تویوتا bZ4X: اولین برقی، مسافت پیموده شده 450 کیلومتر و سقف فتوولتائیک Automagazin.sk

[ad_1]

پس از سال‌های خشک، خودروساز ژاپنی تویوتا بالاخره با خودروی برقی تمام عیار خود bZ4X وارد بازار اروپا شد. اولین نمایش مدل bZ4X در تاریخ دوم دسامبر سال جاری در قاره کهن برگزار خواهد شد.

به این ترتیب تویوتا به طور رسمی اولین نماینده خود از سری خودروهای الکتریکی را به نام bZ به دنیا معرفی کرد، یعنی. “فراتر از صفر”. آماده تولید سریال می باشد. تویوتا بر اساس نزدیک به ربع قرن تجربه در زمینه فناوری باتری خودروهای برقی است. انتظار می رود باتری حتی پس از 10 سال استفاده فعال 90 درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ کند. یک دهه استفاده یا مسافت پیموده شده حداقل 240000 کیلومتر پیش بینی می شود – هر کدام زودتر اتفاق بیفتد

تویوتا یک سیستم چهار چرخ محرک جدید ارائه می دهد که فرمان برتر و فرمان خارج از جاده را با یک موتور الکتریکی جداگانه برای هر محور ارائه می دهد. فاصله بین دو محور طولانی فضا را به کابین پنج نفره جادار و همچنین فضای مناسبی برای چمدان به ارمغان می آورد. وقتی صندلی های عقب پایین می آیند، 452 لیتر چمدان در دسترس است. مسافت پیموده شده با باتری کاملا شارژ شده، بسته به نسخه، بیش از 450 کیلومتر است.

مدل دیفرانسیل جلو bZ4X از یک موتور الکتریکی 150 کیلوواتی زیرک استفاده می کند. این واحد با حداکثر قدرت 150 کیلووات و گشتاور 265 نیوتن متر به خودرو اجازه می دهد در 8.4 ثانیه از حالت سکون به یک صد دستگاه شتاب دهد، در حالی که حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت تعیین شده است. نسخه چهار چرخ محرک حداکثر قدرت 162 کیلووات و گشتاور 336 نیوتن متر، حداکثر سرعت یکسان است، در حالی که شتاب تا 100 کیلومتر در ساعت 7.7 ثانیه طول می کشد.

این سیستم همچنین دارای حالت رانندگی “تک پدال” با بازیابی انرژی فشرده تر در هنگام ترمزگیری و توانایی شتاب گیری و کاهش سرعت از طریق خود پدال گاز است. تویوتا bZ4X همچنین تعدادی از ویژگی‌های فناوری پیشرفته، از جمله سقف با پنل‌های فتوولتائیک برای پشتیبانی از شارژ باتری در حین رانندگی و پس از پارک کردن، و همچنین نسل سوم سیستم Toyota Safety Sense با ویژگی‌های ایمنی فعال جدید یا بهبود یافته و دستگاه‌های کمکی ارائه می‌کند. رانندگی.

-jj- منبع و عکس: تویوتا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =