CITROËN AMI 6 – 60 امین سالگرد Automagazin.sk

[ad_1]

“این مدل به هیچ وجه قصد جایگزینی 2 CV را ندارد ، که از تفاوت قابل توجهی با آن (…) برخوردار است” ، احتمالاً خبر شگفت آور مطبوعاتی سیتروئن از 1961 در آن زمان و همچنین طراحی Ami 6 بود! این “ماشین کوچک بزرگ” با ابعاد کوچک خارجی و فضای داخلی بزرگ علاوه بر شکل منحصر به فرد خود ، موفقیت بزرگی نیز کسب کرد و بیش از یک میلیون قطعه تولید کرد که بیش از نیمی از آن در نسخه استیشن است که وارد سال 1964 شد .

نوع منحصر به فرد

به دنبال طراحی Traction Avant ، 2 CV و DS ، از فلامینیو برتونی خواسته شد که خطوط یک اتومبیل سایز متوسط ​​را ایجاد کند که در آن زمان به عنوان پروژه AM شناخته می شد. نتیجه مدل Ami 6 بود. شاهکارش ، حداقل از این طریق به دوستان و خانواده اش اعتماد داشت. برای Ami 6 ، او ایده جسورانه ای از شیشه عقب با شیب منفی داشت که حتی در زیر باران نیز تمیز باقی می ماند ، حتی در حالی که یک چمدان در اندازه مناسب با یک باز و فضای سنتی در صندلی های عقب را حفظ می کند. موتور دو سیلندر 602 سانتی متر مکعب توسط موتوری معروف به 2 CV ساخته شده است. طبق گفته برخی از متخصصان خودرو در آن زمان ، آمی 6 شخصیتی قدرتمند ، حتی “سبک باروک” را به نمایش می گذارد. Ami 6 از موفقیت خود راضی نبود ، زیرا فقط از لحاظ زیبایی موفقیت بزرگی داشت. این مدل از نظر بازاریابی نیز نوآورانه بود ، زیرا در اسناد تبلیغاتی به عنوان “دومین اتومبیل ایده آل برای یک خانم خانه” ارائه شد.

فضای داخلی آمی 6 مستقیماً از فضای داخلی مدل DS الهام گرفته شده است که استاندارد طلایی در این زمینه است. از فرمان یکبار مصرف و دستگیره درها گرفته تا کنترل ها و صندلی ها ، همه چیز بهترین سیتروئن را به چالش کشیده است.

در مورد رفتار جاده ، همه خصوصیات رانندگی و انعطاف پذیری را تحسین می کنند. از بدو تأسیس ، آمی 6 خودرویی بدیع و بدیع بوده است. طرفداران راک وی علاقه خاصی به نسخه های جلوی چهار چراغ جلو و تزئینات جانبی سفید Club دارند که از سپتامبر 1967 به فروش می رسد.

موفقیت 5 در دارد

نقطه عطف در اواخر سال 1964 با ورود یک استیشن کوچک (320 کیلوگرم بار) طراحی شده توسط هنری دارگنت (دستیار فلامینیو برتونی) و رابرت اپرون (جانشین برتونی ، که در سال 1964 درگذشت) بود. این واگن استیشن فروش را افزایش داده و نمایشگاه را پشت سر گذاشت. در تاریخ خودرو ، این امر در آن زمان بسیار نادر بود. واگن استیشن چند منظوره بود و خانواده می توانستند با راحتی بسیار مسافرت کنند و یا برای یک وسیله نقلیه مناسب برای یک صاحب مشاغل کوچک نیز گزینه جالبی بود. .

تولید این سدان در مارس 1969 ، شش ماه قبل از پایان تولید واگن استیشن به پایان رسید تا جای خود را به یک آمی 8 جدید کمتر غیرمعمول بدهد که شیشه عقب در جهت “درست” باشد.

آیا می دانید؟
  • نام Ami 6 از یک ترکیب آوایی ناشی می شود که به نام یک پروژه طراحی (وسیله نقلیه AM) ، عنوان “Miss” و amici (دوستان ایتالیایی) اشاره دارد ، احتمالاً طبق گفته طراح ارشد ، که ایتالیایی است.
  • ایوان دوگل ، همسر ژنرال دوگل ، همچنین آمی 6 را به کمال رساند. این ماشین کارخانه سیتروئن را در 10 سپتامبر 1960 در رن-لا-ژان (فرانسه) افتتاح کرد.
  • سیتروئن برای نشان دادن دوام ، استقامت و ویژگی های جاده ای خود ، تظاهراتی را با نام “Le Tour de Gaule d’Amisix” ترتیب داد که در 19 ژانویه 1966 از رن-لا-ژانایس آغاز شد. در فینال ، 23 ساعت و 11 دقیقه بعد ، تیم اسکورت را هدایت کرد و 2،077 کیلومتر را با میانگین 89.6 کیلومتر در ساعت طی کرد.

منبع: CITROËN

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 3 =