نیسان آریا تک سرنشین: مفهومی فرمول الکترونیکی | Automagazin.sk

[ad_1]

خودروساز ژاپنی نیسان اخیرا از یک طرح کامل با گذار به بی طرفی کربن رونمایی کرده است. در این زمینه، او همچنین چندین مطالعه از جمله مدل چشمگیر Ariya Single Seter با DNA فرمول مسابقه ارائه کرد.

کانسپت تک سرنشین منحصر به فرد آریا در رویدادی به نام نیسان فیوچرز رونمایی شد. آلفونسو آلبایسا، معاون ارشد طراحی جهانی برای طراحی جهانی، محصول جدید را به همراه مدیر کل خوان مانوئل هویوس به دنیا ارائه کرد. نیسان با معرفی کانسپت راننده تک سرنشین گفت که این مدل باید آینده‌نگر طراحی ژاپنی همراه با شاسی سفارشی و مفهومی مسابقه‌ای را منعکس کند.

این خودرو شامل مجموعه ای کامل از امکانات و لوازم جانبی آیرودینامیکی است و حرف V که بر روی کاپوت می درخشد، به خوبی کار می کند. بدنه کل کانسپت از فیبر کربن ساخته شده است و نیسان مفتخر است اعلام کند که مشارکت آنها در سری ABB FIA Formula E کمک قابل توجهی به ساخت آن کرده است. آخرین اما نه کم‌اهمیت، این درایو از یک SUV از قبل معرفی شده به نام آریا می‌آید. «با این مفهوم می‌خواستیم نشان دهیم که موتور الکتریکی شاسی‌بلند آریا از نظر کارایی پتانسیل بالایی دارد و آن را در بسته‌ای با الهام از ورزش‌های موتوری تحویل دادیم. هویوس گفت.

همه نشانه ها حاکی از آن است که این وسیله نقلیه فقط برای تحقیقات استفاده خواهد شد. حداقل هنوز از تولید انبوه محاسبه نشده است. ما در نیسان جرات انجام کاری را داریم که دیگران انجام نمی دهند. با این مفهوم، می‌خواهیم پتانسیل پیشرانه با عملکرد بالای آریا را در بسته‌ای الهام‌گرفته از موتور نشان دهیم که نه تنها الهام‌بخش طراحی و سبک خودروی جاده‌ای است که از آن الهام گرفته است، بلکه زبانی جدید و مؤثر برای ارائه را نیز به نمایش می‌گذارد. . این پروژه که به عنوان یک محیط آزمایشی برای پیشرفت های فناوری آینده عمل می کند، می تواند به انتقال هیجان از جاده به مسیر کمک کند. هویوس توضیح داد.

همانطور که ما شروع به ایجاد چشم انداز بلندمدت خود برای نیسان آمبیشن 2030 کردیم، به ساختن زبان طراحی جاودانه ژاپنی آینده نگری خود ادامه دادیم. اکنون از آن الهام می گیریم واژه ژاپنی “shun” به معنای دویدن سریع و بدون زحمت و “sho” به معنای دویدن با قدرت و لطف است. مفهوم تک سرنشین Ariya بیان کامل این زبان جدید است. استفاده از پیشرانه EV Ariya در پکیج الهام گرفته از موتوراسپرت به تیم بین المللی ما اجازه داده است تا این حس جدید از سرعت، فناوری و هنر را به تصویر بکشد. طراح ارشد آلبایسا اضافه کرد.

فرمول تک سرنشینه ترکیبی از عناصر طراحی مدل آریا و خودروی نیسان فرمول E است که همگی در یک پکیج با کارایی بالا ترکیب شده اند. جلوی خودروی مفهومی الکتریکی روشن است “V” روی کاپوت و بال‌ها ایجاد شده و از کناره‌های آن الهام گرفته شده است “سطوح مایع و موثر” آریا، فقط فیبر کربن و اضافه کردن روکش به چرخ های عقب. بدیهی است که آنها انتظار تعویض لاستیک ها را ندارند، همانطور که خودروی فرمول E آنها چنین نیست.

به گفته این برند، نیسان و تک سرنشینه و آریا همان طور که هستند به نظر می رسند “فقط توسط هوا تشکیل شده است”. این خودرو همچنین از همان موتورهای جلو و عقب مانند SUV استاندارد نیرو می گیرد. نیسان پیشنهاد داده است که از این مفهوم استفاده کند “شاسی ماشین سفارشی تک نفره”. این اولین سری برای نیسان و NISMO از نظر Nissan Micra Cup نخواهد بود، اما اولین سری خودروهای تک سرنشین نیسان با حمایت کامل سازنده خواهد بود. برای سری جهانی، نیسان فقط پیشرانه ها را ارائه می کند، ابتدا SR20DE I-4، سپس VQ30DE V-6 و در نهایت VQ35DE V-6. همه اینها قبل از اینکه موتور 3.4 لیتری V-8 در سال 2012 به Zytek تبدیل شود.

نیسان در فرمول E نه تنها برای مسابقه دادن در پیست، بلکه برای حمایت از توسعه خودروهای الکتریکی چشمگیر برای مشتریان مسابقه می دهد. نیسان آریا کانسپت تک سرنشینه ترکیبی از محرک تمام الکتریکی، دو موتور و سیستم انقلابی چهارچرخ محرک آریا را با شاسی مسابقه‌ای تک سرنشینه بررسی می‌کند – نمایش قدرتمندی از هیجان‌انگیز بودن یک خودروی الکتریکی. او متذکر شد توماسو ولپ، مدیر شرکت جهانی موتوراسپرت نیسان.

-jj- منبع و عکس: نیسان

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =