AUDI Q4 e-tron 40 – رانندگی مهم است! | Automagazin.sk

[ad_1]

با نگاهی به Q4 e-tron، حتی نمی توانید بگویید که درایو الکتریکی دارد. به نظر می رسد یک SUV معمولی است، حتی یک جلوپنجره بزرگ دارد. با این حال، اگر دقت کنید، متوجه می شوید که ماسک رشوه ای است و کاپوت به نوعی کوتاه است. اینها نشانه های غیر قابل انکار هستند که نشان می دهد با یک خودروی برقی روبرو هستید. این بتن بر روی سکوی کف MEB ساخته شده است که اشکودا Enyaq iV و Volkswagen ID.4 نیز روی آن قرار دارند. فاصله بین دو محور طولانی همراه با مفهوم محرک الکتریکی فضای داخلی سخاوتمندانه ای را در طول نسبت به ابعاد خارجی خودرو ایجاد می کند. علاوه بر این، تونل مرکزی در وسط کابین در جلوی صندلی‌های عقب وجود ندارد که به مسافران فضای پای عقب را می‌دهد. با این حال، حقیقت این است که صندلی‌های عقب نسبتاً پایین هستند، بنابراین صندلی‌ها از لگن پشتیبانی نمی‌کنند که می‌تواند در سفرهای طولانی مشکل‌ساز شود. اما اولاً، این فقط برای بزرگسالان صدق می کند، و دوم، ما احتمالاً موافقت خواهیم کرد که امروز هیچ دادگاهی یک خودروی برقی نمی خرد تا به طور منظم با آن در مسافت های طولانی سفر کند، به اضافه چهار بزرگسال در کشتی. و ثالثاً، وقتی صحبت از تجهیزات می شود، من این مثال خاص را تصویری از شخصی می دانم که حتی با یک درایو الکتریکی نمی خواهد لذت رانندگی را رها کند.

پشت فرمان بودن

من با پشت فرمان شروع می کنم، زیرا علاوه بر این واقعیت که Q4 e-tron به عنوان یک داشبورد طراحی معروفی دارد که همه دوست دارند، مدل آزمایش شده دارای عناصر S Line است. یعنی فرمان با آرم S Line، سقف مشکی، پدال های آلومینیومی … اما مخصوصا صندلی های S Line آناتومیک. خود صندلی ها عالی هستند، اندازه مناسب بدن من، آستر نسبتا قوی، کنترل بدنه پایدار در پشت و ران ها. علاوه بر این، آنها را می توان در موقعیت پایین قرار داد که باعث افزایش حس اسپرت می شود.

این دقیقاً همان چیزی است که شما در آئودی می خواهید، قطعاً نه معمولاً!

این دقیقاً همان چیزی است که شما در آئودی می خواهید، قطعاً نه معمولاً. فرمان چهار پره دارد که در بالا و پایین صاف شده و رفتار خوبی دارد، هم در حالتی آرام با آرنج‌های آرام و هم در رانندگی اسپرت. درست زمانی که باید بازوهای خود را جمع کنید، فرمان دولایه راه حل مناسبی نیست. و پدهای لمسی روی شانه‌های فرمان نیز یک نقص زیبایی است که از طریق آن رادیو را تغییر دادم، صدا را کم یا زیاد کردم، عملکرد رایانه داخلی را با زاویه بیشتری از فرمان تغییر دادم، به خصوص وقتی از روی فرمان عبور می‌کردم. بازوها از شر آن تاچ پدها خلاص شوید! احساس اسپرت نیز توسط ستون های نسبتاً شیب دار A حفظ می شود. داشبورد تحت تسلط دو نمایشگر است – یکی کابین خلبان مجازی که جایگزین ساعت های زنگ دار کلاسیک می شود و دیگری سیستم MMI صفحه لمسی. خوشبختانه آئودی کنترل مستقیم تهویه مطبوع را – خارج از صفحه نمایش لمسی – به جا گذاشته است. یک عنصر جالب جای نوشیدنی در بالای پانل درب است. تا زمانی که آن را امتحان نکردم، نمی‌دانستم که دست بردن به در بطری یا بازگرداندن آن چقدر آزاردهنده است.

برق

Q4 e-tron در نسخه 40 دارای باتری با ظرفیت اسمی 82 کیلووات ساعت است که در واقع خودرو از 76.6 کیلووات ساعت آن استفاده می کند. با مصرف استاندارد WLTP 17.3 – 19 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر، این باید برای 475 – 520 کیلومتر کافی باشد. در مورد من، رایانه روی برد در پایان آزمایش میانگین مصرف 18.9 کیلووات ساعت را نشان داد که از نظر تئوری باید برای حدود 400 کیلومتر کافی باشد. مبدل داخلی این امکان را به شما می دهد که خودرویی را با قدرت جریان متناوب 11 کیلو وات شارژ کنید و با جریان مستقیم خودرو حداکثر توان شارژ 125 کیلو وات را می دهد. حدود یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید تا باتری را تا 25 درصد شارژ کنم. آئودی برای حفظ حداکثر زمان ممکن باتری، شارژ آن را با کمترین توان ممکن و حداکثر 80 درصد برای رانندگی روزانه توصیه می کند. آن را فقط قبل از یک رانندگی طولانی شارژ کنید. البته نیازی به نظارت بر میزان شارژ ندارید، اما می توانید آن را در منوی MMI تنظیم کنید.

موتور الکتریکی 150 کیلووات (204 اسب بخار) بالای محور عقب نصب شده است و البته این محور را نیز به حرکت در می آورد. نمی‌دانم به این دلیل است که از ماشین‌های برقی دیگر خسته شده‌ام یا به این دلیل که در آئودی نشسته‌ام و آئودی همچنان کمی پویاتر رانندگی می‌کند، همچنین در آئودی با عناصر S Line که از برش اسپورت پشتیبانی می‌کنند، اما کشیدن موتور الکتریکی کم نمک به نظر می رسید، گویی از صافی عبور می کند. بله، گاز بلافاصله واکنش نشان داد، اما فشار آنقدر پرانرژی نبود که انگار پشت احساساتم منتظر بودم. اضافه می کنم که با وجود تجهیزات بالا، مدل آزمایش شده سیستم انتخاب درایو آئودی نداشت، بنابراین مجبور شدم به یک حالت رانندگی بسنده کنم. از سوی دیگر، این نسخه در پیشنهاد Q4 e-tron و برای نیازهای عمومی شهری و برون شهری – تحویل کودکان به مدرسه و باشگاه، خرید، سفر به محل کار و خانه و غیره، برتر نیست. – این قدرت کاملاً کافی است. البته سه سطح ریکاوری بعلاوه قایقرانی وجود دارد که بین آنها تیغه های زیر فرمان را تعویض می کنید و همچنین ریکاوری خودکار که با توجه به شرایط فعلی میزان کاهش سرعت را تغییر می دهد. حتی شدیدترین سطح خیلی قوی نیست، ماشین به حداکثر تاخیر 0.15 گرم می رسد.

شما یک شاسی بلند اسپرت می خواهید

شاسی و فرمان ارزش تخلیه را دارند. و من از فرمان شروع می کنم که دقیق است، نسبت گیربکس دقیق است و فرمان برقی به شما کمک می کند دقیقاً این کار را انجام دهید تا گرفتار نشوید، اما در عین حال ماشین را در فرمان احساس کنید. و شما می توانید عمل را زیر چرخ ها احساس کنید. مدل تست شده دارای یک شاسی اسپرت، مشابه صندلی S Line، شاسی اسپرت مورد نظر شما بود. احساس قوی تر می کند، اما خیلی سخت نیست و به بدن ضربه نمی زند، بنابراین راحتی به هیچ وجه آسیب نمی بیند. در عین حال، نه تنها در پیچ‌ها، بلکه در جاده‌ها با حاشیه‌های فرورفته نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. ماشین به نوعی به طور خودکار مستقیم است، نیازی به تنظیم جهت نیست، زیرا حرکات عرضی بدن را به خوبی کنترل می کند که برای خاموش کردن این جهت، تکانه های غیرارادی به فرمان نمی دهید. حتی در پیچ‌ها و جاده‌هایی با حاشیه‌های فرورفته، خودرو همیشه به جایی می‌رود که شما به آن اشاره می‌کنید. آئودی Q4 e-tron آنقدر خوب رانندگی می کند که از اینکه حداکثر سرعت آن به 160 کیلومتر در ساعت محدود شده است متأسف می شود. به هر حال، برای تمام مدل‌های Q4 e-tron یک کارت ZSE Drive با اعتبار یک سال با شارژ اعتباری 4500 کیلووات ساعت دریافت خواهید کرد که معادل مسافت پیموده شده تقریباً 15000 کیلومتر است.

آنچه باید تصدیق شود

  • شاسی عالی، صندلی عالی پشت فرمان.

چیزی که از دست دادیم

  • حداکثر سرعت بالاتر

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • برای دوربین دنده عقب باید هزینه اضافی وجود داشته باشد.

آئودی Q4 e-tron 40

قیمت (پایه / تست) 45 430/71 417 یورو

ضمانتنامه 3 سال یا 90000 کیلومتر

موتور

  • الکتروموتور سنکرون سه فاز با آهنربای دائم حداکثر. قدرت 150 کیلو وات (204 اسب بخار)، حداکثر. گشتاور 310 نیوتن متر ظرفیت باتری نصب شده / قابل استفاده 82/77 کیلووات ساعت.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 8.5 ثانیه، vحداکثر= 160 کیلومتر در ساعت (کارکرد الکتریکی)، مسافت پیموده شده در WLTP 475 – 520 کیلومتر، مصرف WLTP / تست 17.3 – 19.0 / 18.9 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • AUX / USB
  • آینه
  • مورب: 11.6
  • فضای بار: 520 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =