چرا در بزرگراه سریعتر رانندگی نمی کنیم؟ | Automagazin.sk

[ad_1]

اگرچه پلیس در اسلواکی کمترین تعداد تصادفات جاده ای را در ده سال گذشته در سال 2020 ثبت کرد ، اما 11856 مورد بود ، اما 224 نفر جان خود را از دست دادند ، 892 نفر به شدت مجروح شدند و 4468 نفر نیز مجروح شدند. تقریباً 50 درصد تصادفات جاده ای ناشی از نقض وظایف راننده مانند تماس تلفنی ، ناتوانی در رانندگی و عدم اولویت دادن به عابران پیاده است. دومین علت تصادفات مرگبار سرعت زیاد است. اگر به تصادفی ترین روز هفته (جمعه) نگاه کنیم ، احتمالاً می توان فرض کرد که این مربوط به حرکت منظم ساکنان ما از غرب به شرق و عقب است.

در این زمینه ، پیگیری بحث غیر متخصصان و کارشناسان جالب است که چرا حداکثر سرعت بزرگراه ما نمی تواند حداقل 140 کیلومتر در ساعت باشد. چرا نمی توانیم از آلمان مثال بزنیم؟

شاید به خاطر داشته باشید که تلاش وزارت حمل و نقل برای افزایش سرعت مجاز در بزرگراه به 140 کیلومتر در ساعت از سال گذشته آغاز شد. نه تنها برخی از رانندگان ، بلکه چندین روزنامه نگار خودرو نیز برای پشتیبانی داوطلب شدند. جهان را متحیر کنید ، فقط چند روز پیش دیگران به آنها ملحق شدند ، علیرغم این واقعیت که آزمایش صد و چهل نفر در بخش 38 کیلومتری بزرگراه D1 بین پوپراد و بهارووتسه کاملاً متفاوت از آنچه انتظار می رفت به پایان رسید.

در ارزیابی این آزمایش جالب ، کارشناسان موسسه تحقیقات حمل و نقل استدلال می کنند که در اسلواکی چنین افزایش مداوم محدودیت سرعت در بزرگراه غیرمنطقی است. این درست است که به لطف پیشرفت فنی مداوم خودروها و سیستم ایمنی آنها ، صد و چهل نفر به راحتی می توانند ماشین ها و اکثر رانندگان را اداره کنند. با این حال ، مزایای این مرحله در مقایسه با خطرات چنین افزایش سرعت ناچیز است.

بیایید ابتدا مزایا را بررسی کنیم. مهمترین چیز احتمالاً صرفه جویی در وقت است ، یعنی. چند دقیقه با سرعت بیشتر رانندگی صرفه جویی می کنم. کارشناسان محاسبه کردند که در قسمت اندازه گیری ذکر شده 75 ثانیه زودتر از Poprad به Beharovets با محدودیت سرعت جدید می آیید! تنها چند بخش مناسب از چهل یا پنجاه کیلومتر وجود دارد که می توانید در بزرگراه های اسلواکی سریعتر رانندگی کنید. به عنوان مثال بین ترناوا و ترنسین. رانندگان “عجله” آنها را یکی دو دقیقه ذخیره می کنند. اگر بزرگراه بین براتیسلاوا و کوسیچه با سرعت 140 کیلومتر در ساعت کاملاً قابل عبور بود ، شما 15 دقیقه زودتر به کلان شهر شرقی می رسیدید. همچنین جریان تردد خودروها بهبود نمی یابد. برعکس ، نشان داده شده است که سرعت زیاد بر ایمنی جاده ها تأثیر منفی می گذارد. حقایق جالب از تجزیه و تحلیل متخصصان – به عنوان مثال ، 30 درصد رانندگان اسلواکی امروزه 10 کیلومتر در ساعت از محدوده تعیین شده فراتر می روند و 10 درصد رانندگان ما 30 کیلومتر در ساعت از این محدوده فراتر می روند. بیایید احتمال حداکثر سرعت را فرض کنیم در بزرگراهها 140 کیلومتر در ساعت باشد. ده درصد رانندگان با سرعت 170 کیلومتر در ساعت رانندگی خواهند کرد. اگر تصور کنم که در صورت برخورد جزئی ، چگونه ترمز با این سرعت افزایش می یابد ، سرمازدگی من از پشت من پایین می آید.

اگر موارد منفی مانند افزایش انتشار گازهای گلخانه ای ، سر و صدا و مرگ ناشی از تصادف را به احساسات سردم اضافه کنیم ، بدیهی است که هیچ دلیل منطقی برای افزایش محدودیت سرعت در بزرگراه های ما وجود ندارد. همچنین ، به دلیل متأسفانه در شرایط تاترا ، ما احساس خاصی از رعایت نکردن قوانین داریم. حتی کسانی که در حال حرکت هستند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =