آئودی Q4 (Sportback) e-tron: SUV کامپکت | Automagazin.sk

[ad_1]

مارک آلمانی آئودی اولین مدل SUV برقی خالص خود را با ابعاد جمع و جور ارائه داد. این برای استفاده روزمره مناسب است ، دارای طراحی بسیار متمایز است ، در شکل گیری فعلی نام تجاری و چندین ویژگی ابتکاری ادامه دارد. برد با یک بار شارژ 520 کیلومتر است.

خودروهای الکتریکی آئودی Q4 e-tron و Q4 Sportback e-tron بازار اسلواکی را نیز هدف قرار داده اند. در مورد هر دو مدل ، این گام دیگری در توسعه سبک طراحی برای اتومبیل های برقی است. هر دو SUV جمع و جور در تولید سری راه حل های شکل را ارائه می دهند که همراه با مفهوم آئودی Q4 و آئودی Q4 Sportback e-tron مفهوم مطالعات در اوایل سال 2019 است. طراحی بلافاصله با نسبت های قوی خود با یک پیش آمدگی کوتاه جلویی ، چرخ های بزرگ و عضلات پیچیده تحت تأثیر قرار می گیرد.

تمام خطوط با حداکثر دقت هدایت می شوند ، تقسیم مناطق مشخص و به حداقل می رسد. در مورد آئودی Q4 Sportback e-tron ، سقف بسیار سبک کوپه در قسمت عقب با شکل واضح باز می شود. اسپویلر عقب پایین شیشه عقب را به دو قسمت تقسیم می کند. همانطور که علامت تجاری مارک آئودی است ، طراحی مدرن آن نیز با عملکرد و آیرودینامیک مشخص می شود. Q4 e-tron ضریب درگ 0.28 را به دست می آورد ، Sportback دارای ارزش 0.26 است.

فضای داخلی آئودی Q4 e-tron و Q4 Sportback e-tron جادار و مطبوع است. داشبورد روی راننده متمرکز شده و به قسمتهای جداگانه ای تقسیم می شود. صفحه کنترل دارای دو نمایشگر است که این نیز از عناصر طراحی است. تریم کنار مسافر پس از مدت کوتاهی پس از راه اندازی ، با یک ماده فنی جدید که شامل مواد بازیافتی است ، در صورت درخواست در دسترس خواهد بود. یک صفحه کنترل افقی جداگانه انتخابگر حالت درایو را حمل می کند.

در فضای داخلی اسپرت خط S ، صندلی ها با پارچه ای با نسبت زیاد پلی استر بازیافتی ، روکش شده اند. 26 بطری PET بازیافتی با حجم 1.5 لیتر برای صندلی های یک وسیله نقلیه استفاده می شود. این پیشنهاد شامل سه نوع درایو است و در بالای آنها مدل کواترو با حداکثر قدرت 220 کیلووات قرار دارد. همه نسخه ها شارژ سریع با گزینه افزایش دامنه تحت شرایط ایده آل (WLTP) با 130 کیلومتر در ده دقیقه و شارژ راحت در سرویس شارژ e-tron را ارائه می دهند.

خودروی الکتریکی چرخ عقب آئودی Q4 40 e-tron در چرخه رانندگی WLTP به برد 520 کیلومتر دست می یابد. هر دو SUV الکتریکی جمع و جور در صورت درخواست از خط تولید با چراغ های جلو ماتریس در دسترس هستند که بدون خیره شدن سایر کاربران جاده ، جاده را به بهترین شکل ممکن روشن می کنند. انواع مختلف طراحی روشنایی مشخصه یک تازگی جهانی است. درایور یک چهارم از عناصر مختلف نور دیجیتال را در سیستم کنترل لمسی MMI انتخاب می کند.

با طول خارجی 4.59 متر ، اتومبیل های برقی طراحی داخلی را ارائه می دهند که فضای غیرمعمولی را برای مسافران فراهم می کند و فراتر از مرزهای کلاس های شناخته شده است. پیشنهاد فضا در فضای داخلی با یک SUV رده بالاتر قابل مقایسه است. خط مدل Q4 e-tron دارای فضای ذخیره سازی زیادی با حجم کلی 25 لیتر است. در بالای درب نگهدارنده های توکار برای ذخیره سازی ایمن بطری های با حجم حداکثر 1 لیتر وجود دارد. در این موقعیت از نظر اقتصادی و اقتصادی ، بطری های آشامیدنی به راحتی در دسترس هستند.

همچنین ، محفظه چمدان از ابعاد معمول در کلاس جمع و جور فراتر رفته و بنابراین با طبقه متوسط ​​مطابقت دارد. بسته به موقعیت تکیه گاه های صندلی عقب ، حجم آن در اتومبیل برقی آئودی Q4 e-tron 520 تا 1490 لیتر ، در نسخه Sportback 535 تا 1460 لیتر در زیر لولای برقی لولایی عقب است. برای هر دو مدل می توان یک تریلر با وزن حداکثر 1000 کیلوگرم (توقف هنگام صعود 12 درصدی) را متصل کرد ، در مورد برخی از انواع کواترو می تواند حتی تا 1200 کیلوگرم باشد.

یک نقطه قوت دیگر در کارهای روزمره ، برد طولانی است – Q4 e-tron (مصرف برق ترکیبی در کیلووات ساعت در 100 کیلومتر: 17.3 – 16.3 (اتحادیه اروپا)) تا 520 کیلومتر (طبق WLTP) را برای شارژ باتری پوشش می دهد. به لطف حداکثر قدرت شارژ 125 کیلووات ، در شرایط ایده آل می توان به اندازه کافی شارژ برق کرد تا در عرض 10 دقیقه حدود 130 کیلومتر (مطابق با WLTP) طی شود. در خانه ، مشتری می تواند شارژ را از طریق برنامه myAudi روی تلفن هوشمند کنترل کند.

به همین ترتیب قبل از رانندگی می توان تهویه مطبوع داخلی را نیز روشن کرد. در صورت درخواست ، آئودی Q4 e-tron و Q4 Sportback e-tron می توانند به نوآوری دیگری در قالب نمایشگر واقعیت افزوده شفاف مجهز شوند. این سیستم دستورالعمل های برخی از سیستم های کمکی و نمادهای ناوبری را به محیط واقعی وارد می کند. راننده می تواند خیلی سریعتر و بهتر آنها را درک کند. نمایشگر دینامیکی از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده می کند و راننده آن را طوری درک می کند که گویی در فاصله 10 متری یا بیشتر شناور است.

آئودی Q4 e-tron دو نوع باتری و سه نمونه درایو را ارائه می دهد. بسته باتری جمع و جور برای Q4 35 e-tron ظرفیت قابل استفاده 52 کیلووات ساعت (در کل 55 کیلووات ساعت) دارد ، در مورد یک باتری قابل شارژ بزرگ برای Q4 40 e-tron و Q4 50 e-tron quattro 77 است کیلووات ساعت به ترتیب 82 کیلووات ساعت چرخ های عقب هر دو مدل – Q4 35 e-tron و Q4 40 e-tron توسط یک موتور الکتریکی هدایت می شوند که به ترتیب بالاترین قدرت 125 کیلووات را تأمین می کنند. 150 کیلو وات

نسخه برتر Q4 50 e-tron quattro از دو موتور الکتریکی استفاده می کند که درایو الکتریکی را برای همه چرخ ها فراهم می کند. حداکثر کل قدرت آنها 220 کیلووات است – این برای مقابله با شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 6.2 ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت محدود 180 کیلومتر در ساعت کافی است. به دلایل اقتصادی ، موتور محور جلو تنها درصورتی متصل می شود که راننده به عملکرد بالا یا کشش بهتر نیاز داشته باشد. یکی از مزایای مهم بهره وری با بهره وری از انرژی ، بازیابی هوشمند است که داده های سیستم ناوبری و توپوگرافی از جمله موارد دیگر را در نظر می گیرد.

پمپ حرارتی اضافی از گرمای هدر رفته ماژول های ولتاژ بالا و هوای محیط برای تهویه مطبوع کارآمد فضای داخلی استفاده می کند. به ویژه در سفرهای طولانی تر ، این امر به میزان قابل توجهی در افزایش اقتصاد کمک می کند. هر دو SUV برقی جدید آئودی توسط کاربران با AC (AC) یا DC (DC) قابل شارژ هستند. بسته به باتری ، ممکن است از ظرفیت های مختلف شارژ استفاده شود. در مورد باتری قابل شارژ جمع و جور ، قدرت شارژ به 7.4 کیلووات (AC) می رسد.

اما با ولتاژ مستقیم HPC (High Power Charging) ولتاژ DC ، می تواند تا 100 کیلووات باشد. مجموعه بزرگی از باتری ها امکان شارژ حداکثر 11 کیلووات (AC) را دارند. حداکثر 125 کیلو وات (HPC). با یک کارت شارژ ، سرویس شارژ آئودی e-tron 210،000 اتصال شارژ عمومی در 26 کشور اروپایی را فراهم می کند که از این تعداد 4400 اتصال شارژ سریع HPC است. دارندگان خودروی الکتریکی Q4 e-tron در سال اول هیچ هزینه اساسی در تعرفه حمل و نقل پرداخت نمی کنند.

با این تعرفه ، آنها عمدتا از شرایط مطلوب در شبکه یونیتی بهره مند می شوند. در مورد آئودی Q4 e-tron و Q4 Sportback e-tron ، بسته باتری ولتاژ بالا بین محورها نصب شده است که مرکز ثقل کم و توزیع وزنی متعادل بین محورها را تضمین می کند. شاسی و سیستم های کنترل درایو از نزدیک به هم متصل شده اند – بنابراین رانندگی در SUV های برقی جمع و جور ایمن و در عین حال اسپورت و راحت است. اولین اتومبیل های برقی آئودی Q4 e-tron در ژوئن 2021 وارد بازارهای اروپا می شوند و Q4 Sportback e-tron در پایان تابستان دنبال می شود. پیش فروش در ماه آوریل آغاز شد.

-jj- ، منبع و عکس: آئودی

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =