فیات 500e – شیک ترین تراموا Automagazin.sk

[ad_1]

وقتی ایتالیایی ها در سال 2007 500 را احیا کردند و یک سال بعد 5000th Abarth را معرفی کردند، احتمالاً نمی دانستند چه سوراخی در جهان ایجاد کرده اند. هر دو مدل همچنان به عنوان غلتک داغ فروخته می شوند. در عین حال، در طی این تقریباً 15 سال، طراحی فقط به صورت حداقلی و عمدتاً فقط از نظر زیبایی تغییر کرده است. با این حال، جهان تحت تأثیر قوانین، مقررات و همچنین تحت تأثیر تبلیغات در حال تغییر است، و بنابراین فیات دست به یک تغییر اساسی پانصد نفری زد. خیر، خوشبختانه نه طراحی، بلکه فنی. در مورد طراحی، در 15 سال گذشته بیش از هر زمان دیگری تغییر کرده است، اما پنج صدم های جدید نیز پنج صدم های غیرقابل جایگزینی هستند. و این عالی است.

اما از نظر فنی کاملاً جدید است. من با این واقعیت شروع می کنم که اگرچه بدن فقط در نگاه اول تجدید می شود، اما در واقع از ابتدا جدید است. با طول 3632 میلی‌متر، از 500 در 86 میلی‌متر فراتر رفته و با فاصله بین دو محور 2322 میلی‌متر در 22 میلی‌متر، اما مهم‌تر از همه، روی یک پلت‌فرم کاملاً جدید ساخته شده است که به باتری اجازه می‌دهد در زیر زمین قرار گیرد. کابین در نسخه اصلی اکشن باتری کوچکتر و دارای ظرفیت 23.8 کیلووات ساعت است، در سایر نسخه ها بزرگتر است و ظرفیت اسمی آن 42 کیلووات ساعت است. با این حال، این خودرو تنها 37.3 کیلووات ساعت استفاده می کند که برای مسافت پیموده شده در کار ترکیبی در WLTP 298 – 321 کیلومتر، در شرایط شهری 430 – 460 کیلومتر کافی است. من تقریباً 1000 کیلومتر رانندگی کردم و با یک بار شارژ رایانه روی برد همیشه مسافت 285 – 320 کیلومتر را نشان می داد. میانگین مصرف در پایان آزمایش برای من 12 کیلووات ساعت تمام شد. با این حال، من می گویم که من ماشین را از شهر خارج کردم و تا حد زیادی از ویژگی های ماشین الکتریکی استفاده کردم. البته امکان پیش گرم شدن یا تهویه مطبوع خودرو «با کابل» وجود دارد و در نتیجه مصرف در مرحله رانندگی اولیه کاهش می یابد. باتری از شرکت سامسونگ است، لیتیوم یونی است و می توانید آن را با جریان متناوب و مستقیم، یعنی به آرامی از شبکه 230 ولت خانگی، وال باکس، پایه شارژ عمومی با کانکتور Mennekes و شارژر سریع با کانکتور CCS شارژ کنید. وقتی در مورد شارژ AC صحبت می کنم، باید بگویم که نسخه La Prima دارای یک مبدل داخلی استاندارد قدرتمندتر است که امکان شارژ با قدرت 11 کیلو وات را فراهم می کند. شارژ باتری 4 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد. بیش از 15 ساعت از تماس خانگی (230 V / 13 A) طول می کشد. در مورد DC باید بگویم که 500e توان شارژ 85 کیلو وات را می دهد و از 0 تا 80 درصد باتری را در 35 دقیقه شارژ می کنید. با این حال، 20 درصد باقی مانده برای ماندن روی شارژر سریع مهم نیست، زیرا قدرت شارژ به شدت کاهش می یابد.

فیات 500e شیک ترین تراموا در جاده هاست.

مشخص است که ایتالیایی‌ها از تمام جزئیات پیشرانه الکتریکی مراقبت کرده‌اند و همه چیز را به خوبی در نظر گرفته‌اند. به جز دو مورد، اول اینکه مدل 500e پمپ حرارتی ندارد و دوم اینکه گرمایش اجباری باتری خیلی دیر روشن می شود – در منفی 7 درجه سانتیگراد. تا آن زمان، او باید به گرمایی که ماشین به تنهایی تولید می کند راضی باشد. اطلاعات بسیار جالبی به باتری متصل شده است. هنگامی که باتری آسیب می بیند، معمولاً یکی از سلول ها است و اکثر سازندگان این سلول یا ماژول آسیب دیده را به عنوان بخشی از تعمیر گارانتی تعویض می کنند. با این حال، فیات کل باتری را تحت گارانتی تعویض کرد. با این حال، با گارانتی 8 ساله یا 160000 کیلومتری و استفاده استاندارد از خودرو، تصور نمی‌کنم از این سرویس استفاده کنید. و برای بدتر شدن اوضاع، اضافه می کنم که باتری ضعیف تر با ضمانت کوتاه تری – 5 سال یا 100000 کیلومتر – پوشش داده می شود. با این حال، حدس می‌زنم که قطعات مجهزتر در اسلواکی فروخته می‌شوند و آنها قبلاً باتری بزرگ‌تری با گارانتی طولانی‌تر دارند.

سه حالت

برق پایه پنج صدم، یعنی در تجهیزات Action، توسط یک موتور الکتریکی با قدرت 70 کیلو وات (95 اسب بخار) و گشتاور 220 نیوتن متر، بقیه با موتور الکتریکی با 87 کیلو وات (118 اسب بخار) / 220 نیرو می گیرد. نیوتن متر اینها پارامترهایی هستند که در شرایط شهری و برون شهری کاملاً کافی هستند. علاوه بر این، موتور الکتریکی بلافاصله به افزودن گاز واکنش نشان می دهد. فیات 500e دارای سه حالت رانندگی است – Normal، Range و Sherpa. مورد دوم بیشتر سفر محور است. فقط برای خاموش کردن کولر داخل آن و افزایش ریکاوری. جالب اینجاست که وقتی به یکی از دو حالت دیگر برمی‌گردید، خودرو خود تهویه مطبوع را روشن نمی‌کند. باید به صورت دستی این کار را انجام دهید. به همین دلیل چندین بار برای من اتفاق افتاد که شیشه ها تار بودند. در حالت Range، بازیابی نسبتاً شدید است، هنوز هم برای استفاده از به اصطلاح مناسب است. کنترل تک پدال با این حال، اعتراف می‌کنم که پس از تجربه‌ای که با برخی خودروهای برقی دیگر داشتم، فرصت تغییر شدت ریکاوری را بر حسب درجه از دست دادم. نگه داشتن پاهایم همیشه روی گاز و تنظیم شتاب با آن بعد از یک سواری طولانی به نظرم خسته کننده است. به همین دلیل من استفاده از حالت عادی را انتخاب کردم که در آن بازیابی حداقل است، عملاً صفر است.

وزن یک امتیاز مثبت است

من از شاسی راضی بودم، که حتی با چرخ های 17 اینچی به طور موثری دست اندازها را کاهش می دهد. بدنه سفت و همچنین وزن بیشتر باتری نیز به احساس فیلتر ناهموار کیفی کمک کرده است، زیرا بدنه در معرض هیچ گونه ناهمواری نیست و حتی در هنگام پرش سریع تثبیت می شود. مثل توپ پینگ پنگ نمی پرد. با وجود فاصله محوری کوتاه محورها، 500e حتی در جاده هایی که داریم خودروی بسیار خوبی است. در گوشه ها احساس می کنید که میز در وسط ماشین متمرکز شده است. عقب ماشین به اندازه پانصد معمولی تمایل به سر خوردن ندارد. من هم به مدیریت که اصلاح شده است تبریک می گویم. به هر حال، 500e از تایرهای Goodyear EfficientGrip Performance استفاده می‌کند که به طور خاص برای خودروهای الکتریکی طراحی شده‌اند، همانطور که از علامت‌گذاری‌های کناری Electric Drive Technology مشاهده می‌شود.

درب های برقی

فضای داخلی مجذوب یک صفحه ابزار کاملاً جدید با صفحه ابزار دیجیتال و در مورد ما یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی است. جهت رانندگی، پاسخ حالت خنثی و P با دکمه ها انتخاب می شوند و باید بگویم که من برای رای دهنده کلاسیک تنگ شده بودم – فقط برای اینکه جایی برای گذاشتن دست راستم داشته باشم. فضاهای ذخیره سازی نیز کاملاً خوب طراحی شده اند، حتی یک فضای دوطبقه در تکیه گاه بین صندلی ها دارید. باید از صندلی های با کیفیت، فرمان خوب و در حین رانندگی، چراغ های LED، کروز کنترل تطبیقی ​​با هدایت بین خطوط تمجید کنم. هر دو سیستم بسیار خوب کار می کنند. شایان ذکر است که درب کاملاً برقی باز می شود – به جای دستگیره کلاسیک، یک دکمه در داخل و خارج دارید که قفل درب را به صورت الکتریکی باز می کند. وقتی در باز می شود صدای کلیکی نمی شنوید. برای اینکه کاملاً درست باشد، یک دستگیره کلاسیک یدکی نیز در داخل دارید، اما فقط با یک جیب ذخیره سازی در درب غیر متعارف است. بدنه بزرگتر جدید و محرک الکتریکی به طراحان اجازه داده است فضای داخلی را افزایش دهند، اما هنوز فضای کمی در پشت وجود دارد. علاوه بر این، سوار شدن، resp. قرار دادن پشتی روی صندلی کودک یا صندلی کودک یک شکل آکروباتیک کوچک است. اگر می خواهید از صندلی های عقب هم استفاده کنید، نسخه 3 + 1 را خریداری کنید که دارای یک جفت در است که از سمت سرنشین به یکدیگر باز می شوند. برای تکمیل پروپوزال بدنه 500e به کانواس کانورتیبل نیز اشاره می کنم. این را هم اضافه کنم که فیات هرج و مرج را در محدوده مدل 500 به ارمغان آورده است، زیرا علاوه بر 500 برقی مورد آزمایش ما، همچنان به تولید 500 اصلی با موتورهای احتراق داخلی ادامه می دهد. بدنه اصلی دارد. پانصد برق در ایتالیا تولید می شود و در لهستان سوزانده می شود. به عبارت دیگر، 500e مکمل 500s اصلی است.

آیا یخ را می شکند؟

حتی پانصد معمولی هم ارزان نیست، اما هنوز 14 سال پس از عرضه، رکوردهای فروش را می شکند. طراحی آن جاودانه است، مردم آن را برای 500 نفر دوست دارند. به همین دلیل است که من فکر می‌کنم پنی برقی می‌تواند خودروی الکتریکی باشد که می‌تواند یخ را بشکند و در جاده‌های ما به تعداد یا ده‌ها حرکت نمی‌کند، بلکه صدها یا هزاران نفر رانده می‌شود. همراه با هوندا، این شیک ترین “تراموا” است.

حرفه ای

آنچه باید تصدیق شود

  • طراحی فوق العاده، احساس ماشین عالی.

چیزی که از دست دادیم

  • انتخابگر گیربکس به جای دکمه ها

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • باز شدن درب برقی.

Minitest: فیات تیپو – بدون مصالحه

فیات 500e هاچ بک لا پریما

قیمت (پایه / تست) 23 800/36 140 یورو

ضمانتنامه 5 سال یا 100000 کیلومتر

برای 8 سال یا 160000 کیلومتر باتری

موتور

  • الکتروموتور سه فاز با آهنربای دائم حداکثر. قدرت 87 کیلو وات (118 اسب بخار) در نور، حداکثر. گشتاور 220 نیوتن متر در نقطه صفر ظرفیت باتری نصب شده / قابل استفاده 42 / 37.3 کیلووات ساعت.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه، vحداکثر= 150 کیلومتر در ساعت، مسافت پیموده شده در WLTP 298 – 321 کیلومتر، مصرف WLTP / تست 14.0 – 14.9 / 12.0 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

قابلیت اتصال و فضای بار

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • آینه
  • مورب: 10.25
  • فضای چمدان: 185 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =