رنو + TheArsenale = فلاینگ ایر4 | Automagazin.sk

[ad_1]

جشن غیرعادی سالگرد گرد، اما به همین دلیل برای ما جالب بود! رنو با همکاری استودیوی طراحی TheArsenale، به مناسبت شصتمین سالگرد خودروی کوچک نمادین 4L که بدون چرخ است و شبیه یک پهپاد پرنده است، یک «خودروی نمایشی» آینده نگرانه ایجاد کرده است.

در سال 1961، تولید سریال عملی رنو 4L آغاز شد. این خودرو که سه دهه از تولید آن می گذرد، بیش از 8 میلیون دستگاه در بیش از 100 کشور جهان فروخته است. بنابراین، 4L چیزی بیش از یک خودرو است، یک نماد واقعی از چهار چرخ است. رنو 4 اصلی یک خودروی ساده، کارآمد و همه کاره بود که بین سال‌های 1961 تا 1992 ساخته شد. به گفته رئیس سابق گروه رنو، پیر دریفوس، این خودرو نمادی واقعی بود که به خانواده‌ها، فروشندگان و همچنین پلیس و دفاتر پست خدمت می‌کرد. رانندگان مبتدی نیز خاطرات خوبی دارند. به لطف کابین خود، کانسپت پرنده خودروساز فرانسوی – رنو 4 مطمئناً تعلق به افسانه مذکور را انکار نخواهد کرد، اما بقیه اشاره ای به آینده نزدیک است.

دو روز پس از کریسمس، پرنده “خودروی نمایشی” Air4 یک ارائه دیجیتالی داشت. تا پایان سال تقویم گذشته، این خودرو در قلب پاریس، در ساختمان آتلیه رنو در خیابان شانزلیزه، در کنار سایر نسخه‌های تاریخی رنو 4 ارائه می‌شد. در اوایل سال 2022، AIR4 سفری به خارج از کشور را آغاز خواهد کرد. از میامی در ساحل غربی، به سمت شرق در ایالات متحده به نیویورک رفت و سپس در ماکائو متوقف شد. Air4 اساساً ترکیبی از یک ماشین اسپرت، یک پهپاد و یک ماشین با فرم بدنه افسانه ای است. این نتیجه تفسیر جدیدی از نماد یکپارچهسازی با سیستمعامل به لطف طراحان و سازندگان TheArsenale است که کیلومترها با قوانین کلاسیک وسایل نقلیه مدرن فاصله دارد.

این خودرو به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است، خطوط و فضای مشابه مدل اصلی 4L را حفظ کرده و در عین حال قابلیت های دینامیکی جدیدی ارائه می دهد. آنها طراحی را کاملاً از نو طراحی کرده اند تا جنبه های جدیدی مانند کشش و صعود را در نظر بگیرد که به ساعت ها محاسبات و آزمایش نیاز دارد. Air4، حاصل پروژه منحصر به فرد رنو و TheArsenale، نمادی از استقلال و آزادی است. اما دقیقاً همین احساسات لذت بخش از زندگی است که در حال حاضر با شرایط وخیم جاده مواجه است. بنابراین آرام، اما مطمئناً وارد بن‌بستی می‌شویم که احتمالاً تنها فضای آزاد آسمان ما را از آن رها خواهد کرد. مدل Air4 به هوا نیاز دارد، نه راه آینده.

Air4 نیازی به رانندگی ندارد. از چهار ملخ دوبل استفاده می کند که هر کدام در گوشه ای از خودرو قرار دارند. شاسی در وسط قاب قرار گرفته است و راننده را می توان با بلند کردن بدنه جدید طراحی شده رنو 4 که در جلو نصب شده است، در یک کابین مخصوص جای داد. به لطف تکنیک‌های طراحی مولد و هوش مصنوعی، مهندسان TheArsenale توانستند چندین ترابایت داده را برای بهبود و «گرفتن» ایده‌های طراحان قبل از شروع اولین آزمایش‌های میدانی آزمایش کنند. «پس از جشن‌های سراسر سال، ما می‌خواستیم چیزی غیرمتعارف ایجاد کنیم تا جشن‌های 60 سالگی 4L را با زیبایی تمام پایان دهیم. این همکاری با TheArsenale کاملا طبیعی بود. هواپیمای پرنده هواپیمای نمایش Air4 کاملاً نوآورانه است – نگاهی به آینده این نماد که ممکن است در 60 سال آینده چگونه باشد. آرنو بلونی، مدیر بازاریابی جهانی رنو توضیح داد.

از نقطه نظر فنی، Air4 توسط باتری های لیتیوم پلیمری با ظرفیت 22000 میلی آمپر ساعت تغذیه می شود که در مجموع 90000 میلی آمپر ساعت را ارائه می دهد. این وسیله نقلیه می تواند با حرکت افقی با شیب 45 درجه در طول پرواز و حداکثر شیب تا 70 درجه به حداکثر سرعت 26 متر بر ثانیه برسد. می تواند در ارتفاع 700 متری با سرعت برخاستن 14 متر بر ثانیه، به دلایل ایمنی تا 4 متر بر ثانیه محدود شده و با سرعت 3 متر بر ثانیه فرود بیاید. Air4 حداکثر رانش برداری 380 کیلوگرم را ایجاد می کند. هر ملخ 95 کیلوگرم. “شوکار” پرنده به طور کامل در فرانسه و در اولین پارک فناوری اروپایی سوفیا آنتیپولیس در کوت دازور طراحی، توسعه و مونتاژ شد. برای TheArsenale Air4 اساساً اولین ایجاد بخش Road to Air است که شبکه حمل و نقل آینده برای آن در هوا است.

ایده اصلی از بنیانگذار و مدیر عامل The Arsenale، پدر Meinyan بود. “من زندگی خود را وقف اشتیاق به تحرک کرده ام و دائماً در حال کاوش در هر جنبه ای از جهان در حال حرکت هستم. پس از تقریباً 25 سال پیش‌بینی و تحقیق، ما معتقدیم که نمادهای فرهنگ خودروسازی چه در زمین و چه در هوا جاودانه هستند. رنو 4 60 سال است که توسط مردم عادی رانندگی می شود که آن را فوق العاده می کند. این وسیله نقلیه ای است که نماد ماجراجویی است: ساده، کاربردی، مفید، مدرن و در عین حال یکپارچهسازی با سیستمعامل. بیشتر رانندگان مستقیماً به شما می گویند: این به شما امکان می دهد به طرق مختلف سفر کنید و ماجراهای واقعی را تجربه کنید. این تفاوت بود که الهام بخش من و تیمم شد. با Air4 TheArsenale، رنو 4 آماده است تا یکی از بزرگترین ماجراجویی های خود را آغاز کند. ماینیان توضیح داد.

-jj- منبع و عکس: Renault and TheArsenale

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =