شروع-توقف، کمک یا آسیب رساندن به Automagazin.sk

[ad_1]

سازندگان خودرو سال‌هاست که یک سیستم start-stop ارائه می‌کنند که برای مصرف‌کنندگان و محیط‌زیست مفید است. این سیستم ها مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند – نه فقط CO2و همچنین سایر اجزای اگزوز، زیرا وقتی خودرو متوقف می شود، سیستم موتور را خاموش می کند. این امر به ویژه در ترافیک شهری و عملیات پیک صادق است.

با این حال، بیش از یک دهه تجربه با سیستم استارت-استاپ نیز جنبه سایه آن را آشکار و تأیید می کند – به خصوص سایش بیش از حد اجزای متحرک موتور با افزایش تصاعدی تعداد استارت ها، افزایش سایش اجزای سیم کشی که عمدتاً شامل استارت و باتری است. بسیاری از کارشناسان این واقعیت را کتمان نمی کنند که این سیستم در واقع ضرر بیشتری نسبت به سود دارد.

آیا برای شرکت ها از نظر زیست محیطی و اقتصادی کارآمدتر است که برای مصرف سوخت بیشتر به صورت فعلی کمی بیشتر بپردازند یا برای تعویض مکرر باتری های گران تر (AGM، EFB …) و تعمیر استارت یا سایر قطعات خودرو هزینه کنند. ? علاوه بر این، همانطور که به درستی انتظار دارید، این سیستم در واقع نشانه افزایش قیمت خرید وسایل نقلیه است.

چگونه کار می کند؟

Start-stop توسعه یافته است. در حالی که در ابتدا از یک استارت کلاسیک برای راه اندازی موتور استفاده می شد، امروزه دینام با استارت داخلی به طور فزاینده ای به طور مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد. زمان خاموشی نیز تغییر کرده است. موتور در ابتدا با توقف کامل خودرو خاموش شد و سیستم های امروزی قبل از توقف خودرو خاموش می شوند. در مورد گیربکس های دستی، معمولاً زمانی که نول جدا می شود و پدال کلاچ رها می شود و به محض فشردن دوباره کلاچ و درگیر شدن دنده، آن را رها می کند. هنگامی که موتور خاموش است، سیستم بر سرعت خودرو نظارت می کند و پدال ترمز را فشار می دهد و هنگامی که پدال ترمز را رها می کنید، آن را دوباره راه اندازی می کند. به طور فزاینده ای، وسایل الکترونیکی موتور را در دورهای پایین خاموش می کنند و سیستم های استارت استاپ پیشرفته اکنون به سنسورهای جلو متصل می شوند و هنگامی که خودرو در جلوی شما حرکت می کند، الکترونیک موتور شما را قبل از فشار دادن کلاچ یا گاز روشن می کند. این باعث افزایش سرعت ترافیک می شود. برخی از سازندگان یک سیستم استارت-استاپ ارائه می دهند که به طور خودکار موتور را با باز شدن درب روشن می کند. از نظر کارایی، من معتقدم که این از پتانسیل سیستم استفاده نمی کند، زیرا در حالی که پیک بسته را تحویل می دهد، موتور کاملاً غیر ضروری کار می کند. سیستم های دیگر به گونه ای هستند که با باز شدن درب به سادگی سیستم را غیرفعال می کنند و پیک باید پس از تحویل محموله، موتور را با کلید استارت یا دکمه استارت مجددا راه اندازی کند. از نظر پیک، بهترین سیستمی است که موتور را در زمان توقف خودرو خاموش می کند، با باز شدن در آن را خاموش می کند و زمانی که پیک پشت فرمان می نشیند، کلاچ را فشار داده و ماژول را روشن می کند. (D در مورد اتوماتیک و گاز اضافه می کند) موتور را به طور خودکار روشن می کند.

چگونه آن را غیرفعال کنم؟

علاوه بر مشکلات فنی که در مقدمه ذکر شد، سیستم استارت-استاپ از نظر کاربر دارای کاستی هایی نیز می باشد. اغلب بسیار پرمشغله است، که اغلب باعث ناراحتی، تاخیر در استارت از حالت سکون می شود، اما اغلب باعث خاموش شدن غیرضروری موتور می شود، حتی اگر ماشین برای مدت کوتاهی پارک شود. شرکت‌های حمل‌ونقل می‌خواهند سود ایجاد کنند و هزینه‌های تعمیر یک‌باره بالاتر بیش از هزینه‌های مصرف کمی بالاتر به آنها آسیب می‌زند، که اغلب حتی قابل اندازه‌گیری نیستند، زیرا هر راننده سبک رانندگی متفاوتی دارد. وقتی یک فرد بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است، مشکل معمولا جای دیگری است. بنابراین، رانندگان تمایل دارند سیستم استارت-استاپ را اغلب غیرفعال کنند. برخی از شرکت ها حتی آن را به رانندگان خود توصیه می کنند.

بسیاری از رانندگان تمایل دارند سیستم را غیرفعال کنند. اولین روش غیرفعال سازی رسمی است، یعنی. همانطور که توسط سازنده مجاز است: با فشار دادن دکمه. معمولاً باید این کار را بعد از هر بار راه اندازی خودرو با کلید یا دکمه استارت انجام دهید. سه روش دیگر در حال حاضر شامل دستکاری در وسیله نقلیه است که می تواند گارانتی را باطل کند. اول حذف نرم افزار، دوم جدا کردن کابلی که وظیفه خواندن ظرفیت باتری را بر عهده دارد، بنابراین اساساً واحد کنترل را فریب دهید و سیستم فکر کند باتری سوء تغذیه دارد و اجازه نمی دهد موتور خاموش شود، سوم نصب شبیه ساز است.

چگونه موتورسیکلت یا اسکوتر پارک کنیم؟

عکس: BMW

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =