Citroën Jumpy – World Tribute | Automagazin.sk

[ad_1]

ë-Jumpy به همراه سایر برادران و خواهران همخون بر همین اساس برنده جایزه بین المللی ون سال 2021 شد. یک عنوان بزرگ جهانی از قبل به معنای چیزی است، بنابراین ما در مورد نسخه شخصی با نام سنتی Combi کنجکاو شدیم. Elektrovan بر روی پلت فرم سوخت اصلی ساخته شده است و فرانسوی ها به معنای واقعی کلمه اختراع کرده اند تا تمام لوازم جانبی را در آن بیاورند. موتور در جلو قرار دارد، محور جلو را به حرکت در می آورد و از دیگر خودروهای الکتریکی Stellantis شناخته شده است. با این حال، با گزینه ظرفیت باتری متفاوت است. ما نسخه گران‌تری از باتری‌های 75 کیلووات ساعتی داشتیم که در زیر زمین قرار می‌گرفتند و با ورق فلز محافظت می‌شدند. افزایش وزن نسبت به نسخه ضعیف تر 50 کیلووات ساعتی حدود 130+ کیلوگرم و با قیمت 5+640 یورو است. نسخه الکتریکی تنها به لطف قسمت دیگری از ماسک در سپر جلو و نوشته محتاطانه “ë” در جلو و عقب قابل تشخیص از بیرون است. بارزترین تفاوت، سوراخ سوخت‌گیری در گلگیر جلوی سمت چپ، سوراخ اصلی سوخت‌گیری سوخت فسیلی و هیدروژن در گلگیر عقب است که به سادگی توسط یک پوشش غیرقابل باز شدن کور شده است.

300

بعد از نشستن پشت فرمان، معماری من بسیار آشناست. تنها تفاوت در ساعت های زنگ دار آبی است که به جای سرعت سنج مشابه برقی آن وجود دارد که بار روی موتور را نشان می دهد و نشانگر دما جایگزین نشانگر کنترل حرارتی شده است. انتخابگر چرخشی گیربکس جایگزین گیربکس کشویی شده است و همچنین عملکردی را اضافه کرده اند که با یک دکمه کوچک “B” قابل کنترل است که در آن تحویل مجدد برقرار می شود و تاخیر به طور قابل توجهی قابل توجه است. من از حداقل یک گزینه تاخیر قابل توجه دیگر استقبال می کنم، به خصوص برای فرودهای طولانی و بارهای کامل. نسخه‌های احتراق داخلی دارای یک ترمز دستی مکانیکی کلاسیک هستند که برقی استاندارد با دکمه مخصوص خود بین صندلی راننده و نیمکت دو نفره است. برای خودروهای برقی، ناخودآگاه من همیشه انتظار دارم که با یک دکمه شروع کنم، اما طبیعی‌تر است که با برق کار کنم. با این حال، تعداد خودروهای الکتریکی همچنان با کلید کلاسیک در جعبه دنده شروع می شود و ë-Jumpy نیز از این قاعده مستثنی نیست. من همچنین تفاوت قابل توجهی در تنظیمات رانندگی احساس کردم. این به طور قابل توجهی سخت تر از نسخه های احتراق است که من شخصا از آن استقبال می کنم. ماشین های برقی، شخصی یا تجاری، در درجه اول برای شهر و مناطق اطراف طراحی شده اند، فقط با آنها می توانم جابجایی های طولانی مدت انجام دهم.

این ون زیبا تا حدود 90 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد و واقعاً خوب و روان است، بنابراین روی آسفالت پاره نمی‌شود و خطوطی نمی‌کشد. مطمئناً خدمه از آن قدردانی خواهند کرد و همچنین کالاهای حمل شده مدت بیشتری در مکان تعیین شده باقی خواهند ماند. در سرعت های بالاتر، دینامیک نسبتاً سریع محو می شود و با سطح جلویی بزرگ، وزن بیشتر، سرعت جریان نیز از نظر هندسی افزایش می یابد. بنابراین آنها تصمیم گرفتند سرعت را به 130 کیلومتر در ساعت محدود کنند، اگرچه سرعت سنج مقدار بیشتری از مو را نشان می دهد. او با این سرعت عملکرد بسیار خوبی دارد، اما برد به شدت در حال کاهش است. با باد ملایم، مصرف 35-40 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر منحصر به فرد نیست و بنابراین برد بزرگراه را می توان به زیر 200 کیلومتر کاهش داد که در غیر این صورت در 330 کیلومتر استاندارد شده است. با این حال توانستیم 300 کیلومتر واقعی را در شرایط شهری و روستایی طی کنیم.

شارژ سریع

وقت طلاست. صنعتگران یا فروشندگان توانایی اقامت ندارند، بنابراین برای اینکه این نوع رانندگی منطقی باشد، خودرو باید به شارژ سریع مجهز باشد. و این دقیقاً همان کاری است که مدل ë-Jumpy انجام می دهد، زیرا برای شارژ سریع با توان 100 کیلووات تطبیق داده شده است که از نظر تئوری نشان دهنده شارژ 80٪ در حدود 30 دقیقه است. در عمل کمی سخت تر و وقت گیرتر است و حدود 45 دقیقه زمان می برد که برای شرایط امروزی ارزش مناسبی است.

آنچه باید تصدیق شود

  • فرانسوی ها با این پلتفرم جادو هستند و هیدروژن به زودی در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود.

چیزی که از دست دادیم

  • چندین مرحله بهبودی

چیزی که ما را شگفت زده کرد

Citroën Spacetourer – دفترچه راهنما – به طور خلاصه

سیتروئن Jumpy Combi Electric XL 75 کیلووات ساعت

قیمت (پایه / تست) 34 780 /48304 یورو

گارانتی 2 سال نامحدود کیلومتر. گارانتی 8 سال یا 160000 باتری فشار قوی.

موتور:

  • موتور الکتریکی سنکرون، حداکثر قدرت 100 کیلووات (136 اسب بخار) در 3673 – 10000 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 260 در 300 – 3 673 دور در دقیقه-1. انتشار CO2 0 گرم در کیلومتر

مشخصات رانندگی، هزینه:

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 11.9 ثانیه، vحداکثر= 130 کیلومتر در ساعت، مصرف WLTP / تست 21.7 – 26.1 / 23.5 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

قابلیت اتصال و فضای بار

  • بلوتوث – بله
  • Wi-Fi – بله
  • AUX / USB – خیر / بله
  • آینه – بله
  • مورب: 7.0

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =