هیوندای i20 N – Junior eNko | Automagazin.sk

[ad_1]

آیا ورود هیوندای i30 N را به خاطر دارید؟ همانطور که توسط آلبرت بیرمن، مدیر فنی سابق بخش M BMW هدایت می شد، می توان انتظار داشت که یک کتری نباشد. با این حال، در همان زمان، همه ما به نوعی زیر دماغ خودمان ناباورانه صحبت کردیم – اوه، هیوندای …، اوه، اول، هیوندای هرگز چنین چیزی را در پیشنهاد نداشته است … و نتیجه؟ هیونداج i30 N – به خصوص در نسخه پرفورمنس، که از جمله دارای صدا خفه کن و دیفرانسیل قفل خودکار قابل تنظیم الکترونیکی بود – با ویژگی های متعادل خود، یک عامل سرگرم کننده بزرگ در پشت فرمان، و همچنین ارزش عالی برای پول، همه تردیدها را از بین برد. ، نه تنها یک عضو کامل از خانواده هات هاچ است، بلکه برای مثال در اسلواکی مدت ها عنوان پرفروش ترین هاتچ را به خود اختصاص داده است. و اکنون یک برادر و خواهر کوچکتر در حال تلاش برای انجام کاری مشابه هستند – Hyundai i20 N. درست است که او کار آسان تری برای هموار کردن راه برای i30 N خواهد داشت، همچنین این واقعیت که امروزه هات هات کوچک کمتری وجود دارد. نسبت به چند سال پیش

سه دکمه معجزه آسا

وقتی به مدل آزمایش شده i20 N نگاه می کنیم، رنگ سفید معمولی، راه راه های تزئینی قرمز قرار گرفته در عناصر مشکی، رکاب قرمز زیر چرخ های 18 اینچی و همچنین اسپویلر سقف. ضمناً مشبک رادیاتور باید به پرچم صفحه شطرنج اشاره داشته باشد. در کابین شما به خصوص از صندلی های اسپرت با پشتی سر تعبیه شده، فرمان خوش شکل و یک توپ زیبا روی سر دسته دنده لذت خواهید برد. در مورد صندلی ها باید تاکید کنم که عالی هستند – به اندازه کافی بزرگ هستند، سفت نیستند، در حالی که بدن را در انحنا نگه می دارند، به جایی فشار نمی آورند. فقط پشت سری ها می توانند کمی به سلیقه من نزدیک شوند. سازنده احتمالاً انتظار داشت که با i20 N گاهی اوقات بر روی یک زنجیر سوار شوید که در آن به کلاه ایمنی نیاز دارید. من باید دو دکمه سفید روی فرمان را علامت بزنم – دکمه سمت چپ بین حالت های Eco، Normal و Sport، سمت راست بین حالت N Sport و Custom سوئیچ می کند – و یک دکمه قرمز که گازهای میانی خودکار را فعال می کند. علاوه بر این، فرمان و صندلی ها گرم می شوند. البته پدال های آلومینیومی و دکورهای رنگی نیز وجود دارد که برای خوش شانسی آنها را از دست ندهید. ویژگی اعلان چرخش دوبل جالب است، از یک طرف تعجب نخواهید کرد، از طرف دیگر می توانید بهتر از ترکیب چرخش ها لذت ببرید زیرا می توانید برای آن آماده شوید. اضافه می‌کنم که داشبورد دیجیتالی است و چهار حالت نمایش اصلی را ارائه می‌دهد و در مدل آزمایش شده، یک تکنو پک با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، Apple CarPlay، Android Auto، Bluelink، Live Services، سیستم صوتی پریمیوم BOSE و همچنین و گرمکن.صندلی های عقب. می توانید نمایشگر N را روی نمایشگر انتخاب کنید که داده های زیادی را ارائه می دهد. فشار باد لاستیک ها، فشار توربو، دمای روغن و مایع خنک کننده و البته زمان موتور، اضافه بار و … را فراموش نکنید.

204 اسب

قلب i20 N یک واحد 1.6 لیتری سوپرشارژر با 150 کیلووات (204 اسب بخار) و گشتاور 275 نیوتن متر است. با وزن 1295 کیلوگرمی (حتی با وزن شما) و اسکورت کوتاه، می توانید تصور کنید که i20 N از آن مدل هایی نخواهد بود که می گویند “وقتی آنجا باشیم آنجا خواهیم بود”. برعکس، او مشتاقانه منتظر است تا به شما اجازه دهد ادامه دهید. درست است که وقتی گاز به طور ناگهانی اضافه می شود یک توربوشارژر ظاهر می شود اما پس از غلبه بر آن بسیار روشن گاز را دنبال می کند. من در مورد حالت N Sport یا Custom صحبت می کنم، جایی که من یک پاسخ تنظیمی به موتور + Sport داشتم. و به لطف شارژ مجدد، عملکرد موتور حتی در سرعت های متوسط ​​چشمگیر است. در حین سواری نرم، آزارم می داد که وقتی دریچه گاز آزاد شد و سپس اضافه شد، با ماشین شکست. برای من هم همین اتفاق افتاد، البته در هنگام کار با گاز سرعتم را ثابت نگه داشتم. و در حالت اسپرت، معمولی و اقتصادی این کار را انجام داد. صدا یک عامل جدایی ناپذیر در سرگرمی و درک پویایی است. خود موتور زیر گاز صدای شکارچی دلپذیری دارد و در صدا خفه کن یک سوپاپ فعال دارد که بر صدای آن تاکید دارد – البته اگر بخواهید. صدا خفه کن همچنین می تواند “دم بزند”. با این حال، برای سلیقه من، تنظیم اولیه آکوستیک صدا خفه کن دوباره طراحی شده است. وقتی آن را با صدا خفه کن i30 N Performance مقایسه می‌کنم که هم سه‌بلند و هم بیس دارد، من آن سه‌بلند را از دست دادم و بیس بیش از حد بود. گیربکس به طور دقیق و روان کار می کند، مسیرها دقیقاً تعریف شده اند، انتقال از طریق دنده های فردی صاف و با بازخورد مناسب است.

ازش لذت میبری

تبریک می گویم، شاسی حتی زمانی که خودرو اسپرت است به طرز ناراحت کننده ای سفت نیست. سخت است، اما حتی با چرخ های بزرگ، انتقال ضربه ها را به خوبی فیلتر می کند، بنابراین آزاردهنده به نظر نمی رسد. بزرگترین مزیت شاسی دو طرفه بودن در پیچ هاست. از یک طرف، با i20 N می توانید یک پیچ را به سرعت و با دقت طی کنید، از طرف دیگر یک پالس کوچک کافی است و لب به لب از پیوستن به بازی فوق العاده خوشحال می شود. و در اینجا باید بگویم که کمی نگران رانندگی با سرعت زیاد بودم. در نزدیکی وضعیت خنثی واکنش او خوب است – ماشین با حرکات غیر ارادی کوچک فرمان عصبی یا ناپایدار نیست، اما کمی دورتر از موقعیت مرکزی فرمان خیلی شیب دار است و من به معنای واقعی کلمه باید مراقب بودم که طولانی مدت ضربه نزنم. پیچ ها، زاویه چرخش فرمان و همچنین اینکه ماشین را با اصلاحات دقیق جهت پرتاب نکرده ام و همچنین هنگام اصلاح تمایل به عقب رفتن. از طرفی می‌توانستم آنچه را که زیر چرخ‌های جلو می‌گذرد، از روی فرمان حس کنم. دیفرانسیل قفل شونده که هیوندای آن را N Corner Carving Differential می نامد، در هنگام پیچیدن به شما کمک می کند و عالی عمل می کند، زیرا مجبور نیستید با هر ضربه و هر دریچه گاز بی وقفه با فرمان بجنگید، اما هنگام پیچیدن نیز آن را احساس می کنید. و هنگام شتاب دادن به روسازی با کیفیت های مختلف آسفالت در سمت چپ و راست. از نورها کمی تعجب کردم، انگار آنها را فراموش کرده بودند. نورهای پایین هنوز خوب هستند، اما نورهای بالا کم هستند. و وقتی با پتانسیل قدرت موتور و پتانسیل شاسی کنار هم گذاشتم باید بگم که خیلی ضعیف هستند.

با وجود پشیمانی کوچک، من فکر می کنم که i20 N با موفقیت بر موفقیت i30 N خواهد بود. سرگرم کننده است، اما در عین حال برای هر روز قابل استفاده است. ظاهرش خوبه و قیمت گزافی نداره

حرفه ای

آنچه باید تصدیق شود

  • یک “بسته” عالی از سرگرمی و قابلیت استفاده روزمره.

چیزی که از دست دادیم

  • چراغ های جلو قوی تر

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • رانندگی بسیار سریع.

روز هیوندای در حلقه اسلواکی – سرگرمی و خانواده

هیوندای i20 N 1.6 T-GDi 204 اسب بخار

قیمت (پایه / تست) € 23,390/25,890

ضمانتنامه 5 سال بدون محدودیت کیلومتر

موتور

  • با کمپرسور بنزینی R4 / 16V، حجم سیلندر 1598 سانتی متر3، حداکثر قدرت 150 کیلووات (204 اسب بخار) در 5500 – 6000 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 275 نیوتن متر در 1750 – 4500 دور در دقیقه-1. انتشار CO2 158 گرم در کیلومتر

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 6.2 ثانیه، vحداکثر= 230 کیلومتر در ساعت، نقطه WLTP / تست 7.0 / 7.0 لیتر / 100 کیلومتر.

قابلیت اتصال و فضای بار

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • آینه
  • مورب: 10.25
  • فضای چمدان: 352 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 16 =