پژو 9X8: هایپر اسپورت برای لمانز Automagazin.sk

[ad_1]

پژو 905 پژو 908 را از سال 2007 تا 2001 تولید کرد ، که با این نام تجاری فرانسوی سر جدید خود را در مسابقات استقامتی باز کرد. با این حال ، به ویژه برای مسابقه 24 ساعته در لمان ، این خودروساز قبلاً بازگشت خود را با مدل هیبریدی جدید پژو 9X8 اعلام کرده است.

Hypercar پژو جدید همچنین دارای نام جدیدی است – 9X8. شروع شماره 9 مرجع بهترین خودروهای مسابقه ای این برند مانند پژو 905 (1990-1993) و 908 (2007-2011) است. حرف X اشاره به سیستم چهار چرخ محرک و هیبریدی دارد که در هایپرکار جدید پژو استفاده شده است. هیبریداسیون برای پیشرانه ترجیح داده شد. در عمل ، این بدان معناست که چرخ های عقب از یک موتور بنزینی شش سیلندر بیتوربو 500 کیلوواتی و چرخ های جلو از یک موتور الکتریکی 200 کیلوواتی تغذیه می کنند.

این مقررات محدودیت هایی را در عملکرد سیستم تعیین می کند و به خودروهای هیبریدی اجازه می دهد تا چهارچرخ محرک رانندگی کنند. به این ترتیب ، محدودیت انتقال انرژی به چرخ های جلو را تعیین می کند و مجموع متوسط ​​قدرت درایو نباید از 550 کیلو وات تجاوز کند. بنابراین ، فناوری ترکیبی یک مزیت بزرگ است ، زیرا امکان حرکت تمام چرخ ها را باز می کند ، اما به دلیل پیچیدگی کنترل واحدهای قدرت ، یک چالش فنی بزرگ نیز محسوب می شود.

این دقیقاً همان چیزی است که برند پژو به آن علاقه مند است و در حال کار برقی شدن سریع سبد تولیدی خود است. با این حال ، در عین حال ، خودروساز فرانسوی همچنان تلاش می کند تا پیشرفت فنی جاه طلبانه را ارتقا دهد و تجربه ای را در مسابقات شدید کسب کند. برنامه 9X8 در نهایت باید به نفع مدلهای برقی پژو آینده باشد. پژو 9X8 ، مانند گذشته ، پژو 905 فلسفه زیبایی شناختی فعلی مارک را نشان می دهد ، در حالی که شیر روی نشان ایستاده است.

بنابراین تعجب آور نیست که ماشین اسپرت هیبریدی جدید باریک ، براق ، احساسات را برانگیخته و در عین حال نوید پویایی را می دهد. در نگاه اول ، یک امضای سبک با سه ناخن درخشان مشخصه توجه را از جلو و عقب جلب می کند. طرفین زیبا و ساختار یافته هستند. آینه های بیرونی در بدنه یکپارچه شده و هیچ مانعی برای جریان هوا ایجاد نمی کنند. در پشت یک دیفیوزر گسترده وجود دارد که با عناصر ظریف شکل که چراغ ها در آن قرار گرفته اند ، قاب شده است.

علاوه بر این ، یک کتیبه در همان مکان قرار دارد که بر مهمترین نوآوری که مدل 9X8 به شکل عدم وجود بال عقب به ارمغان می آورد ، تأکید می کند. این نوآوری از مهندسان و طراحان تیم پژو اسپرت برای مطالعه عمیق مقررات جدید Hypercar – دسته اصلی جدید در مسابقات استقامتی الهام گرفته شده است. در حالی که دیگران رعایت مقررات جدید را به شیوه ای محافظه کارانه تر انتخاب کردند ، تیم های پژو تصمیم گرفتند ریسک کرده و راه حل های موفقیت آمیزی ارائه دهند.

https://www.youtube.com/watch؟v=vv81uakNgsU

-jj- ، متن به عکس: پژو ، فیلم: 24 ساعته Le Mans

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =