پژو e-Expert هیدروژن – هیدروژن در راه است | Automagazin.sk

[ad_1]

این وسیله نقلیه مهر استراتژی پژو “قدرت پیشرفته” و نمونه ای از توسعه سریع عرضه الکتریکی این خودروساز است.

هیدروژن و باتری

در قلب سیستم پیشرانه سلولهای سوختی قرار دارند که از هیدروژن ذخیره شده در سه مخزن تحت فشار در زیر بدنه ، هیدروژن تولید می کنند تا یک موتور الکتریکی سه فاز را با آهنربا دائمی هدایت کنند. با این وجود ، پژو این سیستم را با یک باتری لیتیوم یونی ولتاژ بالا که در زیر صندلی ها قرار دارد ، تکمیل کرده است که می تواند از شبکه شارژ شود و در بعضی شرایط خاص موتور الکتریکی را نیز تأمین می کند. بنابراین ، این یک پلاگین هیبریدی است – با این تفاوت که نقش موتور احتراق داخلی توسط یک درایو هیدروژن جایگزین می شود. خود موتور الکتریکی در محور جلو قرار دارد و به ترتیب 100 کیلووات (136 اسب بخار) را توسعه می دهد. 260 نیوتن متر با این حال ، راننده 3 حالت رانندگی دارد: اکو ، که در آن قدرت موتور الکتریکی به 60 کیلووات و 190 نیوتن متر محدود می شود ، نرمال که 80 کیلووات و 210 نیوتن متر را تأمین می کند و پاور با قدرت 100 کیلووات و 260 نیوتن متر.

400 کیلومتر

این سه مخزن هیدروژن می توانند 4.4 کیلوگرم هیدروژن را با فشار 700 بار نگه دارند. شارژ شدن با این مقدار هیدروژن حدود 3 دقیقه طول می کشد و برد برای یک بار شارژ حدود 350 کیلومتر است. درایو 50 کیلومتری دیگر باتری ولتاژ بالا را ارائه می دهد. ظرفیت آن 10.5 کیلووات ساعت است و از طریق کلاچ در گوشه جلو سمت چپ سپر شارژ می شود. این اتومبیل دارای واحد شارژ داخلی سه فاز ساخته شده با قدرت 11 کیلووات است. با جریان شارژ 32 A ، شارژ کمتر از یک ساعت ، با 16 A حدود 3 ساعت و با 8 A 6 ساعت طول می کشد. برد کل طبق روش WLTP حدود 400 کیلومتر است. این باعث می شود Peugeot e-Expert Hydrogen تحویل ایده آل جمع و جوری برای تأمین کنندگان کار در مناطق حومه شهر و همچنین در مراکز شهری پرجمعیت باشد ، جایی که فشار فزاینده ای برای استفاده از راه حل های بدون انتشار وجود دارد.

حالت ها

در شرایط عادی ، ماشین با برق سلول سوختی کار می کند ، اما در مرحله اول رانندگی ، پس از شروع در دمای پایین ، ماشین از انرژی یک باتری ولتاژ بالا برای رانندگی استفاده می کند. و باتری ولتاژ بالا ، حتی در صورت نیاز به برق بیشتر ، از موتور الکتریکی پشتیبانی می کند – به عنوان مثال ، هنگام شتاب ، سبقت ، سربالایی رانندگی … بازیابی انرژی قابل درک است. هنگامی که چوک آزاد و متوقف می شود ، موتور الکتریکی انرژی جنبشی را بازیابی می کند ، آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و باتری را با ولتاژ بالا شارژ می کند. دو سطح بهبودی در دسترس راننده وجود دارد – کم ، که باعث ایجاد کاهش سرعت در آزاد شدن بنزین ، مانند نسخه های دیزلی ، و بالا می شود ، که با دکمه B فعال می شود. استفاده از کنترل با یک پدال امکان پذیر است – احیا به ترتیب کنترل شدت کاهش سرعت پدال گاز سازنده برای باتری ولتاژ بالا 8 سال یا 160،000 کیلومتر ضمانت ارائه می دهد. در این مدت ، ظرفیت باتری نباید به زیر 70٪ ظرفیت اصلی برسد.

عملاً مانند نسخه های دیگر است

پژو e-Expert هیدروژن در دو نسخه بدنه – استاندارد با طول بدنه 4.95 متر و طول 5.3 متر در دسترس خواهد بود. به دلیل قرارگیری مخازن در زیر زمین و باتری ولتاژ بالا در زیر صندلی ها ، حجم فضای ذخیره سازی کاملاً مشابه اتومبیل های دارای چراغ قوه دیزل یا برقی است. حجم بارگیری نسخه طولانی تر 6.1 متر است3. نسخه هیدروژن حداکثر محموله 1100 کیلوگرم دارد. ظرفیت یدک کش تریلر همانند نسخه های دیزلی – 1000 کیلوگرم است. موقعیت مخازن ، باتری ، پیل های سوختی و موتور الکتریکی توزیع خوب وزن در محورها را تضمین می کند. البته تنظیم فنرها و کمک فنرها قابل تنظیم است که این امر افزایش وزن خودرو را در نظر می گیرد. ارتفاع شفاف 40 میلی متر بیشتر است.

Stellantis در حال آماده سازی تجهیزات هیدروژن است که امسال ارائه می شود

هیدروژن ، ستون تغییر

هیدروژن در حال تبدیل شدن به یک ستون اصلی تغییر انرژی است و چندین پروژه بین المللی اعلام شده است. در اروپا ، زیرساخت های جایگاه های سوخت هیدروژن باید متحول شود ، زیرا اتحادیه اروپا برای هیدروژن پاک قصد دارد حدود 60 میلیارد یورو برای حمایت از این تصمیم سرمایه گذاری کند. از اواخر سال 2021 ، پژو e-Expert Hydrogen ابتدا به صورت فروش مستقیم در فرانسه و آلمان به مشتریان شرکت های بزرگ عرضه می شود. این محصول در فرانسه ، در کارخانه ای در والنسین تولید و متعاقباً در مرکز صلاحیت فناوری هیدروژن Stellantis در روسلزهایم آلمان تبدیل خواهد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 3 =