فولکس واگن ID.5: اولین کوپه SUV الکتریکی Automagazin.sk

[ad_1]

این گروه آلمانی در حال گسترش خانواده موفق شناسه خودروهای برقی خود در “مسیر آلایندگی صفر” است. فولکس واگن جدید ID.5. به این ترتیب این شرکت به برقی شدن ناوگان خودروهای جدید خود سرعت می بخشد و همچنین وارد بخش جدیدی از بازار می شود.

خودروی الکتریکی فولکس واگن ID.5 دارای یک شناسه جدید است.نرم افزار 3.0 که از جمله موارد دیگر، قدرت شارژ و کنترل صدا را بهبود می بخشد. علاوه بر این، فولکس واگن با استفاده از داده های کل و آخرین نسل از سیستم های کمکی، گام دیگری به سمت رانندگی خودکار برمی دارد. طراحی زیبا و پویا، آیرودینامیک عالی، برد برای کارهای روزمره – اینها بزرگترین مزایای ID.5 جدید و اسپورت ID.5 GTX با چهار چرخ متحرک و دو موتور الکتریکی هستند. هر دو خودروی الکتریکی مدل های برتر جدید خانواده ID هستند. قادر به پوشش مسافت های طولانی است. اولین شاسی بلند برقی فولکس واگن مانند تمام مدل های ID عرضه می شود. از پلت فرم مدولار برای وسایل نقلیه الکتریکی، MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten)، گروه فولکس واگن.

جوزف کابان، طراح ارشد برند فولکس‌واگن می‌گوید: ID.5 بدنه آینده را تجسم می‌دهد که آیرودینامیک، رسا، اسپرت است و به لطف پلت فرم MEB دارای برآمدگی‌های کوتاه است. “بنابراین، با وجود خط پویا سقف، ما موفق به تحقق بخشیدن به یک فضای داخلی عالی شدیم. کابان افزود: تاکنون این امکان وجود نداشته است. نسل جدید نرم افزار 3.0 امکان به روز رسانی و نصب ویژگی های اضافی را از طریق فناوری “Over-the-Air” فراهم می کند. در نتیجه، ID.5 ممکن است هنوز به روز باشد. سیستم‌های کمکی نوآورانه مانند Travel Assist با داده‌های جمعی با عملکردهای پیش‌بینی کار می‌کنند و تجربه رانندگی راحت‌تری را به مسافران ارائه می‌دهند. Park Assist Plus جدید با عملکرد حافظه در صورت درخواست در دسترس است و صندلی راننده توسط پارکینگ شخصی ارائه می شود.

SUV الکتریکی فولکس واگن دارای طول خارجی 4599 میلی متر (ID.5 GTX: 4582 میلی متر) است. در مدل ID.5، درایو توسط یک موتور الکتریکی واقع در عقب تامین می شود. در ID.5 GTX، تمام چرخ متحرک از یک موتور الکتریکی در محور جلو و یک موتور الکتریکی در محور عقب تشکیل شده است. «مدیر دینامیک رانندگی با سایر سیستم‌های فرمان مهم شبکه شده است و ID.5 GTX همچنین با کنترل تمام چرخ متحرک کار می‌کند. این لذت رانندگی اسپرت، کشش و ایمنی فعال را به سطحی کاملاً جدید و بالاتر رسانده است. ” همه انواع درایو ID.5 از یک باتری 82 کیلووات ساعتی استفاده می کنند که امکان سفرهای طولانی را فراهم می کند.

ضریب درگ آیرودینامیکی 0.26، به عنوان مثال. 0.27 (ID.5 GTX) اقتصاد را افزایش می دهد و دامنه را افزایش می دهد. اسپویلر یکپارچه درب لولایی عقب با شکل آیرودینامیکی با زاویه باز شدن گسترده نیز به این امر کمک می کند. برای گردش بهینه هوا در اطراف بدنه، پرده های برقی جلو تنها زمانی باز می شوند که هوای خنک کننده مورد نیاز باشد. کوپه SUV الکتریکی با مدل کلاس جهانی ID.4 از جمله با سپر جدید، تزئینات لاکی درب و خط سقف جدید متفاوت است. ID.5 GTX به لطف ورودی هوای بزرگتر ارائه شده به صورت استاندارد با IQ، ظاهری پویاتر دارد.

Driving Dynamics Manager سیستم های کنترل درایو و شاسی را به یک شبکه متصل می کند. شاسی DCC اختیاری با کمک فنرهای تطبیقی، بهترین دینامیک رانندگی ممکن را تضمین می کند. در حالت D، مدل‌های ID.5 و ID.5 GTX از عملکرد قایقرانی و در حالت B از بازیابی انرژی جنبشی استفاده می‌کنند. با وجود طراحی کوپه، ID.5 تنها 12 میلی متر فضای سر کمتری را در صندلی های عقب نسبت به فولکس واگن ID.4 ارائه می دهد. فاصله بین دو محور طولانی، 2766 میلی متر، ایجاد فضای داخلی مشابه یک SUV بزرگتر را ممکن می کند. محفظه بار تا 549 لیتر حجم دارد. مواد و طرز کار به سطح درجه یک می رسد. مواد اثاثه یا لوازم داخلی بسته به نسخه داخلی متفاوت است. صندلی‌های اسپرت بالای اختیاری با آرم‌های ID سوراخ‌دار تزئین شده‌اند. در بالای پشتی

داشبورد دیجیتال پیشرفته یک مفهوم کنترل جدید را ارائه می دهد. صفحه نمایش راننده و نمایشگر سیستم چندرسانه ای با کیفیت بالا با کیفیت نمایش درخشان خود تحت تأثیر قرار می گیرند. صفحه نمایش هدآپ واقعیت افزوده خلاقانه که در صورت درخواست موجود است، اطلاعات بیشتری را به میدان دید راننده ارائه می دهد. شناسایی جدید نرم افزار 3.0، از جمله، کنترل صوتی زبان گفتاری (“Hello ID”) را بهبود می بخشد. کنترل صوتی قابل آموزش است و از دسترسی آنلاین به اطلاعات در فضای ابری استفاده می کند. فضای دلپذیر در تاریکی با نورپردازی تزئینی تکمیل می شود که در صورت درخواست با حداکثر 30 رنگ نور در دسترس است. سرویس‌های We Connect اخبار ترافیک آنلاین، به‌روزرسانی‌های آنلاین نقشه، اطلاعات ایستگاه شارژ، رادیو وب و بسیاری موارد دیگر را در اختیار راننده قرار می‌دهند. فولکس واگن امنیت را به سطح بعدی ارتباط Car2X می برد.

تبادل داده بین خودروهای سازگار فولکس واگن و دریافت سیگنال های زیرساختی در شعاع 800 متری به صورت محلی در کسری از ثانیه انجام می شود. به این ترتیب می توان به راننده نسبت به مکان های خطرناک، تصادفات و ترافیک مداوم هشدار داد. سیگنال ها به صورت بصری توسط یک شناسه سیستم برجسته می شوند. چراغ داشبورد. فولکس واگن با ID.5 و ID.5 GTX وارد بخش جدیدی از بازار می شود و به عنوان بخشی از استراتژی Accelerate، تهاجم الکتریکی خود را در تمام کلاس های خودرو سرعت می بخشد. تا سال 2030، خودروهای برقی حداقل 70 درصد از فروش فولکس واگن در اروپا را به خود اختصاص خواهند داد، یعنی بیش از یک میلیون خودرو. در آمریکای شمالی و چین، سهم خودروهای الکتریکی به حداقل 50 درصد خواهد رسید. فولکس واگن برای دستیابی به اهداف خود، سالانه حداقل یک خودروی الکتریکی جدید روانه بازار خواهد کرد. تا سال 2030، انتشار CO2 از یک وسیله نقلیه تا 40 درصد کاهش می یابد.

در مسیر صفر، این شرکت می‌خواهد حداکثر تا سال 2050 نسبت به آب و هوای خنثی عمل کند. این خودروهای الکتریکی به مشتریان با تعادل CO2 خنثی با شارژ 100٪ سبز، این خودروها اکنون می توانند با یک اثر تقریباً خنثی از آب و هوا کار کنند. به عنوان بخشی از برنامه We Charge، فولکس واگن سریع ترین اکوسیستم در حال رشد را برای شارژ راحت، شبکه ای و پایدار ارائه می دهد. این اکوسیستم در حال حاضر حدود 250000 اتصال شارژ در سراسر اروپا دارد. به لطف کابل استاندارد حالت 3، SUV الکتریکی را می توان با برق AC و تا 11 کیلو وات حتی در جاده شارژ کرد. در ایستگاه های شارژ سریع، امکان استفاده از قدرت شارژ تا 135 کیلووات برای وسایل نقلیه با تجهیزات استاندارد وجود دارد.

-jj-

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =