odakoda Enyaq iV 80 – اتومبیل برقی داخلی + ویدئو Automagazin.sk

[ad_1]

ظهور سریع حرکت الکتریکی غافلگیر کننده بود و ظاهرا هنوز بسیاری از رانندگان را آزار می دهد. گذشته از این ، آنها ده ها سال است که با موتورهای بنزینی یا دیزلی زندگی می کنند و به آنها عادت کرده اند. اکثر آنها به تدریج با انواع مختلف هیبریدی آشنا می شوند ، اما خودروهای برقی تمیز همچنان مورد توجه عمومی نیستند. ما از چیزی که به اندازه کافی نمی دانیم و احتمالاً باید بدانیم می ترسیم. بدون این هشدار ، ما به سختی می توانستیم مدتها پیش زنده بمانیم. اما اگر برندی که ما آن را “خانه” می دانیم دارای یک اتومبیل برقی با کیفیت باشد و سالها به آن اعتماد کنیم ، چطور؟ من فکر می کنم این دقیقاً همان چیزی است که پرچمدار برقی جدید مارک odakoda در بلغارستان به آن متکی است. Enyaq iV به عنوان یک SUV خانوادگی با فضای کافی برای خدمه ، فضای داخلی راحت ، ویژگی های رانندگی متعادل و برد مناسب در دسترس است. آیا چنین تجهیزاتی برای متقاعد کردن عموم مردم در خصوص ویژگی های آن کافی خواهد بود؟

https://www.youtube.com/watch؟v=wUHWEcykof0

ظاهری لوکس دارد

اگر قبلاً odakoda Enyaq iV جدید را با چشم خود دیده اید ، مطمئناً وقتی من بگویم این یک قطعه اتومبیل واقعی است ، با من موافق خواهید بود. پس از همه ، بزرگترین SUV در پیشنهاد نام تجاری – مدل Kodiaq ، ماشین الکتریکی تنها چند میلی متر در هر جهت از دست می دهد. اعتراف می کنم ، من بلافاصله وزن باتری ها را به وزن چنین ماشین بزرگی در سرم اضافه کردم و نگران بودم که Enyaq iV در جاده بیش از حد دست و پا گیر نباشد. وزن SUV برقی 2111 کیلوگرم است ، اما این همه. برگردیم به طراحی. به جلوپنجره تهاجمی جلو توجه کنید که به بدن پویایی زیادی می بخشد. به لطف آن ، اما همچنین به لطف قرار دادن هوشمند تعدادی از برجستگی ها ، Enyaq iV قادر است به طور قابل توجهی با افزایش مقاومت هوا مقابله کند. با نگاه به گذشته ، با این حال ، آنقدر جرات ندارم که نبینم. در عوض ، من می گویم که طراحان ظرافت را ارتقا داده و محافظه کارتر شده اند. شاید به این دلیل که چرخ های بزرگ 21 اینچی روی چرخ ها توجه رهگذران را به اندازه کافی جلب می کند. در نتیجه ، odakoda Enyaq iV از نظر من خودروی موفقی است. علیرغم این واقعیت که یک ماشین الکتریکی است ، تصور یک SUV باشکوه را ایجاد می کند. من شخصاً فلزی قرمز رنگی به نام مخمل را دوست داشتم ، که سازنده برای آن 1056 یورو هزینه اضافی می خواهد.

در سطح ممتاز

بدون تردید می گویم که پس از ورود به فضای داخلی جدید odakoda Enyaq iV ، احساسات متفاوتی در من ایجاد شد. از یک سو ، احساس می کردم در یک ماشین درجه یک هستم ، اما از طرف دیگر ، سرم را بر روی مکان هایی که پس انداز بیش از حد زیاد بود تکان دادم. اما خوب باشیم. برای شروع ، می خواهم روی صندلی های چرمی راحت تأکید کنم ، که ترجیح می دهند صندلی نامیده شوند. آنها حتی در سفرهای طولانی راحتی ایجاد می کنند و همچنین عالی به نظر می رسند. در داخل ، Enyaq iV به طور کلی یک ماشین بزرگ است و حتی افراد چاق نیز نباید مشکلی داشته باشند. فرمان در همه جهات قابل تنظیم است ، بنابراین هر کس موقعیت مناسب را پیدا می کند. یک صفحه نمایش کوچک در جلوی درایور وجود دارد که واقعاً فقط اطلاعات اولیه را نشان می دهد. این واقعیت مرا ناراحت نکرد ، زیرا من همچنین یک صفحه نمایش بزرگ بالای صفحه داشتم ، جایی که اطلاعات بیشتری را در آنجا دیدم. این SUV برقی حتی دارای یک صفحه نمایش پیش فرض با فناوری واقعیت افزوده است که Enyaq iV را از نقطه نظر فناوری به بالای بخش منتقل می کند. تابلوی ساز با روکش چرم و دوخت زیبا شما را دعوت می کند تا آن را لمس کنید. در عین حال ، مینیمالیستی با عنصر غالب است. صفحه لمسی بزرگ 13 اینچی در وسط قرار گرفته است. من منطق نرم افزار و پردازش گرافیکی را می ستایم ، اما نگران بودم که بلافاصله پس از شروع ، صفحه نمایش شروع طولانی داشته باشد. برعکس ، من نوار سخت افزاری با دکمه ها را دوست داشتم ، که به عنوان میانبر برای رایج ترین عملکردها عمل می کند. در زیر نوار نیز فضای ذخیره سازی برای تلفن همراه با شارژ بی سیم و یک جفت پورت USB-C وجود دارد. نزدیکتر به خدمه ، دو جا لیوان و یک جعبه ذخیره سازی دیگر پیدا کردم. اینها مواردی هستند که در نگاه اول جزئیات به نظر می رسند ، اما یک SUV خانوادگی فقط باید کاربردی باشد. زیر بغل نرم و دوباره فضای ذخیره سازی بزرگ زیر آن نیز قابل ستایش است. انتخاب کننده گیربکس اتوماتیک (یا انتخاب جهت) در تونل مرکزی وجود دارد ، اما ممکن است حتی متوجه آن نشوید. محتاط است و با بقیه قسمت های داخلی هماهنگی دارد. کمبود فضا در odakoda Enyaq iV تضمین می شود که در سرنشینان صندلی عقب شکایت نشود. روی زانوهای شما فضای سلطنتی زیادی وجود دارد و با وجود سقف پانوراما ، حتی سر شما نیز آسیب نمی بیند. فقدان تونل مرکزی به نوبه خود حمل و نقل کوتاه مدت حتی برای سه مسافر بزرگسال را تسهیل می کند ، اگرچه این هنوز بسیار محدود کننده است. چمدان 585 لیتری گواه SUV بزرگ است و ثابت می کند که Enyaq iV حتی با چمدان های بزرگتر نیز مشکلی ندارد. راه حل های ساده به شکل چتر روی درب یا یک تراش پنهان در در صندوق عقب طبیعی است.

خانه در شهر

خودروهای برقی در خیابان های شهر احساس بهتری دارند و این امر در مورد خودروهایی با برد زیاد نیز صدق می کند. Onkoda Enyaq iV 80 بر روی کاغذ حداکثر مسافت پیموده شده را بیش از 500 کیلومتر دارد. ما موفق شدیم تقریبا 450 کیلومتر را در شرایط شهری با استفاده مکرر از بازیابی و در آب و هوای ایده آل (میانگین حدود 20 درجه سانتیگراد) طی کنیم. با این حال ، به محض سوار شدن به SUV برقی به جاده های شهرستان ، جایی که باید از خودروهای دیگر سبقت بگیرید و فرصت چندانی برای بازگشت انرژی به باتری وجود ندارد ، روی مسافت پیموده شده تا 400 کیلومتر حساب کنید. اگر شما و Enyaq قصد داشتید یک تعطیلات تابستانی داشته باشید و آن را به بزرگراه برسانید ، عبور از محدوده 300 کیلومتری برای شما بسیار دشوار خواهد بود. با این حال ، اگر شخصی بفهمد 90 درصد کل سال را در کجا و چگونه رانندگی می کند ، آنگاه Enyaq iV برای او واقعاً احساس می کند. البته ، شما باید بتوانید ماشین را در خانه شارژ کنید و ماشین برقی هرگز برای همه مناسب نخواهد بود ، اما من فقط می خواهم بگویم که یک SUV خانوادگی با مسافت پیموده شده واقعی بیش از 400 کیلومتر دیگر محدودیتی ندارد. با این حال ، شهر اتومبیل های برقی به دلایل دیگری متناسب است. غیرممکن است که عاشق واکنشهای سریع موتور الکتریکی نشوید که به فرمان شتاب پاسخ می دهد. شتاب تا 100 در 8.5 ثانیه دیگر چندان خیره کننده نیست ، اما پویایی شهرها در این مورد مثال زدنی است. حداکثر قدرت موتور الکتریکی 150 کیلووات است و بیشترین گشتاور 310 نیوتون متر تقریباً بلافاصله پس از راه اندازی در دسترس است. مدل شماره 80 به باتری با ظرفیت 82 کیلووات ساعت ذخیره شده در کف اشاره دارد ، در حالی که ظرفیت قابل استفاده آن 77 کیلووات ساعت است. odakoda Enyaq تا 80 درصد از ظرفیت یک شارژر سریع را در 40 دقیقه شارژ می کند ، اما توصیه می کنم برای خانه جعبه دیواری بخرید. این تنها راه استفاده کامل از شارژر 11 کیلوواتی روی برد است.

لذت رانندگی

اگر به شما بگویم که odakoda Enyaq iV دارای یک موتور الکتریکی است که در بالای محور عقب نصب شده و در عین حال دارای دیفرانسیل عقب است ، بسیاری تمایلات شگفت انگیز SUV را به عقب تصور می کنند. اما در عمل ، این واقعیت ندارد. پلت فرم شاسی MEB به گونه ای طراحی شده است که هنگام نگاه کردن به فضای ذخیره سازی ماژول های باتری ، وزن خودرو به طور مساوی توزیع می شود. به این یک سیستم تثبیت کننده حساس اضافه کنید و در پایان معادله یک ماشین برقی با ویژگی های رانندگی خنثی وجود خواهد داشت. با این حال ، این پشیمانی نیست ، بلکه تمجید است. همچنین عایق صوتی فضای داخلی را ستایش می کند ، اگرچه دیسک های بزرگ روی چرخ ها گاهی واکنش صوتی ناهمواری در کابین را منتقل می کنند. رانندگی آرام اعتیاد آور است ، اما کمی خطرناک است ، زیرا Enyaq به طور کامل سرعت فعلی را پنهان می کند. هنگام پیچ خوردن ، بدن به طور قابل توجهی کج می شود ، اما مطمئناً نمی توانم عدم ثبات را به گردن شاسی بیندازم. محور عقب چند عنصری و ظرفیت انطباقی آن (DCC) به این امر کمک می کند. اما از نظر راحتی رانندگی ، با چرخ های کوچکتر 19 اینچی احساس راحتی بیشتری می کنم ، زیرا odakoda 21 اینچی در مکان هایی بسیار سفت است. این آزمایش مشکل دیگری داشت ، یعنی سر و صدای هدایت شده از محور عقب. بعد از چند صد کیلومتر صدای زنگ ها را شنیدم و این نباید برای چنین ماشین گران قیمتی اتفاق بیفتد. با این حال ، ممکن است خطایی در یک قطعه خاص وجود داشته باشد و این اطلاعات برای شما بی ربط باشد. با این حال ، برای جلوگیری از انتقاد ، از من خواسته می شود که به بازیابی هوشمند اشاره کنم ، که با کروز کنترل تطبیقی ​​کار می کند. به عنوان مثال ، سرعت را نه تنها با توجه به حداکثر در یک بخش مشخص ، بلکه با توجه به داده های ناوبری تنظیم می کند ، بنابراین راننده واقعاً باید فرمان را بچرخاند. چیز کامل. odakoda Enyaq iV 80 همه 3 P را در چشم من دارد. جادار ، کاربردی و همچنین راحت است. با این حال ، این هزینه زیادی دارد و خرید یک ماشین برقی هنوز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. با این حال ، اگر شما گروه هدف هستید ، در Enyaq می گویم: ادامه دهید!

آنچه باید تصدیق شود

  • این آسیب باعث تولید یک ماشین الکتریکی عالی شد.

چیزی که از دست دادیم

  • تأکید بیشتر بر کیفیت درک شده از جزئیات.

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • عایق صوتی عالی فضای داخلی.

odakoda Enyaq iV 80 Loft

قیمت (پایه / نسخه / تست) 34،590 یورو / 47 یورو 490 / 52،000

ضمانتنامه 5 سال یا 100000 کیلومتر

موتور

  • موتور الکتریکی همزمان با آهنرباهای دائمی ، حداکثر. قدرت 150 کیلووات (204 اسب بخار) در دور صفر-1، حداکثر گشتاور 310 نیوتن متر در دور بر دقیقه-1به انتشار گاز CO22 0 گرم در کیلومتر

عملکرد رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 8.6 ثانیه ، vحداکثر= 160 کیلومتر در ساعت ، مصرف ترکیبی در WLTP / تست 16.6 / 18.1 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

ابعاد و وزن

  • طول / عرض / ارتفاع (میلی متر) = 4،649 / 1،879 / 1،616
  • فاصله بین دو محور (میلی متر) = 2 765
  • وزن قبلی / بار قبلی = 2،090 – 2،308 / 379 – 597

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • تکثیر. مضاعف شدن
  • مورب: 13.0
  • فضای چمدان: 585 دسی بل3

odakoda Enyaq iV 80 و رقابت:

odakoda Enyaq iV 80

  • فضای داخلی جادار
  • تقریبا 500 کیلومتر را طی کنید
  • چراغهای ماتریس کاملا LED
  • جزئیات ناتمام با کیفیت درک شده
  • پمپ حرارتی با هزینه اضافی

فولکس واگن ID.4 Pro

  • ویژگی های رانندگی
  • مهارت در شهر
  • طراحی بیرونی
  • طراحی داخلی
  • کنترل اطلاعات و سرگرمی

جگوار i-Pace EV400

  • واکنش موتورهای الکتریکی
  • شاسی عالی
  • آینه داخلی الکترونیکی
  • شکل صندلی
  • مصرف انرژی بیشتر

فولکس واگن ID.4 Pro

قیمت (پایه / نسخه / تست) 35 910/43 730 / – €

ضمانتنامه 2 سال کیلومتر نامحدود + 8 سال یا 160،000 کیلومتر (باتری)

موتور

  • موتور همزمان با آهنرباهای دائمی ، حداکثر. قدرت 150 کیلووات (204 اسب بخار) در دور صفر-1، حداکثر گشتاور 310 نیوتن متر در دور بر دقیقه-1به انتشار گاز CO22 0 گرم در کیلومتر

عملکرد رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 8.5 ثانیه ، vحداکثر= 160 کیلومتر در ساعت ، مصرف ترکیبی در WLTP / تست 16.2 / – کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

ابعاد و وزن

  • طول / عرض / ارتفاع (میلی متر) = 4،584 / 1،852 / 1،603
  • فاصله بین دو محور (میلی متر) = 2 771
  • وزن قبلی / بار قبلی = 2 124/536

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • تکثیر. مضاعف شدن
  • مورب: 10.00
  • فضای چمدان: 543 دسی بل3

جگوار i-Pace EV400

قیمت (پایه / نسخه / تست) 79 372/87 096/93 414 €

ضمانتنامه 3 سال یا 100،000 کیلومتر ، 8 سال یا 160،000 کیلومتر (باتری)

موتور

  • موتور الکتریکی 2 × همزمان با آهنربای دائمی ، حداکثر. قدرت 2×147 کیلووات (2×200 اسب بخار) ، مجموع 294 کیلووات (400 اسب بخار) ، حداکثر. گشتاور 2 × 348 نیوتن متر ، در مجموع 696 نیوتن متر. انتشارات CO2 0 گرم در کیلومتر

عملکرد رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 4.8 ثانیه ، vحداکثر= 200 کیلومتر در ساعت ، مصرف ترکیبی در WLTP / تست 22.0 – 24.8 / 25.7 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

ابعاد و وزن

  • طول / عرض / ارتفاع (میلی متر) = 4 682/2 011/1 565
  • فاصله بین دو محور (میلی متر) = 2990
  • وزن قبلی / بار قبلی = 2،670 / تا 462

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • تکثیر. مضاعف شدن
  • مورب: 10.0
  • فضای چمدان: 505 دسی بل3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =