Porsche Mission R: مدار الکتریکی ویژه Automagazin.sk

[ad_1]

یکی از تزئینات نمایشگاه اتومبیل اخیر مونیخ ، که هفت دهه بعد از فرانکفورت در ماین به بایرن منتقل شد ، مطمئناً شامل مطالعه ماشین مسابقه برقی Porsche Mission R بود.

خودروساز آلمانی پورشه مدتی است که یک مدل Taycan کاملا برقی تولید می کند. اکنون در مونیخ ، او مفهومی را معرفی کرده است که دارای طراحی خاصی است و تابع قوانین آیرودینامیک ، آلایندگی صفر و عملکرد استثنایی است. پس از الهام گرفتن ، طراحان زیاد پیش نرفتند ، به جز تایوان ، آنها همچنین در مدل نمادین 911 کمک کردند.

مطالعه Porsche Mission R علیرغم نسبتهای غیر معمول آن ، طرفداران ورزش را به خود جلب کرد. اگرچه به نظر می رسد همه چیز همانطور که باید در عکس های کارخانه باشد ، اما این دستگاه زنجیره ای در واقع به طور غیر منتظره ای کوچک است. اندازه آن تنها 4326 میلی متر است ، به این معنی که طول آن بیش از 30 سانتی متر کوتاهتر از نمونه اولیه مسابقه تیز Porsche 919 Hybrid است. این منادی نسل جدید مدلهای کیمن و باکستر است. اما پورشه Mission R همچنین مزه یک ماشین مسابقه ای احتمالی است که به طور رسمی در سال 2025 رونمایی می شود.

اگر وقتی به Mission R نگاه می کنیم به برچسب های دارای نشان و رنگ های اسپرت نگاه کنیم ، یک پورشه سنتی در طراحی غیر آیرودینامیکی غیر سنتی با چندین دریچه مکش و فشار خوب طراحی شده داریم. ویژگی بارز آن کاپوت و چراغهای جلو است. در قسمت عقب یک نوار نور بزرگ با نشان سازنده خودرو تسلط دارد. فضای داخلی شبیه کابین خلبان یک جنگنده است. در نهایت ، هیچ کس به جز راننده حتی به آنجا نمی رسد. زیر کاپوت یک جفت موتور الکتریکی وجود دارد که می تواند در مدت زمان کوتاه تا 800 کیلو وات (1088 اسب بخار) در حالت واجد شرایط تولید کند.

پورشه Mission R در کمتر از 2.5 ثانیه از اتاق به صدها می رسد. از دنیای خودروهای برقی ، ما ارزش های بهتری نسبت به ماشین های تولیدی می دانیم ، اما پورشه یک گیربکس دو سرعته ، مانند آنچه تایکان استفاده می کرد را کنار گذاشته است. مسابقات لازم نخواهد بود ، زیرا مسابقات قهرمانی مربوطه با شروع پرواز برگزار می شود. با این وجود ، حداکثر سرعت کانسپت ، که بیشتر به شکل یک مدل غیرنظامی یادآور می شود ، از 300 کیلومتر در ساعت فراتر می رود.در عمل ، این بدان معناست که محدودیت های طراحی موتورهای الکتریکی دوباره تغییر کرده است.

قدرت مداوم به طور قابل ملاحظه ای کمتر است – “فقط” 500 کیلووات (680 اسب بخار) ، اما خودرو می تواند به لطف خنک کننده خلاقانه باتری با روغن به طور دائمی و بدون اصطلاح به اصطلاح ، آن را توسعه دهد. کاهش قدرت ، یعنی کاهش قدرت در اثر گرمای بیش از حد یعنی حداقل در طول مسابقه که به دلیل ظرفیت باتری نباید بیشتر از 40 تا 45 دقیقه باشد. باتری حدود 80 کیلووات ساعت قدرت دارد و در محل موتور احتراق داخلی قرار دارد ، بنابراین طراحان Mission R را “موتور متوسط” می نامند. دارای معماری 900 ولت جدید است که به لطف آن می تواند تا 340 کیلو وات را شارژ کرده و باتری را از 5 تا 80 درصد در مدت 15 دقیقه شارژ کند.

این فقط فاصله بین دو مسابقه است. بر روی آنها ، خودروی برقی همزمان با پورشه 911 GT3 Cup می رسد. در نهایت ، Mission R مجهز به هر چیزی است که برای رفتن به مسابقه نیاز دارید. از جمله موارد دیگر ، وزن بسیار مطلوبی در حدود 1500 کیلوگرم ، قابل مقایسه با تخصص های بنزین. و همچنین عناصری از آیرودینامیک فعال ، که نسبت بین فشار را تغییر داده و مقاومت پیشانی هوا را به میزان دلخواه به حداقل می رساند. این امر باعث استفاده گسترده از پلاستیک های کامپوزیتی شد ، اما به جای الیاف کربن با مواد کتان طبیعی تقویت شد.

هرکسی که گرماسوز قابل اشتعال را که تربانتهای افسانه ای دهه 1950 از آن ساخته شده اند به خاطر داشته باشد به واقعیت نزدیک است. با این تفاوت که مواد جدید خطر آتش سوزی را افزایش نمی دهند و خواص بهتری دارند. با این حال ، آنها تا حدی از منابع پایدار آمده اند. این کامپوزیت همچنین یک طاق محافظ ایجاد می کند ، از جمله فضای داخلی کاملاً رقابتی اما قابل تغییر. اکثر کنترل ها در فرمان و پنل اصلی جایی پیدا کرده اند ، صفحه نمایش مینیمالیستی نه تنها مقادیر مهم عملکرد ، بلکه عکس هایی از دوربین های عقب را نشان می دهد. یعنی هر چیزی که به دستیابی به زمانهای بهتر کمک کند.

-y- ، عکس: پورشه

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =