مرسدس بنز ویژن EQXX: 1000 کیلومتر ؟! | Automagazin.sk

[ad_1]

برد یک مرحله ای و صرفه جویی با باتری های کوچکتر از عوامل کلیدی در عصر تحرک الکتریکی است. و این ویژگی هاست که مفهوم خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز ویژن EQXX در سطح بالایی با آن روبرو می شود. متاسفانه هنوز صحبتی از تولید انبوه (با صدای بلند) نشده است.

مفهوم دقیق آیرودینامیکی به دوران طلایی خودروهای مسابقه ای پیکان نقره ای اشاره دارد، اما در مورد چشم انداز EQXX، همه چیز فوق العاده لوکس و در عین حال آینده نگرانه است. طراحی این خودرو آشنا به نظر می رسد و ترکیبی از ویژگی های یک خودروی اسپرت، سدان، کوپه و توریستی بزرگ است. درایو الکتریکی توانست مکش هوا را از ماسک کاملاً حذف کند، شیب آرام عقب نشان می دهد که چقدر برای طراحان مهم است که با مشکل جریان و جریان هوا مقابله کنند. طراحی گرد، دلپذیر، کمی یکپارچهسازی با سیستمعامل، معاشقه با آینده و به زیبایی اسپرت است.

جزئیات از جمله دستگیره ها یا خط منحنی عقب چراغ ها نیز بازطراحی شده اند. فضای داخلی خودروها بهترین عملکرد فعلی خودروساز و سایر دیدگاه‌های مفهومی را دارد. چهار صندلی قابل تنظیم مجزا، داشبورد دیجیتالی کامل و خط نور پس‌زمینه چشمگیر، غالب هستند. مزیت اصلی مدل باید مسافت پیموده شده با یک بار شارژ باشد که باید تا 1000 کیلومتر باشد. برنامه فناورانه ای که این مفهوم را نشان می دهد برای سایر مدل ها و عملکردهای آینده سازنده خودرو اعمال خواهد شد.

مفهوم خودروی الکتریکی مرسدس بنز ویژن EQXX اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا رونمایی شد و از آنجا به نمایشگاه سنتی لوازم الکترونیکی مصرفی CES 2022 در لاس وگاس منتقل شد. با این حال، مشخص نیست که آیا هرگز وارد تولید خواهد شد یا خیر. Vision EQXX از کشش بسیار کم آیرودینامیکی cd = 0.17 برای دستیابی به مصرف انرژی پایین زیر 10 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر استفاده می کند. این به خاطر بدنه اشکی است که به عنوان مثال در سال 1935 توسط یک خودروی نمونه اولیه اشکودا 935 دینامیک استفاده شد (توجه داشته باشید cd = 0.37).

بعدها چندین وسیله نقلیه دیگر از این عنصر طراحی استفاده کردند، از جمله خودروی الکتریکی معروف GM EV1. با ظرفیت باتری حدود 100 کیلووات ساعت و سلول های خورشیدی یکپارچه، خودروی الکتریکی مرسدس بنز ویژن EQXX می تواند محدوده لوکس فوق را ارائه دهد. طبیعتا وزن کل بسیار پایین خودرو که 1750 کیلوگرم است (فقط باتری 495 کیلوگرم) نیز به این امر کمک می کند. مصرف خودروهای برقی معمولی امروزه بین 19-25 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر متغیر است. در طراحی مطالعه Vision EQXX، مهندسان روی تمام جنبه های خودرو کار کردند و آنها را تابع مصرف قرار دادند.

بنابراین، راندمان کلی سیستم محرک بیش از 95٪ باتری به چرخ ها است. اگرچه باتری تقریباً 100 کیلووات ساعت دارد، اما 50٪ حجم کمتر و 30٪ سبک تر از باتری ماشین الکتریکی مرسدس بنز EQS است. جالب است که از ولتاژ> 900 ولت استفاده کنید، چگالی انرژی 400 Wh / l است. مفهوم Vision EQXX از مواد بازیافتی و گیاهی خلاقانه استفاده می کند. پنل های خورشیدی یکپارچه می توانند برد را تا 25 کیلومتر در روز افزایش دهند. این خودرو دارای فاصله بین دو محور 280 سانتی متر و قدرت 150 کیلو وات است. اطلاعات رسمی در مورد حداکثر سرعت یا شتاب هنوز مشخص نیست. .

مرسدس بنز ویژن EQXX نشان می دهد که چگونه آینده خودروی الکتریکی را تصور می کنیم. تنها در یک سال و نیم، ما اقتصادی ترین مرسدس بنز تمام دوران را با کمتر از 10 کیلووات ساعت برق در هر 100 کیلومتر ساخته ایم. استودیوی Vision EQXX دارای برد بیش از 1000 کیلومتر با یک بار شارژ است – و توسط مجموعه ای از باتری ها تغذیه می شود که می توانند در یک ماشین کوچک استفاده شوند. این ماشین اضافه شده به وضوح مسیر توسعه کل شرکت ما را نشان می دهد: ما جذاب ترین خودروهای الکتریکی جهان را تولید خواهیم کرد. اولا کلنیوس، رئیس هیئت مدیره Daimler AG و Mercedes-Benz AG توضیح داد.

-jj- منبع و عکس: مرسدس بنز و دایملر

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =