سال نو مبارک از Bil Magasinet: به سمت نیس برانید و با فورد اسکورت قدیمی RS Cosworth، دریچه گاز را کامل کنید

[ad_1]

مردی که از توربو بزرگ به کوچک تبدیل شد

فورد فوکوس RS یک هاچ بک 3 در با بدنه مشابه فوکوس معمولی است. رانندگی با آن به طرز شگفت انگیزی آسان و در ترافیک شهری چابک است.

دم stop’n’go دسته های دنده 1 و 2 بدون سوسو زدن از گیربکس و بدون خفگی موتور و با وجود ظاهر دراماتیک، در اینجا یک نمای کلی زیبا و صدای خوب … بله، بله، بله، می توانید بچه ها را رها کنید. و در نتتو رانندگی کنید، اما چگونه کار می کند؟ صبح روز بعد در ارتفاع 1000 متری متوجه شدم برای یک روز که هرگز فراموش نمی کنم.

در ابتدا با ماشین از کوه ها بالا می رویم تا با نیک دیمبلبی، عکاس چیره دست بریتانیایی، که پشت عکس های مقاله است، ملاقات کنیم و عصر یک جلسه توجیهی فنی برگزار می شود.

رئیس توسعه پیشرانه فوکوس RS، لن اوروین 54 ساله از نیوکاسل، توضیح می دهد که فورد سال ها است که خودروهای چهار چرخ متحرک تولید می کند.

سیستم چهارچرخ محرک سنگین است و برای به حرکت درآوردن شفت‌ها، دیفرانسیل‌ها و تقویت‌کننده‌ها، مهم نیست که چقدر آسان ساخته شود، به انرژی نیاز دارد. مصرف سوخت را بالا می برد و خودرو را گران می کند.

دو مالک Central Jutland Cosworth و من با هم نگاه‌هایی به هم رد و بدل کردیم و توافق کردیم که مکالمه در مسیر اشتباهی پیش می‌رود، همانطور که لن ادامه داد: «… بنابراین ما توافق کردیم که چالش جدیدی برای خود ایجاد کنیم: ساخت یک چرخ جلو با عملکرد بالا. رانندگی با بیش از 300 اسب بخار و ما انجام دادیم.”

برای اینکه دیگر وارد این موضوع نشوم، موضوع دیپلماتیک را تغییر می‌دهم و به لن اشاره می‌کنم که دو آقایی که همراه من هستند، اسکورت RS Cosworth دارند.

او می پرسد: “توربو بزرگ یا کوچک؟”، او می پرسد و تمام سرش لبخند می زند، و سپس روحیه آرام می گیرد، زیرا معلوم می شود که لن در سال های 1990-1991 کنترل موتور و گیربکس ماشین را توسعه داده است و او تصمیم گرفته است. برای حرکت از توربو بزرگ به توربو کوچک.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =