تحرک الکتریکی در وسایل نقلیه تجاری دارای معایبی است که مصرف کننده خصوصی می تواند آنها را بپذیرد و نسبتاً سریع با آنها مقابله کند، اما این برای اپراتورهای حمل و نقل غیرقابل تصور است. این در مورد شارژ ماندن است. ماشین در حالت ساکن کار نمی کند و این موضوع در مورد وسایل نقلیه تجاری دوچندان است. شرکت های حمل و نقل به سادگی نمی توانند اقامت داشته باشند. HYVIA، که 50:50 بین گروه رنو و پلاگ پاور تقسیم شده است، باید به حل مشکلات به سرعت در حال نزدیک شدن به تشدید مقررات زیست محیطی کمک کند. این شامل 50 کارمند است که می خواهند مشکلات حمل و نقل را به سرعت حل کنند، سبز شوند و جاده را در هیدروژن ببینند. آنها علاوه بر خود خودروهای هیدروژنی، تجهیزات مربوط به سوخت گیری را نیز آماده می کنند. به لطف نمونه های اولیه، پمپاژ هیدروژن نباید بیش از 5 دقیقه طول بکشد که در مقایسه با زمان شارژ، مقدار بسیار قابل قبولی است.
همه چیز ساخت فرانسه
تمام اجزای مورد نیاز برای ساخت ون ها از فرانسه می آید. اساس عرضه از کارخانه Batilla است، قطعات الکتریکی توسط PVI، یکی دیگر از زیرمجموعه های رنو گرتز-آرماینویلیرز نصب می شود، موتور الکتریکی توسط کارخانه Cléon تامین می شود و آخرین اما مهم نیست که سلول های سوختی از کارخانه Flins می آیند.
نسخه های مختلف، سفرهای مختلف
مدتی پیش، این همکاری اولین ثمره را در قالب سه نمونه اولیه خدماتی برای رنو Master Van H2-TECH با موتور هیدروژنی، Renault Master Chassis Cab H2-TECH و Renault Master Citybus H2-TECH به بار آورد. نسخه با طولانی ترین برد اولین مدل Master Van H2-TECH است. وانت کلاسیک با حجم کابینت 12 متر3 ارائه می دهد، علاوه بر کار بدون CO2 همچنین یک رانندگی جالب 500 کیلومتری. نمونه اولیه مجهز به پیل سوختی با ظرفیت 30 کیلووات، باتری با ظرفیت 33 کیلووات ساعت با چهار مخزن یکسان است که روی هم حاوی 6 کیلوگرم هیدروژن است. و حالا مراقب باشید، آنها زیر سقف هستند، نه مانند ماشین های هیدروژنی روی زمین. نسخه کاملا کاربردی دیگر مدل Master Chassis-Cab H2-TECH است. در اصل، این یک شاسی فریم است که می توان روی آن ابرسازه های مختلفی ساخت. یکی از آنها یک کابینت با حجم 19 متر است3، که با آن مسافت باید حدود 250 کیلومتر باشد. تعجب می کنید که چرا تفاوت؟ تنها 2 مخزن هیدروژن وجود خواهد داشت و می توانند 3 کیلوگرم هیدروژن را در کنار هم نگه دارند. در اینجا آنها همچنین با یک سلول سوختی در زیر کف بدنه قرار دارند. آخرین نسخه، نسخه ای از ون شهری به نام Master City Bus H2-TECH است. این 9 مسافر نشسته و 6 مسافر ایستاده را در مسافتی حدود 300 کیلومتر حمل می کند، زیرا تنها 1 مخزن بزرگ برای 4.5 کیلوگرم هیدروژن، آن هم روی سقف وجود دارد. نسخه ون همچنین مجهز به سکوی جانبی است که سوار شدن و پیاده شدن افراد دارای معلولیت یا مادران با کالسکه را تسهیل می کند.
بار مشخص نیست
وانت های تحویل جایگزین نیز یک مخرج مشترک دارند. در مقایسه با نسخههای دیزلی کلاسیک، سنگینتر هستند، بنابراین در این کلاس گواهینامههای رانندگی گره خورده و sk هستند. ب، بدون استثنا کمتر می ربایند. بنابراین، اصلاحیهای برای قانون در سراسر اروپا در حال آمادهسازی است تا در هنگام رانندگی با وسایل نقلیه دوستدار محیطزیست، حداکثر وزن کل 4250 کیلوگرم مجاز باشد. مشخص نیست که ون های جدید چقدر وزن دارند و چقدر می توانید در آنها بارگیری کنید. آنها اواخر امسال به اولین مشتریان خواهند رسید.