کیا EV9: E-SUV هفت نفره Automagazin.sk

[ad_1]

خودروساز کره جنوبی کیا در نمایشگاه اخیر لس آنجلس از نسخه نهایی کانسپت SUV الکتریکی با نام EV9 رونمایی کرد. این خودروی کاربردی با سه ردیف صندلی از پلتفرمی استفاده خواهد کرد که به طور مشترک با هیوندای ساخته شده است.

مطالعه جسورانه EV9 اساساً ادامه مفهوم اخیراً معرفی شده EV6 است. به نظر می رسد نمای بیرونی عجیب تضادهای بصری را آگاهانه ترکیب می کند. فضای داخلی خودرو باز هم از عناصر آب الهام گرفته شده است. SUV هفت نفره با سه ردیف صندلی آماده انجام هر کاری است. نمای جانبی کاملاً برش خورده با روحی مدرن به SUV الکتریکی تمیز خطوط ساده و در عین حال چشمگیر می دهد. علاقه مندان به تحرک الکتریکی احتمالاً تیزتر شده اند، زیرا استودیو کیا EV9 ویژگی های مشترکی با خودروی الکتریکی هیوندای Ioniq7 دارد که تاکنون در قالب مفهومی نوآورانه SEVEN ارائه شده است.

این دو “خواهر و برادر” هستند که یک پلت فرم مدولار جهانی الکتریکی مشترک (E-GMP) مشترک دارند، اگرچه هر کدام به روشی اصلی از آن استفاده می کنند. کیا EV9 بیشتر طراحی را با کانسپت SEVEN هیوندای به اشتراک می گذارد. با این حال، هر یک از خودروها با پلت فرم E-GMP برنامه های متفاوتی دارند، بنابراین نتایج ممکن است متفاوت نباشد. از سوی دیگر، به لطف پلت فرم E-GMP، آنها نیز همان درایو را خواهند داشت، یعنی یک سیستم الکتریکی که برد بیش از 480 کیلومتر و قدرت شارژ تا 350 کیلو وات را ارائه می دهد که در عمل به معنای شارژ مجدد از 10 است. به ظرفیت 80 درصد فقط برای 20 دقیقه.

شباهت دیگر فاصله بین دو محور بزرگ و بیش از سه متر است، اما این مفاهیم اشتراک نسبتا کمی دارند. مفهوم EV9 جنبه های رفاه، کیفیت زندگی و مشارکت کامل آگاهی انسان را در نظر می گیرد. به همین دلیل است که به طور مداوم طراحی شده است تا به راننده و بقیه خدمه فضای داخلی ارائه دهد که با پیشرفت سفر به خط پایان تغییر می کند. کابین یک SUV صرفاً الکتریکی تحت تأثیر طراحی ترکیبی از طبیعت، ترافیک و آرامش است. احساس سبکی و ارتباط با محیط توسط یک خوابگاه پانوراما با منظره ای عالی چند برابر می شود. فضای داخلی خود دارای رنگ آبی روشن است که شبیه سطح دریا است.

شکل زاویه ای و عضلانی با گلگیرهای متمایز از نوع EV9 نه تنها برای متمایز کردن آن از برادر شوهرش از خودروساز هیوندای طراحی شده است، بلکه توجیه عملی خود را نیز دارد. بدنه EV9 باید تا هفت صندلی را در خود جای دهد. در نهایت، چیدمان داخلی مطابق با چیزی است که کاملاً متفاوت از هیوندای است – در مورد کیا EV9 ما شاهد یک چیدمان داخلی معمولی با دو صندلی موازی هستیم که در پشت آن دو نیمکت تاشو وجود خواهد داشت. احتمالاً تنها عنصر واقعاً آینده نگرانه فرمان با فناوری پیشرفته است که قبلاً می توانید آن را در اولین نقشه های طراحی مشاهده کنید. اکثر خودروهای امروزی دارای چراغ جلوپنجره هستند.

البته کیا نیز در این مسیر عقب نمانده است. برخی از خودروسازان حتی یک ماسک نور پس زمینه – شبیه به مفهوم EV9 – ارائه می دهند. این قسمت جلویی است که در نگاه اول بیشتر بینندگان را به خود جذب می کند، بنابراین کیا تصمیم گرفت به EV9 به اصطلاح «چهره ببر» یا «چهره ببر» بدهد. عنصر نور مشخصه وسیله نقلیه نوارهای عمودی نور روز خواهد بود که سپس توسط نورهای فضایی تشکیل شده توسط LED های کامل احاطه می شود. کاملاً ممکن است که مدل های طراحی دیگر این عنصر طراحی را به خود بگیرند. جالب اینجاست که دریچه های زیر لبه شیشه جلو برای شارژ مجدد در حین رانندگی نیز استفاده می شود.

در انتهای عقب کاپوت دریچه هایی را می بینیم که به تدریج به انتهای پایینی شیشه جلو می روند. با این حال، آنها نه تنها هدف آیرودینامیکی دارند، بلکه می توانند مجدداً شارژ شوند، زیرا توسط پنل های خورشیدی پوشانده شده اند. این اولین باری نخواهد بود که پنل بدنه یک خودروی الکتریکی از پنل های خورشیدی (مثلاً نیسان لیف) تشکیل شده است. با این حال، مدیریت کیا بر این باور است که اگر ایستگاه شارژ در نزدیکی وجود نداشته باشد، این می تواند منبع جایگزین مناسبی برای برق باشد. در آینده، کیا EV9 می‌تواند برق خورشید را جمع‌آوری کرده و در باتری‌ها ذخیره کند و سپس ماشین را تغذیه کند. اساس طراحی داخلی شبیه به خودروهای امروزی است.

هنوز دو صندلی در جلو وجود دارد، بین آنها یک تکیه گاه دست و ویژگی غالب یک صفحه نمایش بزرگ اطلاعات سرگرمی است. در اینجا، با این حال، کل فضای داخلی بسیار ساده تر و تمیزتر است، تا حدی به این دلیل که اکثر عملکردها توسط یک صفحه نمایش بزرگ 27 اینچی کنترل می شوند. یکی دیگر از ویژگی های متمایز، فرمان آینده نگر است. اگرچه ترتیب اولیه نسبتاً معمولی است، اما کاملاً ثابت نیست. در حالت “مکث” این امکان وجود دارد که ردیف اول و سوم صندلی ها را در مقابل یکدیگر بچرخانید و سپس ردیف دوم به عنوان میز عمل می کند. دوام مواد به کار رفته نیز نقش مهمی برای برند کیو داشت. به عنوان مثال، کف از تورهای ماهیگیری بازیافتی ساخته شده است، اثاثه یا لوازم داخلی از بطری های پلاستیکی بازیافتی و الیاف رنگی بازیافتی ساخته شده است.

-jj- عکس zdroj: کیا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =