هیوندای بایون – فرصت طلب کره ای Automagazin.sk

[ad_1]

بسیار مهم است که خودروسازان جهانی که در حال حاضر در بازار اروپا فعالیت می کنند در هر بخش موجود نماینده داشته باشند. بسیاری از آنها نیز مدل هایی را در کارنامه خود دارند که در جایی در فضا تعادل دارند و طبقه بندی آنها در یک کلاس خاص دشوار است. نمونه ای از چنین خودرویی هیوندای بایون جدید است که سازنده کره ای آن را بین هاچ بک شهری i20 و SUV کوچک Konu قرار داده است. بسیاری می گویند Bayon در واقع جایگزین ix20 یا i20 Active جدیدتر شده است. حقیقت این است که Bayonne (حداقل در چشم من) در واقع دراز است و با تنه بزرگتر “i-twenty” بلند شده است. به گفته سازنده، این کراس اوور از نظر اندازه مشابه هیوندای کونا است، اما Bayon باید بیشتر بر روی مشتریان مسن تر و منطقی تمرکز کند. چرا؟ از آنجایی که در دسترس است، سوار شدن به آن آسان است (صندلی ها 4 سانتی متر بالاتر از i20 هستند) و فضای داخلی مناسبی را ارائه می دهد.

این نیت با این واقعیت تأیید می شود که بایون به هیچ وجه نسخه پویا از N Line و N اسپرت را نخواهد دید. این کراس اوور از نظر طراحی جسورانه است، اما من در نهایت در هیوندای در آخرین مدل های آن به آن عادت کردم. قسمت جلویی شبیه یک اسب خواهر است و کره ای ها احتمالاً هنگام طراحی از سر هورنت الهام گرفته اند. ماسک توسط چراغ های LED باریک در بالا و چراغ های جلوی Full-LED ترکیبی یک پله پایین تر، در نسخه اصلی فقط هالوژن دریافت می کنید. با نگاه کردن به Bayon از نمایه، ممکن است تعدادی لبه و برآمدگی را متوجه شوید که شاید برای سلیقه من بیش از حد باشد. در عقب، هیوندای بایون دارای چراغ‌های عقب LED اصلی است که با یک بند شیک به هم متصل شده‌اند و حس یک بومرنگ را ایجاد می‌کنند.

نوع شهری

من در مورد Bayon به عنوان یک کراس اوور صحبت می کنم، زیرا این خودرو برای شرایط سخت تر طراحی نشده است. فاصله بدن او از زمین در نسخه پایه به طور متوسط ​​به 165 میلی متر می رسد. Bayon I که در بالاترین نسخه Style آزمایش کردم دارای چرخ‌های 17 اینچی (اندازه 205/55 R17) بود که به افزایش فاصله از سطح زمین تا حدود 20 میلی‌متر کمک کرد. این واقعیت که هیوندای بایون بیشتر از نوع شهری است، با چیز کوچکی مانند رکاب درب های بدون روکش ثابت می شود. با این حال، قصد سازنده کره ای برای متمایز ساختن جدید از مدل Kona که می تواند دارای سیستم چهار چرخ متحرک باشد و از آسفالت گم نشود را باید جستجو کرد. قدرت Bayon پس از ورود به فضای داخلی آشکار خواهد شد.

من قبلاً به صندلی بالاتر، صعود آسان تر اشاره کرده ام و اکنون صندلی های راحت با تکیه گاه جانبی قوی را اضافه خواهم کرد. در داخل، Bayon تقریباً مشابه i20 است، اما این یک تعریف و تمجید است تا یک انتقاد. مالک جدید باید به پلاستیک های سخت تر عادت کند، اما آنها به خوبی پردازش شده و ارزشمند هستند. نسخه Style دارای یک جفت نمایشگر مستقیم 10.25 اینچی با عملکرد دلپذیر و بصری است. من کابین دیجیتال را با سبک های نمایش داده های بیشتری بسته به حالت رانندگی انتخاب شده ستایش می کنم. من از کار ناوبری آنلاین داخلی و همچنین تکرار بی سیم تلفن همراه از طریق Android Auto و Apple Car Play خوشم آمد. از نقطه نظر عملی، من برای کنترل دستی تهویه مطبوع خودکار توسط Bayon و قفسه ای با شارژر یکپارچه یک سطح پایین تر، انگشتانم را روی هم نگه می دارم. بزرگترین مزیت هیوندای جدید به نظر من فضای داخلی است نه تنها صندلی های جلو.

هیوندای بایون

به عنوان بخشی از پلت فرم شاسی، سرنشینان صندلی عقب نیز فضای کافی دارند. به طور خاص، تعداد زانوها و کف پاها در Bayon بیشتر از i20 و حتی بیشتر از Kona است. در نسخه Style با شارژ اضافی 700 یورویی برای سیستم صوتی BOSE، خودرو نیز دارای عنصری لوکس به صورت گرمکن صندلی های عقب است. پشت سر آنها یکی دیگر از برگه های برنده Bayon است – یک محفظه چمدان با حجم 411 لیتر. این فقط در صورتی اعمال می شود که مانند ما بالاترین اتوماسیون را با فناوری هیبریدی نرم نداشته باشید. یک باتری در چاه چرخ زاپاس وجود دارد که چمدان را به 334 لیتر کاغذ کاهش می دهد. اگر در مورد فضای قابل استفاده صحبت کنیم (مهم نیست زیر زمین چه چیزی باشد)، عملاً در همه نسخه ها یکسان است.

جفت موتور

هیوندای بایون جدید در بازار ما با یک جفت موتور بنزینی به فروش می رسد. اساس یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 62 کیلو وات (84 اسب بخار) است که منحصراً با یک گیربکس 5 سرعته دستی کار می کند. فقط در صورتی می توانید آن را انتخاب کنید که بین تجهیزات اصلی Comfort و تجهیزات خانواده متوسط ​​انتخاب کنید. این یک موتور قابل اعتماد و از نظر ساختاری بی نیاز است که با کار خود خیره نمی شود، اما باید (با مراقبت خوب) شما را برای سال ها در شرایط خوبی نگه دارد. عیب آن این است که به هیچ وجه با گیربکس اتوماتیک یا بالاترین تجهیزات ترکیب نمی شود. گزینه دوم سه سیلندر 1.0 T-GDi با 74 کیلووات (100 اسب بخار) و گشتاور 172 نیوتن متر است که در تمامی سطوح موجود است و 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتوماتیک را درک می کند. در همه موارد، گیربکس اتوماتیک DCT با کلاچ دوگانه با هزینه اضافی 1750 یورو در دسترس است.

من این فرصت را داشتم که بایون جدید را در بالاترین تجهیزات سبک و با قوی ترین موتور آزمایش کنم. همچنین یک موتور سه سیلندر 1.0 T-GDi است، اما با فناوری هیبریدی نرم 48 ولت، که به لطف آن قدرت آن به 88 کیلووات (120 اسب بخار) و گشتاور در مورد موتور ترکیبی با گیربکس اتوماتیک تا 200 نیوتن متر افزایش یافته است. . شما باید به نحوه عملکرد گیربکس دوکلاچه عادت کنید، زیرا هوشمند است و می تواند شخصیت خود را تغییر دهد. در حالت سازگار با محیط زیست با باتری شارژ شده، اغلب از توانایی حرکت با موتور خاموش استفاده می کند، در صورت لزوم می تواند روی بازیابی انرژی تمرکز کند، و وقتی پدال گاز را رها می کنید، ماشین با شدت بیشتری متوقف می شود و حتی کلاچ دوگانه قادر و مایل به پرتاب است. گازهای اتوماتیک در حین رانندگی ورزشی من شخصاً عملکرد متعادل موتور سه سیلندر را دوست داشتم که شخصیت معمولی آن فقط در سرعت های بالاتر ظاهر می شود. Bayon می تواند در سه حالت رانندگی – اکو، راحتی و اسپرت رانندگی کند.

با این حال، فقط می تواند در حالت اکو حرکت کند، که موتور را کاملاً ناخوشایند می کند. در هر صورت باید به مصرف حدود 6.5 لیتر بنزین اتکا کرد. بله، شما می توانید خارج از شهر به صرفه تر رانندگی کنید، اما این بیشتر یک ماشین شهری است و خلاصه دوست دارید در شهر مشروب بنوشید. من همچنین کار فناوری هیبریدی نرم را دوست داشتم، مخصوصاً هنگام استفاده از سیستم استارت-استاپ. من به معنای واقعی کلمه از شروع نرم و روان موتور احتراق داخلی لذت بردم. من فقط کمی از تأثیر ضعیف هیبریدی نرم بر مصرف سوخت نهایی ناامید هستم. شاید به همین دلیل است که ترجیح می دهم یک سه سیلندر کلاسیک با قدرت کمی کمتر انتخاب کنم و 1500 یورو صرفه جویی کنم.

رانندگی راحت

جدید بودن سرویس هیوندای را می توان با احساس پشت فرمان مدل i20 مقایسه کرد که با آن پایه فنی مشابهی دارد. با این حال، از Bayonne، دید کمی بهتر از جاده وجود دارد و کراس اوور روی چرخ‌های 17 اینچی راحت‌تر است. ظاهراً سازنده با تنظیم کمک فنرها بازی کرده و به مدل جدید آسایش بیشتری حتی در سطوح جاده ای با کیفیت پایین تر داده است. از نظر من شاسی ارتباطی است و راننده می تواند به سرعت خود را با قابلیت های خودرو تطبیق دهد. باید در نظر داشت که عقب دارای یک محور ساده با میله پیچشی است، اگرچه به اندازه کافی پایدار است و به خوبی عایق صدا است. به طور کلی، به نظر من، فضای داخلی در مقایسه با i20 کوچکتر، عایق صوتی بهتری دارد. Bayonne نیز از رانندگی پویا نمی ترسد، اگرچه قابل درک است که محدودیت های خود را دارد.

بدنه هنگام چرخش کمی کج می شود، خودرو روی چرخ جلوی بیرونی قرار می گیرد، اما با اطمینان تماشا می کند و مستعد عصبی شدن نیست. و در این مورد، سازنده به گروه هدفی که خودرو به آن می فروشد فکر می کند و بر این اساس تمام ماهیت رانندگی خود را تطبیق می دهد. این قطعاً یک خودروی اسپورت نیست، حتی مانند یک SUV معمولی رانندگی نمی کند، به یک هاچ بک شهری نزدیک تر است، فقط کمی راحت تر است. هیوندای بایون جدید با قیمت 14490 یورو شروع می شود. برای یک خانواده متوسط ​​با موتور اصلی تقریباً به 2000 یورو بیشتر نیاز دارید. قطعه ای که ما در سبک بالاترین سبک آزمایش کردیم، با قوی ترین موتور و تجهیزات اضافی نسبتا غنی، منجر به 24930 یورو شد، یعنی. بیش از 10000 یورو بیشتر از هزینه های اولیه.

آنچه باید تصدیق شود

  • فضای داخلی بسیار جادار.

چیزی که از دست دادیم

  • چرخ یدکی در صورت هیبریدی سبک.

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • مصرف سوخت نسبتاً بالا.

اولین سواری: هیوندای بایون – پادشاه فضایی

هیوندای بایون 1.0 T-GDi 7DCT MHEV 4 × 2 Style

قیمت (پایه / نسخه / تست) 14 490/20 890/24 930 €

ضمانتنامه 5 سال بدون محدودیت کیلومتر

موتور

  • با کمپرسور بنزینی R3 / 12V + HEV، حجم سیلندر 998 سانتی متر3، حداکثر قدرت 88 کیلو وات (120 اسب بخار) در 6000 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 200 نیوتن متر در 2000 – 3500 دور در دقیقه-1. انتشار CO2 118 – 124 گرم در کیلومتر.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 10.4 ثانیه، vحداکثر= 185 کیلومتر در ساعت، مصرف ترکیبی در WLTP / تست 5.2 – 5.5 / 6.5 لیتر / 100 کیلومتر.

ابعاد و وزن

  • طول / عرض / ارتفاع (mm) = 4 180/1 775/1490
  • فاصله بین دو محور (mm) = 2580
  • وزن قبلی / بار قبلی = 1 220 – 1 330/350 – 460

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • آینه
  • مورب: 10.25
  • فضای چمدان: 411/334 dm3

مزایا و معایب

  • فضای داخلی جادار
  • سینه با حجم 411 لیتر
  • سوار شدن راحت
  • هزینه بالاتر قوی ترین موتورسازی
  • امکان حرکت فقط در حالت اکو

رقابت

رنو کپچر TCe 100 Intens

قیمت (پایه / نسخه / تست) 13 400/15 500/17 170 €

گارانتی 5 سال یا 100000 کیلومتر

موتور

  • کمپرسور بنزینی R3/12V حجم سیلندر 999 سانتی متر3، حداکثر قدرت 74 کیلووات (100 اسب بخار) در 5000 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه-1. انتشار CO2 116 – 119 گرم در کیلومتر.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 13.3 ثانیه، vحداکثر= 184 کیلومتر در ساعت، مصرف ترکیبی در WLTP / تست 5.1-5.2 / 5.5 لیتر / 100 کیلومتر.

ابعاد و وزن

  • طول / عرض / ارتفاع (mm) = 4 227/1 797/1 576
  • فاصله بین دو محور (mm) = 2 639
  • وزن قبلی / بار قبلی = 1 331/420

مزایا و معایب

  • شاسی خوب و نرم
  • نیمکت عقب کشویی
  • چراغ های LED Pure Vision Performance
  • بار کمتر
  • شما نمی توانید کولر گازی را همزمان به هر سه منطقه هدایت کنید

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • AUX / USB
  • آینه
  • مورب: 7.0
  • فضای چمدان: 404 – 536 dm3

کیا استونیک 1.0 T-GDi 100k M6 طلا

قیمت (پایه / نسخه / تست) 13 190/16 590/17 870 €

ضمانتنامه 7 سال یا 150000 کیلومتر

موتور

  • بنزین فشرده R3 / 12V، حجم سیلندر 998 سانتی متر3، حداکثر قدرت 73.6 کیلو وات (100 اسب بخار) در 4500 – 6000 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 172 نیوتن متر در 1500 – 4000 دور در دقیقه-1. انتشار CO2 122 – 133 گرم در کیلومتر.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 10.7 ثانیه، vحداکثر= 183 کیلومتر در ساعت، مصرف ترکیبی در WLTP / تست 5.4-5.9 / 5.4 لیتر / 100 کیلومتر.

ابعاد و وزن

  • طول / عرض / ارتفاع (mm) = 4 140/1 760/1 520
  • فاصله بین دو محور (mm) = 2580
  • وزن قبلی / بار قبلی = 1 195/352

مزایا و معایب

  • صندلی های جلو عالی
  • رانش قوی موتور در سرعت متوسط
  • صفحه نمایش لمسی 8 اینچی سری
  • عدم وجود دسته نرم در درب
  • دقت پایین گیربکس دستی

نمادها

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • آینه فر.
  • مورب: 8.0
  • فضای چمدان: 332 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =