استون مارتین والهالا: مراقب باش ، نفس می کشد! | Automagazin.sk

[ad_1]

خودروساز انگلیسی استون مارتین وقتی اخیراً نسخه تولیدی کانسپت Valhalla را که در سال 2019 رونمایی شد به جهانیان نشان داد ، به گوشه ای برخورد کرد. “هایپراسپرت” ترکیبی با منحنی های اصلی و جزئیات پیچیده می تواند در مدت زمان کمتر از سه ثانیه از یک شکست به صد برسد!

کانسپت اصلی با نام AM-RB 003 دو فصل پیش توسط برند جزیره ارائه شد. نام فنی و فنی خود خوش بینی زیادی برای معرفی خودروی اسپرت در روند تولید نداشت. بعد از اینکه مدیر بحران لارنس استرول و کاهش بودجه اقتصادی تحت استون مارتین قرار گرفت ، این پروژه عموماً حتی برنامه ریزی نشده بود. اما تحقیق AM-RB 003 به مرحله بعدی رسیده است!

زبان طراحی یک وسیله نقلیه جدید از تحقیقات کمتر قابل توجه به جهت بسیار جذاب تری تبدیل شده است. سوپراسپرت هیبریدی فوق العاده قدرتمند با ماسک موثر دارای مجموعه ای از عناصر آیرودینامیکی و جزئیات پیچیده است. پس از موفقیت اولین SUV خود با نام DBX ، تولید کننده خودرو استون مارتین بیش از دو سال سکوت کرده و چیز جدید و قابل توجهی را نشان نداده است. Valhalla ، با این حال ، ارزش انتظار ریش دار را دارد!

این اتومبیل با ظاهری مطمئن ، نقابی متمایز ، که به وضوح مربوط به مدرسه طراحی استون مارتین بود ، ظاهر شد ، اما با رویکردی جدید ، باب فصل بعدی این برند را باز کرد. نتیجه این کار الهام و جذب آشکار چندین عنصر از F1 است ، اما همچنین از جزئیات و بیان کلی اسپرت خودرو نیز برخوردار است. Valhalla تولید انبوه از هر طرف جلب توجه می کند و جلو و عقب با چراغ های پیشرفته پیشرفته بیشتر تقویت می شوند.

قسمت قابل توجهی از ماشین از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. به همین دلیل وزن آن فقط 1550 کیلوگرم است. علاوه بر پارامترهای دینامیکی ، توسط برخی از عناصر آیرودینامیکی پشتیبانی می شود ، از جمله اسپویلر عظیم عقب و تونل های هوا که از جلوی ماشین به عقب گسترش می یابد. Valhalla همچنین از چندین عنصر اثبات شده مدل Valkyrie استفاده می کند ، اما طراحی آن بسیار پیچیده تر است.

درایو هیبریدی جدید است. در عمل ، این به معنای یک کمپرسور هشت سیلندر چهار لیتری با یک جفت توربوشارژر همراه با موتورهای الکتریکی است که در یک محور کار می کنند. قدرت ترکیبی این دستگاه 937 اسب بخار است. به لطف این ترکیب ، این دستگاه می تواند 2.5 ثانیه از وقفه در فاضلاب شتاب بگیرد ، در حالی که حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر در ساعت تعیین شده است. کاملاً با برق ، ماشین با سرعت تا 130 کیلومتر مسافت 15 کیلومتر را طی می کند ساعت

فضای داخلی همچنان مانند یک راز رمز و راز است. فضای داخلی بعداً مشخص خواهد شد ، اما ما همچنین باید عناصر و “اصلاحات” خودروهای F1 را پیدا کنیم. از طرف دیگر ، Valhalla دوز مناسبی از لوکس نیز ارائه خواهد داد. سیستم های کمکی ، از جمله کروز کنترل تطبیقی ​​یا نقاط کور ، همچنین سفر عادی را تسهیل می کند. طبق اطلاعات غیررسمی ، قیمت وسیله نقلیه هایپراسپرت باید در حدود 780،000 یورو باشد. در مورد یک سری محدود ، حداکثر 500 مدل Valhalla وجود دارد.

آیا می دانید کلمه Valhalla به چه معنی است؟
در اساطیر باستان نورس ، والهلا جایی است که قهرمانان افتاده پس از مرگ آنها به آنجا می آیند. جنگ نقش مهمی در زندگی وایکینگ های باستان داشت. این مکان آخرین استراحت آنها – Valhalla (Valhol) ، تالار مشاهیر یا تالار مردگان مشهود است. فقط قهرمانانی که در جنگ کشته شدند به والهالا رسیدند. Valhalla افسانه ای یک تالار بلند بزرگ با حیاط ، 540 دروازه بود و از آخرین نبردهای Ragnarok ، 800 Einhers – جنگجویان مرده – به یک باره باقی مانده بودند. Einhers در Valhalla با اودین (خدای اصلی اساطیر نروژی) و والکیری ها – جنگجویان و کنیزان اودین زندگی می کردند. با این حال ، تنها نیمی از مبارزان کشته شده به والهالا رسیدند. یک توافق پنهانی بین اودین و الهه فریا ، همسرش وجود داشت که طبق آن نیمی دیگر قهرمانان مرده به سالن او در فولکوانگ سفر کردند. اسطوره شناسی زندگی اینهیرج در والهالا را با جزئیات کامل توصیف می کند ، به عنوان مثال منوی آنها شامل گوشت و بیکن از گراز وحشی Saehrimni که زنده می شود و مرغ از بز Heidrún ، که در بالاترین نقطه Valhalla قرار دارد – در سقف آن ، جایی که از برگ های درخت لاراد تغذیه می کند ، بود. و والکری های زیبا در جنگجویان کشته شده به گوشه های آب آشامیدنی می ریزند. خدای اودین خود با آنها پشت میز می نشیند و از سفره دو گرگ خود – گری و فرکی – گوشت تغذیه می کند.

-jj- ، منبع و عکس: استون مارتین

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفت =