تویوتا آیگو ایکس: مینی کراس اوور خیره کننده Automagazin.sk

[ad_1]

در ابتدای سال گذشته، خودروساز تویوتا استودیوی خودروسازی Aygo X Prologue را از طریق یک مرکز اروپایی ارائه کرد. اکنون نسخه تولیدی مینی کراس اوور تویوتا آیگو ایکس می آید که در کولین جمهوری چک در کارخانه تولید موتور تویوتا در جمهوری چک تولید خواهد شد. در نیمه اول سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

Aygo X Prologue با زبان طراحی فوق‌العاده‌اش تحت تأثیر قرار گرفت، مدل تولیدی کمی معتدل‌تر است، اما هنوز هم ظاهری فراموش‌نشدنی دارد. این کراس اوور مشتریانی است که به یک خودروی جمع و جور با شخصیت متمایز نیاز دارند. تویوتا آیگو ایکس جدید در قاره کهن برای زندگی در داخل و خارج از شهر طراحی و ساخته شده است. تویوتا در طراحی Ayga X جدید، مطالعه عمیقی در مورد الزامات سفر شهری در سراسر اروپا انجام داد و به خواسته ها و نیازهای مشتریان برای یک خودروی شیک و جمع و جور گوش داد. Aygo X بر روی شاسی GAGA (معماری جهانی جدید تویوتا) GAGA B ساخته شده است.

این پلتفرم برای اولین بار در یاریس جدید، خودروی اروپایی سال 2021، و بعداً در یاریس کراس به نمایش درآمد. این وسیله نقلیه در شهر و یا در مسیرهای طولانی با ابعاد فشرده و چابکی خودنمایی می کند تا راننده امنیت لازم را پشت فرمان ساطع کند. علاوه بر این، باید احساسات را برانگیزد و منتقل کند، اما در عین حال از بهترین فناوری در یک مجموعه فشرده و همه مطابق با کار اقتصادی استفاده کند. از زمانی که کانسپت Aygo X Prologue که توسط مرکز طراحی و توسعه اروپا برای تویوتا ED2 در نیس فرانسه تهیه شد، طراحان این برند می خواستند به کسانی که علاقه مند به یک وسیله نقلیه جمع و جور در قاره کهن هستند، طراحی جسورانه ای ارائه دهند.

آیگو از زمان نمایش اولیه خود در بازار در سال 2005، مقرون به صرفه ترین خودروی تویوتا در اروپا بوده است و مشتریان را با شخصیت جاودانه، تازه و سرگرم کننده خود خوشحال می کند. تازه واردان تویوتا بیش از گذشته به ظرافت، شخصیت فردی و توانایی بیان شخصیت خود نیاز دارند. طراحان ED² از موقعیت یک نماد شیک در کلاس خودروهای کوچک پیروی کرده اند تا یک خودروی مفهومی را برای چنین مشتریانی طراحی کنند. “همه سزاوار یک وسیله نقلیه هیجان انگیز هستند. با نگاهی به Aygo X، می توانم با افتخار بگویم که این دقیقاً همان چیزی است که تیم ED² ایجاد کرده است. من بسیار خوشحالم که او واقعاً در این بخش انقلابی است.» ایان کارتابیانو، مدیر طراحی، طراحی و توسعه اروپایی تویوتا گفت.

Aygo X دارای رنگ دو رنگ متمایز، خطوط واضح تر از استودیو و خط گوه ای شکل در سقف است. کوارتت بدن های رنگی از انواع مختلف ادویه الهام گرفته شده است. حس پویایی به نفع یک تصویر اسپرت بیشتر توسط خط سقف جدید گوه ای شکل تاکید شده است. به نظر می‌رسد که چراغ‌های جلوی با تکنولوژی بالا، کاپوت بال‌شکل را احاطه کرده‌اند، در حالی که جلوپنجره بزرگ، همراه با چراغ‌های مه شکن و کاپوت سپر، یک موتیف ذوزنقه‌ای دوتایی را ایجاد می‌کنند که بخشی از هویت Ayga است. مفهوم رنگ جدید از انواع مختلف ادویه جات جذاب و مشهور جهانی الهام گرفته شده است. یک طرح رنگ منحصر به فرد برای تویوتا آیگو ایکس جدید طراحی شده است که هر کدام نشان دهنده ماهیت و فردیت متفاوت خودرو است.

هل – هل بیانگر سبک و ظرافت استثنایی است و ویژگی های زیبایی شناختی پرورش یافته و بی تکلف را با جلوه سبز اشباع متوسط ​​منتقل می کند. فلفل چیلی – فلفل تند رنگی آتشین و درجه یک است که با درخشندگی رنگی گرم و عمیق خود جلب توجه می کند که پشت آن تکه های ظریف براق فلزی در سایه آبی با لاک قرمز تعبیه شده است. زنجبیل – زنجبیل یک گیاه چند ساله بژ نفیس است که از روحیه ماجراجویانه و گرما استفاده می کند. Juniper – Juniper نت جوانی مردانگی، رنگ آبی است که مخصوصاً برای این مدل ایجاد شده است، که به آن سرمای یخی اضافه می کند که با سایه های خاموش مایل به قرمز تکمیل می شود.

هر یک از این ظرافت‌های تند تند به شدت با سقف مشکی و عقب (خودروهای رنگ‌آمیزی دو رنگ) تضاد دارد و باعث می‌شود Aygo X به‌عنوان یک مدل متمایز از بین مردم متمایز شود. با این حال، این موتیف ادویه تنها بر نمای بیرونی خودرو تأثیر نمی گذارد. عناصر اصلی داخلی با رنگ های تند بدنه هماهنگ شده و طراحی چشمگیر به کابین خلبان می دهد که شامل داشبورد و پانل مرکزی نیز می شود. با نگاه دقیق‌تر به صندلی‌ها، نماد «X» لحاف‌شده، به‌خوبی مستقیماً در پارچه جاسازی شده است. نام Aygo X با توجه به فلسفه طراحی “نگاه تیز” (توجه داشته باشید که شما به ظاهر وسواس دارید) به همان اندازه در چراغ های جلو منعکس شده است تا به این خودرو هویتی قوی و منسجم بدهد.

رنگ دو رنگ Ayga X بلافاصله توجه رهگذران را به خود جلب می کند. واضح است که این فقط یک جزئیات نیست. این بخشی جدایی ناپذیر از طراحی است.” آناستازیا استولیار، طراح محصول آیگو ایکس، تویوتا موتور اروپا گفت. Aygo X جدید از پلت فرم شاسی GA-B استفاده می کند و این خودروی مینی را به یک کراس اوور منحصر به فرد با شاسی عقب اصلاح شده و کاهش یافته همراه با برآمدگی های کوتاه تر جلو و عقب تبدیل می کند. با طول 3700 میلی متر، 235 میلی متر از سلف خود پیشی گرفت، اگرچه فاصله بین دو محور تنها 90 میلی متر افزایش یافت. اورهنگ جلو 72 میلی متر کوتاه تر از تویوتا یاریس است، در حالی که بزرگترین چرخ های موجود اکنون 18 اینچی هستند.

Aygo X که برای خیابان‌های باریک شهر ایده‌آل است، همچنین دارای شعاع گردش بسیار کوچک (فقط 4.7 متر) است که یکی از کوچک‌ترین شعاع‌ها در کل بخش است. عرض کلی بدنه نسبت به مدل Aygo با 125 میلی متر افزایش به 1740 میلی متر رسیده است. به این ترتیب می توان فاصله بین صندلی های جلو را 20 میلی متر افزایش داد که باعث افزایش 45 میلی متری فاصله بین سرنشینان در ناحیه شانه می شود. مشارکت تویوتا با JBL منجر به تولید سیستم صوتی ممتاز با مشخصات آکوستیک مطابق با Aygo X شده است.سیستم صوتی چهار بلندگو از تقویت کننده 300 وات، بلندگوها و صدای شفاف در طیف وسیعی از فرکانس ها استفاده می کند.

خدمه Ayga X با سقف پارچه ای جمع شونده (توجه داشته باشید: تجهیزات اختیاری)، که برای اولین بار در میان کراس اوورهای سگمنت A ظاهر می شود، از دیدی بدون مانع به سمت بالا لذت خواهند برد. سقف پارچه ای جدید به گونه ای طراحی شده است که راننده پشت فرمان می تواند از آن لذت ببرد – دهانه 40 میلی متر بزرگتر با 20 درصد افزایش زاویه خارجی است. تویوتا آیگو ایکس به موتور سه سیلندر 1KR-FE برنده جوایز مجهز شده است که مطابق با قوانین اروپایی بهبود یافته است. این واحد با مصرف سوخت مورد نظر تنها 4.7 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار CO2 107 گرم در کیلومتر، سطح بالایی از قابلیت اطمینان و عملکرد را ارائه می دهد.

-jj- منبع و عکس: تویوتا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =