فورد رنجر: وانت از مشتریان Automagazin.sk

[ad_1]

خودروساز آمریکایی فورد یک پیکاپ کار متوسط ​​ارتقا یافته – رنجر را معرفی کرده است که از یک موتور شش سیلندر دیزلی یا چهار سیلندر خطی دیزلی با حجم موتور 2.0 لیتر نیرو می گیرد. ترجیحات مشتریان در سراسر جهان. .

بنابراین، وسایل نقلیه متعارف سوخت فسیلی هنوز در خارج از کشور ناپدید نشده اند. به هر حال، در سال 2020، تنها 3٪ از وسایل نقلیه فروخته شده در ایالات متحده تمام الکتریکی یا هیبریدی پلاگین بودند، در حالی که در اروپا این میزان برای مدت مشابه 12٪ بود. از سوی دیگر البته فورد موتور نیز روند کامیون های برقی را نادیده نمی گیرد. او با صرف میلیاردها دلار برای توسعه و ظرفیت مونتاژ، قصد دارد تا سال 2023 حداقل 600000 خودروی الکتریکی را در هر فصل بفروشد. مشتریان می توانستند سال گذشته یک فورد موستانگ برقی بخرند، اما پیکاپ برقی F-150 در دسترس نخواهد بود. تا این سال تقویمی با این حال، عرضه رنجر یک رویداد کلیدی برای فورد است که ممکن است از نظر درآمد در سال 2022 از F-150 مهمتر باشد.

فورد بر اساس تجربه ریش دار خود با خودروهای تجاری سبک و درک نیازهای مشتریان، مشتریانی از سراسر جهان را در طراحی رنجر جدید مشارکت داده است. هدف ایجاد وسیله نقلیه ای بود که مالکان بتوانند به طور کامل در تجارت، زندگی خانوادگی و اوقات فراغت به آن تکیه کنند. «جامعه رنجر برای دهه‌ها چیزی شبیه به یک خانواده بزرگ برای ما بوده است. برای تاجران انحصاری، کشاورزان، خانواده ها، ماجراجویان، اپراتورهای ناوگان و بسیاری از مشتریان دیگر در بیش از 180 بازار در سراسر جهان، این وسیله نقلیه هزینه یک شریک قابل اعتماد را پرداخت می کند. ما کاملاً به مدل جدید رنجر متعهد هستیم. او توضیح داد جیم فارلی، رئیس و مدیر عامل شرکت فورد موتور.

از نظر بصری، نسل جدید رنجر متمایز و مطمئن است. نمای بیرونی از زبان طراحی جهانی فورد برای پیکاپ ها استفاده می کند. ظاهر قسمت های جلو با یک ماسک جدید و امضای نوری به شکل حرف C مشخص می شود. از کناره می توانید لبه های برجسته تری از گلگیرها را مشاهده کنید که از نظر بصری حالت محکمی به خودرو می بخشد. فورد رنجر برای اولین بار چراغ های جلو ماتریس LED را ارائه می کند. چراغ های عقب از ظاهر مشخصه چراغ های جلو پیروی می کنند. فضای داخلی با مواد نرم تر درجه یک به سبک خودروها طراحی شده است. صفحه نمایش لمسی پرتره گرا سیستم ارتباطی و سرگرمی Sync 4 بر آن غالب است.

ما نه تنها با محصولی می‌آییم که مشتریان آن را دوست دارند، بلکه با تجربه کاربری آنلاین نیز همراه هستیم. این همان چیزی است که به ما امکان می دهد روابط قوی و پایدار با آنها ایجاد کنیم. این پیکاپی است که مردم می خواهند آن را داشته باشند و از آن استفاده کنند.” فارلی، رئیس شرکت خودروسازی فورد، که توسط طراح ارشد رنجر، مکس تران، منصوب شد، اضافه کرد:ما از مشتریان خود می دانیم که آنها یک فضای داخلی هوشمند و کاربردی می خواهند که در آن احساس راحتی کنند. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم آن را با سطح بالایی از فناوری‌های یکپارچه، فضاهای ذخیره‌سازی فکر شده و عناصر بصری انتخاب کنیم تا جلوه‌ای که به دست می‌آید، احساسی راحت و جادار ایجاد کند.»

در قاره کهن، فورد در نیمه دوم سال جاری دریافت سفارش‌های نسل جدید رنجر را آغاز می‌کند و اولین خودروها در اوایل سال 2023 به مشتریان تحویل می‌شوند. رنجر کنونی پیشرو بازار در بخش خود و رکورد فروش است. با افزودن 45539 دستگاه خودرو فروخته شده و سهم بازار 39.9 درصد. “فورد رنجر از موفقیتی به موفقیت دیگر در قاره اروپا می رود و رکوردهای فروش را می شکند. تا کنون، باهوش ترین، مفیدترین و همه کاره ترین رنجر مزایای بیشتری را ارائه می دهد که ما می دانیم مشتریان برایشان ارزش قائل هستند. هانس شپ، مدیر کل بخش خودروهای تجاری فورد اروپا گفت.

پروژه نسل بعدی رنجر توسط مرکز توسعه استرالیایی فورد مدیریت شد. با این حال، تیم بین‌المللی او با همکارانش در سرتاسر جهان کار می‌کند تا جدیدترین راه‌حل‌های فنی و ایمنی فورد را در خود جای دهد و همچنین برای طراحی و آزمایش با بالاترین استانداردها. ظاهر سالم نسل جدید رنجر منعکس کننده بازخورد مشتریان است. فورد زمان زیادی را با آنها سپری کرده و بیش از 5000 مصاحبه و ده ها سمینار انجام داده است تا بفهمد مشتریان چگونه از پیکاپ های خود استفاده می کنند و از رنجر جدید چه می خواهند و چه انتظاراتی دارند. در زیر بدنه جدید یک شاسی بهبود یافته وجود دارد. بین نسل ها، فاصله بین دو محور و فاصله بین دو محور به همان میزان 50 میلی متر افزایش یافته است.

طراحی جدید جلو فضای بیشتری را در محفظه موتور برای یک واحد شش سیلندر جدید ایجاد کرده است و امکان نصب احتمالی انواع دیگر درایو را در آینده فراهم می کند. در عین حال، هوای بیشتری را به رادیاتور می رساند که می تواند دمای موتور را در هنگام رانندگی با تریلر یا بار سنگین به طور موثرتری تنظیم کند. مشتریان برای یدک‌کشی تریلرهای سنگین و رانندگی در زمین‌های شدید نیاز به قدرت بیشتری داشتند، بنابراین تیم توسعه یک دوشاخه شش سیلندر 3.0 لیتری را برای رنجر تطبیق داد. این یکی از سه موتور دیزلی کمپرسور است که از ابتدای فروش در دسترس خواهد بود. موتور سه لیتری توربودیزل یک ضربه بزرگ به مشکی است. وقتی با یک رنجر جدید با یک توربودیزل شش سیلندر رانندگی می کنید، ماشین بسیار بزرگتری به نظر می رسد. عرضه قدرت و گشتاور بی پایان به نظر می رسد و این دقیقاً همان چیزی است که مشتریان انتظار داشتند.

نسل جدید رنجر همانند موتور چهار سیلندر خطی دیزلی با حجم 2.0 لیتر در نسخه یک و دو توربوشارژر تولید خواهد شد. نسخه تک توربوشارژر در دو سطح قدرت در دسترس خواهد بود و اقتصاد آن به ویژه توسط مشتریان شرکت های کوچکتر و اپراتورهای ناوگان مورد استقبال قرار خواهد گرفت. Bi-turbo یک انتخاب پیچیده‌تر و پویاتر برای مشتریانی است که می‌خواهند عملکرد بالاتری داشته باشند اما همچنان نیاز به حفظ مصرف سوخت مطلوب دارند. پیکاپ ها برای طیف بسیار گسترده ای از فعالیت های کاری، خانوادگی و اوقات فراغت استفاده می شوند. بنابراین، هنگام توسعه شاسی، طراحان از ابتدا شروع کردند. ابتدا چرخ‌های جلو را 50 میلی‌متر به جلو حرکت دادند و مسیر خود را به همان طول افزایش دادند که هم زاویه جلو و هم عبور محور را بهبود بخشید.

در عین حال، طراحان کمک فنرهای عقب را از محور طولی خودرو دور کردند و به این ترتیب راحتی بهتری در جاده و میدان به دست آوردند. مشتریان قادر خواهند بود بین دو نوع سیستم چهارچرخ محرک – اختصاص داده شده به صورت الکترونیکی (حتی در حین رانندگی) و درایو دائمی جدید طراحی شده انتخاب کنند. دو چشم نجات بزرگ در سپر جلو، یدک کشی خودروی گیر کرده در زمین را آسان تر می کند. مشتریان خواستار یک فضای داخلی منعطف و مدرن، آماده برای پاسخگویی به مسئولیت های کاری و خانوادگی بودند. بنابراین، رنجر جدید باید می توانست به عنوان یک دفتر و در عین حال به عنوان یک پناهگاه با ویژگی های هوشمند و طیف وسیع تری از عناصر راحتی و ذخیره سازی نسبت به گذشته عمل کند.

تجربه کاربری حول یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ با قطر 10.1 یا 12 اینچ (به ترتیب 25.7 و 30.5 سانتی متر) می چرخد. این داشبورد تمام دیجیتال را تکمیل می‌کند و با جدیدترین سیستم روی برد فورد، SYNC 4، با کنترل‌های کاربرپسند برای عملکردهای ارتباطی، سرگرمی و اطلاعات کار می‌کند. مودم داخلی FordPass Connect 4 اتصال آنلاین را فراهم می کند و به شما امکان می دهد ماشین را به برنامه تلفن همراه FordPass متصل کنید که به شما امکان می دهد موتور را از راه دور روشن کنید، وضعیت خودرو را بررسی کنید یا قفل های آن را کنترل کنید. چندین کنترل مربوط به رانندگی از داشبورد و کنسول مرکزی به بخش خاصی از سیستم SYNC منتقل شده است. با لمس یک دکمه می توانید آن را وارد کنید.

در عین حال، صفحه نمایش به سیستمی از دوربین ها متصل می شود که اطراف خودرو را در محدوده 360 درجه پوشش می دهد که مانور پارکینگ ها و زمین های ناهموار را تا حد زیادی تسهیل می کند. از طریق صفحه نمایش لمسی یا برنامه FordPass، امکان کنترل نورپردازی جدید در فضای باز وجود دارد که مشتریان هنگام کار، کمپینگ یا سایر فعالیت ها در تاریکی از آن استقبال می کنند. با مودم FordPass Connect، رنجر جدید برای به روز رسانی نرم افزارهای بی سیم در آینده آماده است. تیم طراحی همچنین فضای ذخیره سازی و جزئیات کاربردی را در نظر گرفت. فضای ذخیره‌سازی و شارژ بی‌سیم گوشی وجود ندارد، در کنسول وسط جعبه‌ای با ابعاد بزرگ وجود دارد، جیب‌های درب بزرگ‌تر هستند و می‌توانید فضای ذخیره‌سازی زیر و پشت صندلی‌های عقب را پیدا کنید.

سایر جزئیات کاربردی که نیازهای مشتری را در نظر می گیرند شامل یک روتختی پلاستیکی بادوام جدید است. علاوه بر خود کف، از زانوهای مشتریان نیز محافظت می کند، زیرا زانو زدن روی آن راحت تر از سطح فولادی سخت است. گیره های کمکی اضافی برای محکم کردن بار اضافه شده است و در پشت روکش های پلاستیکی انعطاف پذیر در لبه های بدنه می توان نقاط اتصال را برای اتصال روکش بدنه یا سایر لوازم جانبی برای خرید ثانویه پیدا کرد. نسل جدید رنجر همچنین یک سیستم پارتیشن بندی جدید ارائه می دهد که حمل بارها با اشکال و اندازه های مختلف را از چوب به جعبه ابزار آسان تر می کند. آنها با استفاده از مجموعه ای از گیره های فنری بسیار قوی به ریل ها متصل می شوند که در دو طرف محفظه بار با پیچ و مهره بسته می شوند. علاوه بر این، مالکان می‌توانند محفظه‌های کوچک‌تری برای نگهداری اقلام ایجاد کنند، در غیر این صورت باید در کابین حمل شوند.

روکش هود به عنوان یک میز سیار عمل می کند. به لطف جیب های براکت های نصب و خط کش یکپارچه روی آن، امکان اندازه گیری و برش مواد وجود دارد. روشنایی ناحیه کنترل شده توسط سیستم روی برد SYNC یا برنامه FordPass، کل محیط خودرو را روشن می کند. نورپردازی همچنین مجهز به فضای بار است که به شما امکان می دهد حتی در نور کم کار را به پایان برسانید. از ابتدای فروش، فورد بیش از 150 لوازم جانبی را برای نسل جدید رنجر در اروپا برای اهداف مختلف، از محل کار گرفته تا اوقات فراغت، عرضه خواهد کرد. برای توسعه برخی از آنها، فورد با شرکت معروف ARB 4 × 4 Accessories کار می کند که متخصص در لوازم جانبی وسایل نقلیه خارج از جاده است. تولید نسل جدید رنجر از نیمه اول سال 2022 در تایلند و آفریقای جنوبی آغاز خواهد شد.

-jj- منبع و عکس: فورد موتور

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =