سیتروئن BX GTI 16V – حتی نمی دانم کی دیدم Automagazin.sk

[ad_1]

BX فقط یک ماشین معمولی نبوده و نخواهد بود. شما باید این ماشین را با تمام وجود بخواهید. در سال گذشته من شاید یک قطعه تلفن همراه را دیدم ، سه – چهار سال پیش شاید 2-3 آهنگ ذخیره شده بود. این دیگر برای رانندگی روزمره نیست و هر کس آن را داشته باشد آن را نمی دهد. به هر حال ، من به یاد دارم که 2 زمینی (دیزلی) و GTI اسپرت بود. من آنها را دور گردنم دنبال کردم. واقعاً 10-15 سال پیش حتی فکرش را هم نمی کردم که روی آنها آب نبات کنم … 🙂

یکی دیگر از مشکلات لیموترش های قدیمی این است که افراد کمی تمایل دارند و می توانند این خودروها را تعمیر کنند. علاوه بر این ، آنها اغلب در سالهایی که 30 سال پیش این را روی زانو یاد گرفته بودند ، آقایان بودند. این یعنی چی؟ در اصل ، این ماشین مناسب برای کسانی است که عاشق چالش ها هستند و زمان و تمایل زیادی برای یادگیری دارند.

BX از 1982 تا 1994 تولید شد. در سال 1986 ، ارتقاء یافت (که واقعاً به آن کمک کرد ، البته با جزئیات مناسب) ، و در 1987 GTI 16V 4 × 4 و 4 × 4 Break آمد. در زیر کاپوت می توانید همه چیز را از کارگاه PSA آن زمان پیدا کنید ، به جز 6 سیلندر PRV. عملکرد از 50 اسب نسبتاً سرگرم کننده امروزی ، اما سپس معمولی تا کمتر از 160 اسب متغیر است. اما من نمی توانم در مورد موضوع تجهیزات در اینجا اظهار نظر کنم ، زیرا یک روز طول می کشد. در آن زمان چه قطعه ای ، اصلی ، به PSA متصل شده بود و من هنگام تعمیر 405 خود شاهد این امر بودم.

من همچنین به دلایل زمانی با مدل معمولی برخورد نخواهم کرد. یک سال کامل طول می کشد تا همه چیز را نام ببرم ، چه زمان و چگونه. ما فقط جالب ترین آنها را به خاطر می آوریم. BX 4 × 4 دارای یک پلت فرم مشترک با پژو 405 x4 ، Mi16x4 و T16 بود (اما مراقب باشید ، درایو x4 ، Mi16x4 و T16 در پژو نیز با یکدیگر تفاوت داشتند). بنابراین ، پلت فرم مشابه بود ، نه کاملاً یکسان. همه قطعات قابل تعویض با پژو نیستند. در مقایسه با 405 ، شما همچنین می توانید BX 4 × 4 با موتور دیزل داشته باشید ، 405 فقط بنزینی 1.9i بود و پس از ارتقاء 2.0i. با این حال ، من در مورد دیزل در BX چندان مطمئن نیستم ، فقط منابع عاقلانه و کاتالوگ قطعات یدکی چنین می گویند ، من شخصاً هرگز یک مدل دیزلی با دیفرانسیل چهار چرخ را ندیده ام. توزیع محرک 53 درصد گشتاور برای محور جلو و 47 درصد برای محور عقب است. دیفرانسیل عقب از نوع Torsen توسط قفل دیفرانسیل الکترونیکی کنترل می شد که می تواند با سرعت 40 کیلومتر در ساعت راه اندازی شود. در ترکیب با شاسی قابل تنظیم ارتفاع ، می توانم با خیال راحت BX را به عنوان پیشرو در SUV های بسیار محبوب امروز توصیف کنم. به مطمئناً قابلیت آفرود بهتر از شبه شاسی بلندهای امروزی پادگان بود.

معرفی مختصر مدلهای اسپرت BX

BX SPORT یک سری محدود است که بین سالهای 1985 تا 1987 تولید شده است. این نسخه عمدتاً با موتور 8 سوپاپ قوی تر و ظاهر متفاوت است. این ورزش دارای سپرهای لمینت مشابه GTI 16V و ورقه ورقه قابل ارتقا بود. این موتور دارای یک کاربراتور دو وبر است و قدرت آن به 126 اسب بخار می رسد. (93 کیلو وات) و گشتاور 170 نیوتن متر. در ابتدا ، آنها 2500 واحد را برنامه ریزی کردند ، به لطف موفقیت فروش ، آنها 5000 واحد دیگر تولید کردند. اما بیشتر اوقات ، ما می توانیم با نسخه GTI که دارای موتور با ظرفیت 1.9 لیتر ، تزریق و قدرت 88 تا 90 کیلووات (120 تا 122 اسب بخار) است ، در دروازه های بازار ملاقات کنیم.

سیتروئن SM در آینده ، ابراهام را پیش از زمان خود جشن می گیرد

به بهترین نسخه GTI 16 Valve یا سوپاپ 16 فرانسه می رسیم. آنها از دو موتور XU9J4 (D6C) و XU9J4Z (DFW) استفاده کردند. آنها عمدتا در میزان فشرده سازی و تنظیم میل بادامک متفاوت هستند. Ph1 (فاز 1) بین سالهای 1987 تا 1989 تولید شد و Ph2 ارتقا یافت (در برخی از کشورها به دلیل کاتالیزور قدرت کمتری داشت) بین 1990 تا 1992 تولید شد. در ابتدا از سیستم Motronic ML4.1 (160 اسب بخار) استفاده می شد. با سیستم Motronic M1.3 جایگزین شدند. (148 اسب بخار ، 158 اسب بخار) ، که در واحد کنترل جدیدتر و سنسور انفجار متفاوت بود. بسته به کشور مقصد با یا بدون کاتالیزور. این در مورد 405 Mi16 ph1 مشابه بود. 405 Mi16 Ph2 از قبل دارای موتور کاملا متفاوت XU10 و حجم 2.0 لیتر بود.

سیتروئن BX GTI 16V دارای آینه های گرم شونده استاندارد با درایو برقی ، چراغ های مه شکن ، لباس ، برف پاک کن عقب ، سانروف برقی (بسته به کشور) و تهویه مطبوع (با هزینه اضافی) ، رایانه داخلی (هزینه اضافی) ، صندلی های گرم شونده (هزینه اضافی) )) GTi 16V دارای صندلی های آناتومیک Recaro با راهنمای جانبی متمایز و پشتیبانی کمری برای راننده بود.

چیزی که کل لیمو به دست آورد ، تعلیق هیدرو پنوماتیک در هر دو محور بود. وقتی کار می کرد ، هیچ رقابتی در جهان وجود نداشت. با این حال ، در صورت بروز اختلالات ، چین و چروک روی پیشانی ظاهر می شود. اما در اسلواکی ، با گذشت زمان ، برخی از استادان نحوه انجام این کار را یاد گرفته اند. در جلو یک حرکت مک فرسون وجود داشت. ترمزها دیسکی و اغلب دارای ABS بودند. مخازن هیدرو پنوماتیک یا هیدروژل ها برای برداشتن شیب ها 16 ولت مشکل تر بودند.

سیتروئن GTi 16V Mk1 را از سال 1987 تا 1989 تولید کرد. در سال 1990 ، فروش Mk1 قبل از سال 1989 انجام شد. در مجموع ، آنها 11،896 Mk1s و 3،544 Mk2 تولید کردند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =