هیوندای النترا N – اولین سدان تیز اینجاست! | Automagazin.sk

[ad_1]

Elantra N یک نسخه با عملکرد بالا از مدل Elantra نسل جدید است که در آوریل 2020 معرفی شد. تغییرات N باعث افزایش چشمگیر عملکرد رانندگی و عناصر طراحی تهاجمی آن را از نسخه استاندارد متمایز می کند.

اولین سدان N با عملکرد بالا

Elantra N مجهز به موتور توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی است که مجهز به تزریق مستقیم سوخت است. بهینه سازی مواد و شکل بلوک موتور به افزایش دوام کمک کرده است. قدرت این موتور 206 کیلووات (280 اسب بخار) است. حداکثر توان را می توان در کوتاه مدت با افزایش فشار تقویت به 213 کیلووات (290 اسب بخار) افزایش داد. گشتاور موتور که حداکثر به 392 نیوتن متر می رسد ، از طریق گیربکس 8 سرعته دو کلاچه DCT با کلاچ وان روغن به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت فقط در 5.2 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت – بالاترین در خط N. عملکرد عالی Elantra N توسط دیفرانسیل زاویه ای کنترل الکترونیکی ، کمک شروع و صدا خفه کن نهایی پشتیبانی می شود با سوپاپ

https://www.youtube.com/watch؟v=2MV3ZQ7EW0E

N عناصر جدید برای اولین بار استفاده می شود

Elantra N همچنین دارای ویژگی هایی است که برای اولین بار در خط مدل های N با عملکرد بالا مورد استفاده قرار گرفت.

ادغام دام هوای ورودی و فیلتر هوای موتور باعث بهبود پاسخ موتور شده و به کاهش وزن کمک می کند. در عین حال فشار مکش بیش از 10 درصد افزایش یافته است. شکل بهینه شده نگهدارنده گیربکس به کاهش حرکت سیستم درایو نسبت به بدنه و در نتیجه بهبود قدرت مانور کمک کرده است.

برای اولین بار ، آنها از IDA (محور محرک یکپارچه) با طراحی الهام گرفته از پیشنهادات ویژه مسابقه ای برای WRC به عنوان بخشی از تغییرات شاسی استفاده کردند. ادغام شافت ، توپی چرخ و یاتاقان موجب صرفه جویی در وزن 1.7 کیلوگرم می شود. طراحی محور IDA همچنین در هنگام پیچیدن سریع در مقابل نیروهای گریز از مرکز شدید مقاومت می کند. با این حال ، ما در مورد هزینه جایگزینی لازم کنجکاو هستیم.

در محور جلو از صدا خفه کن های دو تکه از مدل Veloster N استفاده شده است که با توجه به ویژگی های مختلف نیروها در جهت عرضی و طولی ، ویژگی های بهینه رانندگی را فراهم می کند ، در حالی که انتقال صدا و لرزش از شاسی به بدنه را به طور موثر کاهش می دهد .

علاوه بر این ، Elantra N دارای پایه های کمک فنر چهار نقطه ای در محور جلو و یک پشتیبانی بین کمک فنرهای عقب بالایی است تا قدرت بدنه را افزایش دهد. فرمان الکتریکی R-MDPS به گونه ای تنظیم شده است که حتی در صورت تغییرات شدید محیطی – مانند دما – بازخورد گشتاور قابل اعتمادی را در اختیار راننده قرار دهد.

Elantra N از ویژگی های خاصی نیز برخوردار استکه منجر به بهبود عاطفی در رانندگی می شود. یکی N Sound Equalizer (NSE) – صدای موتور مجازی که نه تنها صدای موتور اتومبیل های مسابقه ای هیوندای موتور اسپورت را تولید می کند – به عنوان یک طرح ویژه TCR ، بلکه به راننده اجازه می دهد تا با توجه به تنظیمات شخصی خود با استفاده از اکولایزر صدا ایجاد کند. در نتیجه ، راننده هنگام رانندگی صدای واقعی موتور پویا را می شنود. علاوه بر این ، سیستم اگزوز متغیر با فلپ در خاموش کننده انتهایی که صدای مشخصی از مدل های N را منتشر می کند (اصطلاحاً “پاپ کورن” و “انفجار”) اکنون دارای یک کنترل خطی است که هنگام کارکردن موتور در حالی که کار می کند صدای خروش را کاهش می دهد صحنه صدای معمولی برای لذت راننده. سرانجام ، Elantra N اولین مدل در خط N است که از لاستیک های Michelin PS4S با عرض 245 میلی متر بر روی دیسک های آلومینیوم جعلی 19 اینچی استفاده می کند و نقطه پایانی با ویژگی های رانندگی پویا را به دست می آورد.

آنها ویژگی های رانندگی پویا را با یک طراحی اسپرت هماهنگ می کنند

بال فشار عقب (اسپویلر) همراه با دیفیوزر در سپر عقب به بهینه سازی جریان هوا در اطراف بدنه کمک می کند تا خواص آیرودینامیکی را بهبود بخشد. ظاهر مشخص با مه شکن معکوس عقب در سپر عقب تکمیل می شود ، که یادآور monoposts های F1 و دو نکته مشخص اگزوز در کنار دیفیوزر عقب است. فضای داخلی مدل های N شامل عناصری است که با نشان N تزئین شده اند ، مانند فرمان ، اهرم دنده ، صندلی ها و قرنیزهای تزئینی در آستانه درها. ظاهر اسپرت با پدال های فلزی تکمیل می شود. فرمان چند منظوره اسپرت N با پد های تعویض دستی دارای دکمه NGS (فقط انتقال DCT) است که به شما امکان می دهد با فشار دادن 20 ثانیه و دو دکمه N برای انتخاب حالت سریع رانندگی ، قدرت موتور را 7.4 کیلووات (10 اسب بخار) افزایش دهید. حالت های رانندگی را می توان با توجه به ترجیحات راننده شخصی و برای دکمه ها در ترکیبات مختلف از پیش انتخاب کرد.

هیوندای النترا N
موتور 2.0T-GDI
جلد (نگاه کنید به3) 1 998
حداکثر توان (کیلووات (کیلو وات) 280
حداکثر گشتاور (Nm) 392
طول (میلی متر) 4 675
عرض میلی متر) 1 825
ارتفاع (میلی متر) 1 415
فاصله چرخ (میلی متر) 2 720

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =