سوزوکی سوئیفت اسپرت – Navrúsený svišť Automagazin.sk

[ad_1]

سوئیفت اسپورت در کنار آبارث 595 بهترین هاتچ موجود در بازار است. حتی اگر به خاطر او با کسی معاشرت کنید، نه تنها جلوی شما را نخواهد گرفت، بلکه اگر از او سبقت بگیرید و در سطح او باشید، می توانید لبخندی را روی صورت او ببینید و شاید انگشت شست شما را فشار دهد. به طور خلاصه، سوئیفت اسپورت نه تنها باعث پرخاشگری در جاده نمی شود، بلکه انرژی مثبت را برای آنها به ارمغان می آورد.

تفاوت آن با سوئیفت های معمولی در قالب های تزئینی روی رکاب درها، پارتیشن در جلوپنجره رادیاتور، لبه سپر جلو و قسمت پایین سپر عقب، تقلید کربن، و همچنین یک جفت لوله اگزوز عظیم است. در داخل، تزئینات داشبورد، تونل مرکزی و درها، که ترکیبی از مشکی و قرمز هستند، مقیاس قرمز سرعت سنج، فرمان چرمی سوراخ‌دار دوخته شده با نخ قرمز و البته پدال‌های آلومینیومی را به خود جلب می‌کند، اما به خصوص صندلی‌های با ظاهری خارق‌العاده. متأسفانه، پارامترهای آناتومیکی بسیار عقب تر از طراحی هستند، حتی این صندلی ها برای بدن تمام شده من کوچک هستند. آنها صندلی کوتاهی دارند، در ناحیه ران و باسن تنگ هستند و همچنین قد بلندی دارند. تاسف دیگر این است که شیب پشتی به روش تاکسی تنظیم می شود – اهرمی که امکان چرخش سریع به عقب و سپس موقعیت سریع را فراهم می کند، اما در واقع اجازه نمی دهد شیب را دقیقاً مطابق با نیاز شما تنظیم کنید. و این مورد من بود. من یک موقعیت متوسط ​​می خواهم. با این حال حقیقت این است که جدا از فشاری که به ران هایم وارد می شود، در عرض چند روز به همه چیز عادت کردم.

حتی با پشتیبانی برق

سوئیفت اسپرت علاوه بر طراحی، با ویژگی های رانندگی خود شما را جلب خواهد کرد. می تواند شما را سرگرم کند و فوق العاده است. این موتور از یک موتور 1.4 لیتری توربو با قدرت کم 95 کیلووات (129 اسب بخار) استفاده می کند، اما ممکن است از قدرت بالاتر پشیمان نشوید. این قدرت با گشتاور مناسب 235 نیوتن متر، با گیربکس کوتاه و وزن خودرو تنها 1020 کیلوگرم همراه است، بنابراین موتور به خصوص در سرعت های متوسط ​​بسیار تکان دهنده به نظر می رسد. علاوه بر این، موتور با یک سیستم هیبریدی نرم تکمیل می شود که می تواند موتور بنزینی را با قدرت 10 کیلووات و 53 نیوتون متر پشتیبانی کند، به خصوص در زمانی که توربوشارژر هنوز در حال تنفس است. به این ترتیب توربوشارژر تا حد زیادی سرکوب می شود. بنابراین موتور به سرعت به اضافه شدن گاز پاسخ می دهد، اما افزایش قدرت خیره کننده نیست، حتی پس از فعال شدن کامل توربوشارژر، بلکه به تدریج، و من این را دوست دارم. دلیل اصلی اینکه سوزوکی فناوری هیبریدی سبک را معرفی کرد کاملاً متفاوت بود – کاهش CO2. هنگامی که گاز آزاد می شود، استارت-ژنراتور یکپارچه انرژی را بازیابی کرده و آن را در یک باتری لیتیوم یونی 48 ولتی ذخیره می کند. انرژی به دست آمده توسط استارت ژنراتور برای حفظ موتور بنزینی در طول شتاب استفاده می شود. علاوه بر این، می توان از آن برای حفظ عملکرد روان موتور بنزینی استفاده کرد و این دقیقاً یکی از لحظات کاهش CO است.2، زیرا مقدار انرژی که موتور الکتریکی تامین می کند، بنزین کمتری برای موتور دارد و در نتیجه مصرف آن نیز کمتر می شود. واحد کنترل همچنین می تواند دینام را زمانی که مقدار معینی انرژی جمع کرده است تخلیه کند و انرژی مورد نیاز برای تغذیه وسایل برقی را از باتری بدست آورد و در نتیجه موتور و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش دهد. انتشار CO2.

نکته اصلی این است که در هر دو مورد، ماشین به صورت رایگان با این برق آمد. لحظه ای دیگر برای نجات CO2 یک سیستم استارت-استاپ است، با توجه به باتری 48 ولتی، الکترونیک می تواند موتور را قبل از توقف خودرو خاموش کند، بنابراین صرفه جویی CO2 را چند برابر می کند.2. سومین لحظه کاهش تولید CO2 بیکار الکتریکی نامیده می شود. هنگامی که گاز را رها می کنید و کلاچ را در سرعت های کمتر از 16 کیلومتر در ساعت فشار می دهید، ژنراتور موتور میل لنگ موتور را بالای تسمه می چرخاند و آن را در حدود 1000 دور در دقیقه نگه می دارد.-1در حالی که الکترونیک تزریق بنزین را متوقف می کند. وقتی کلاچ را فشار می دهید و کلاچ را جدا می کنید، الکترونیک موتور ژنراتور را خاموش می کند و موتور خاموش می شود – سیستم استارت استاپ معمولی فعال می شود. هر بار که کلاچ را مجدداً در هر زمان در حین دور آرام برقی درگیر می‌کنید، لوازم الکترونیکی بلافاصله سوخت تزریق می‌کنند و موتور بلافاصله روشن می‌شود. این دوباره واکنش های گاز موتور را تسریع می کند. و بدیهی است که کار می کند، زیرا حتی با یک موتور نسبتا خام و سبک رانندگی سوت، به میانگین مصرف 6.1 لیتر در 100 کیلومتر دست یافتم. یادآوری می کنم که اگرچه سوزوکی این سیستم را هیبریدی می نامد، اما در واقع از نظر فنی فقط یک هیبرید نرم است. تفاوت بین آنها در اندازه موتور الکتریکی و باتری است، اما به خصوص در این واقعیت که هیبریدی می تواند با محرک الکتریکی خالص کار کند، هیبرید نرم نمی تواند. ترمیم خود یک شمشیر دو لبه است. در حالی که با آرامش رانندگی می کردم آزارم می داد، زیرا ماشین پس از استارت زدن گاز به طور غیر طبیعی سرعتش کم می شود – سرعتش خیلی کم می شود. برعکس، در رانندگی اسپرت به من کمک کرد، زیرا گشتاور ترمز موتور با ریکاوری حفظ شد. و شمشیر دولبه نیز سالم است. از یک طرف، خوب است که سوئیفت اسپورت در هنگام رانندگی آرام به خوبی پرورش داده می شود، صدا خفه کن زمزمه نمی کند، بنابراین می توانید در محور خودش به هر گذرگاه کوهستانی یا هر مسیری در اروپا بروید، آنها به شما پارس نمی کنند. . با این حال، هنگام رانندگی پویا در یک گذرگاه زنجیره ای یا کوهستانی، صدای صدا خفه کن را از دست خواهید داد. شما دلت برای تیراندازی، پف کردن، تف کردن تنگ خواهد شد – به طور خلاصه، همه آن جیغ زدن ها، عضله نشان دادن، تظاهرات سرکش و تا حدی اسراف کننده صدا خفه کن های ورزشی. شما باید با صدای موتور کنار بیایید. او هنوز یک درنده زیر گاز است. این یک رانندگی نیست، اما اگر به سفرهای طولانی در محور خود سفر کنید، به احتمال زیاد شب شما را گرفتار خواهد کرد. و در اینجا باید چراغ‌های جلو را بالا ببرم، زیرا عملکرد آنها – به ویژه نورهای بالا – بسیار فراتر از الزامات و انتظاراتی است که در مقابل چنین ماشین کوچکی وجود دارد. نورهای بالا از آن چیزی که من می بینم روشن تر است. فانتزی.

او خوشحال است، اما نگران نیست

شاسی این خودرو نیز به گونه ای است که در مسیر کوهستان های یاد شده یا زنجیره ای و حتی در هنگام رانندگی روزانه به محل کار و برگشت و یا در حین رانندگی، ذوق زندگی را از بین نخواهد برد. اصلاً سخت نیست، خوشبختانه «فقط» سخت است و به طرز شگفت‌آوری به خوبی با برجستگی‌ها برخورد می‌کند – آنها را نسبتاً نرم فیلتر می‌کند، حداقل در مورد آکوستیک. مهم این است که سرگرم کننده است. به کنترل سریع و دقیق پاسخ می دهد. آمپلی فایر و نسبت فرمان به خوبی تطبیق داده شده اند.

باسن بازیگوش است و به تنهایی نیازی به سوار شدن ندارد.

از یک طرف، در نزدیکی موقعیت خنثی فرمان، “مارموت” به هیچ وجه عصبی نیست و از طرف دیگر پس از تجربه من با هیوندای i20 N به ترتیب بسیار طبیعی گوشه را تکان دادم. . چرخش فرمان و همچنین تنظیمات احتمالی. مجبور نبودم به کار با فرمان ادامه دهم تا با چرخاندن زیاد فرمان با ماشین تصادف نکنم، اما این کار را به طور طبیعی انجام دادم. علاوه بر این، فرمان بازخورد بسیار مناسبی به من داد. در مورد شاسی باید به این نکته اشاره کنم که قنداق بازیگوش است و نیازی به انفرادی سواری به پهلو ندارد که با فاصله بین دو محور 2450 میلی متر کاملا طبیعی است. اگر راحت هستید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید، اما اگر این مهارت در دستانتان کمتر است، قطعاً خاموش کردن تثبیت کننده را توصیه نمی کنم.

ادامه دادن

سوئیفت اسپرت خودروی خوبی است که باعث حسادت و پرخاشگری نمی شود، بسیار سرگرم کننده است، اما برای استفاده روزمره خوشایند است و مهمتر از همه هزینه های شما را خراب نمی کند. نه هزینه سوخت و نه هزینه نگهداری و تعمیرات. به عنوان مثال، آنها با لاستیک های 195/45 R17 کار می کنند، بنابراین وقتی لاستیک ها را می رانید، مجموعه دوم را برای یک “جفت ترازو” خریداری می کنید.

آنچه باید تصدیق شود

  • ماشین خوب و خوب، اما در عین حال سرگرم کننده.

چیزی که از دست دادیم

  • صندلی پایین تر، صندلی های پهن تر.

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • مصرف دلپذیر تنها 6.1 لیتر در 100 کیلومتر.

سوزوکی ایگنیس 1.2 دوال جت هیبریدی – استرس؟ فراموشش کن!

سوزوکی سوئیفت اسپورت 1.4 بوسترجت هیبریدی

  • قیمت (پایه / آزمایشی) 12 520/20 745 €
  • گارانتی 3 سال یا 100000 کیلومتر

موتور

  • بنزین با کمپرسور R4 / 16V + MHEV، ظرفیت سیلندر 1373 سانتی متر3، حداکثر قدرت 95 کیلووات (129 اسب بخار) در 5500 دور در دقیقه-1 ، حداکثر گشتاور 235 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه-1. انتشار CO2 125 گرم در کیلومتر

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 9.1 ثانیه، V max = 210 کیلومتر در ساعت، مصرف WLTP / تست 5.5 / 6.1 لیتر در 100 کیلومتر.

قابلیت اتصال و فضای بار

  • بلوتوث
  • AUX / USB
  • آینه
  • مورب: 7.0
  • فضای بار: 265 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =