کیا سورنتو 1.6 T-GDi PHEV – کار را انجام دهید! | Automagazin.sk

[ad_1]

از نظر بیرونی کاملاً معمولی سورنتو است، اما درب های “تانک” در دو طرف ماشین نشان می دهد که متفاوت است. یک درپوش برای باک سوخت و دیگری برای کانکتور سوخت گیری است. ما در حال آزمایش نسخه هیبریدی پلاگین سورنتا هستیم. و اول از همه، باید یک نکته بسیار مهم را بگویم: عناصر پلاگین درایو هیبریدی، بر خلاف اکثر خودروهای پلاگین هیبریدی، بر فضای کابین و عملا حتی فضای چمدان تأثیری ندارند. حتی می توانید از ردیف سوم صندلی ها، نسخه هفت نفره لذت ببرید. باتری سیستم هیبریدی در زیر کف کابین قرار دارد – دقیقاً زیر صندلی های راننده و سرنشین جلو، در حالی که شارژر در زیر کف صندوق عقب قرار دارد. درایو هیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری با کمپرسور است که خود به ترتیب 132 کیلووات (180 اسب بخار) تولید می کند. 265 نیوتن متر و یک موتور الکتریکی سنکرون با آهنرباهای دائمی که بین موتور بنزینی و جعبه دنده قرار می گیرد و به ترتیب 67 کیلووات (91 اسب بخار) تولید می کند. 304 نیوتن متر قدرت کل سیستم به ترتیب 195 کیلووات (265 اسب بخار) است. 350 نیوتن متر سورنتو دیزلی از یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه جدید استفاده می کند، در حالی که نسخه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارای یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با طراحی کلاسیک دنده سیاره ای هستند. در اسلواکی فقط نسخه های چهار چرخ محرک به فروش می رسد در حالی که AWD به صورت مکانیکی طراحی شده است. این بدان معناست که نیرو به چرخ های عقب توسط محور محرک از جعبه دنده زیر کف کابین منتقل می شود. برای ایجاد این امکان، باتری به شکل زین است.

نزدیک به هنجار

در داخل، تنها به لطف دکمه EV / HEV در تونل مرکزی، تفاوت را با Sorent دیزلی خواهید فهمید. همه چیز با سورنت معمولی متفاوت است – صندلی عالی پشت فرمان، صندلی های بزرگ و راحت، تپه ای از فضا در همه جهات، مواد با کیفیت، جزئیات خیالی …، به طور خلاصه، احساس می کنید یک ماشین جامد در دست دارید. . رانندگی با برق بسیار آرام بخش است – آرام است و واکنش های گاز منتظر نمی ماند. با ظرفیت 13.8 کیلووات ساعت طبق WLTP باید 57 کیلومتر طی کرد، در شهر حتی 70 کیلومتر و باید بگویم که مسافت پیموده شده ترکیبی واقعی با استاندارد فاصله زیادی ندارد. شارژ باتری حدود 3.5 ساعت طول می کشد. این خودرو فقط دارای کانکتور Mennekes است، بنابراین شما با AC شارژ می کنید و اینورتر داخلی دارای قدرت 3.3 کیلو وات است. این بدان معناست که شما در خریدهای معمولی کیلومترهای برقی زیادی را «شارژ» نمی کنید. درست است که وقتی در محل کار یا شب در خانه شارژ می کنید، ممکن است برایتان مهم نباشد. کیا یک چیز راحت دارد – می توانید درپوش رابط شارژ را در شکاف بازوی کاور قرار دهید تا هنگام شارژ در هوای بادی به بدن فشار نیاورید.

اجزای سیستم هیبریدی به هیچ وجه فضا را محدود نمی کند.

با حالت HEV، می توانید در مصرف برق برای سفرهای بعدی در شهر صرفه جویی کنید. حتی در این حالت، موتور به درایو وصل می‌شود، حتی خودرو می‌تواند با درایو الکتریکی خالص کار کند، اما موتور الکتریکی کار بسیار کمتری را می‌گیرد و باتری به طور مداوم شارژ می‌شود – بیشتر با بازیابی هنگام توقف یا نشت گاز. همچنین در صورت لزوم توسط موتور. اتصال و جدا کردن موتورهای جداگانه در حالت هیبریدی روان است. خود موتور بنزینی پر سر و صدا است و سواری سختی دارد، بنابراین متوجه روشن و خاموش شدن آن خواهید شد. به عنوان مثال در بزرگراه، صدای آیرودینامیکی و صدای چرخش چرخ به صدای موتور بنزینی اضافه می شود. هر دو نسبتا بلند هستند. من از پویایی کمی ناامید شدم، از مقادیر کاغذ عقب ماندم.

حواس پرتی عالی

البته هزینه بنزین به ترتیب به میزان صادقانه شارژ شما بستگی دارد. هر چند وقت یکبار روی برق کار خواهید کرد درست است که مصرف بنزین «صفر» به معنای هزینه «صفر» نیست. برق نیز ارزشش را دارد. با این حال، جالب است که حتی در حالت هیبریدی – زمانی که باتری را شارژ نمی کردم – مصرف نوسانات قابل توجهی داشت. محدوده آن از 4.3 تا 12.8 لیتر در 100 کیلومتر بود. میانگین کل مصرف در حالت هیبریدی 8.4 لیتر در 100 کیلومتر است که کم نیست. با باک 67 لیتری، محدوده کار خیره کننده نیست. از طرفی به کیو بابت آمار دقیق مصرف تبریک می گویم. ماشین هر سواری خود را ثبت می کند، حتی اگر یک کیلومتر طول بکشد. اضافه می‌کنم که مانند Sorent دیزلی، این هیبریدی پلاگین می‌تواند بین سه حالت رانندگی – Eco، Sport و Smart – و سه رانندگی خارج از جاده – Snow، Mud و Sand یکی را انتخاب کند.

هیبریدی تریلد سورنتو کمتر از 150 کیلوگرم از دیزل سنگین‌تر است، اما تنها کمتر از نیمی از این ارزش در کاهش بار منعکس می‌شود. وقتی سنگین ترین نسخه ها را مقایسه می کنم، پلاگین هیبریدی 65 کیلوگرم کمتر حمل می کند.

آنچه باید تصدیق شود

  • سوار شدن بر برق فوق العاده است.

چیزی که از دست دادیم

  • بیان پیچیده تر از موتور بنزینی.

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • درایو هیبریدی پلاگین به هیچ وجه فضای داخل کابین را محدود نمی کند.

کیا سورنتو 1.6 T-GDi – انتخاب

کیا سورنتو 1.6 T-GDi PHEV A6 پلاتینیوم

قیمت (پایه / تست) € 42,990/55,890

ضمانتنامه 7 سال یا 150000 کیلومتر، برای باتری ولتاژ بالا 7 سال یا 150000 کیلومتر

موتور

  • با کمپرسور بنزینی R4 / 16V، حجم سیلندر 1598 سانتی متر3، حداکثر قدرت 132 کیلووات (180 اسب بخار) در 5500 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 265 نیوتن متر در 1500 – 4500 دور در دقیقه-1. موتور سنکرون: حداکثر قدرت 67 کیلووات (91 اسب بخار) در 2100 – 3300 دور در دقیقه-1، حداکثر گشتاور 304 نیوتن متر در 0 – 2 100 دور در دقیقه-1. بالاترین قدرت ترکیبی 195 کیلووات (265 اسب بخار)، بالاترین گشتاور ترکیبی 350 نیوتن متر. انتشار CO2 در حال حاضر g / km.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 8.7 ثانیه، vحداکثر= 193 کیلومتر در ساعت، مصرف ترکیبی مطابق با WLTP / تست nu / 8.8 لیتر / 100 کیلومتر.

قابلیت اتصال و فضای بار

  • بلوتوث
  • وای فای
  • یو اس بی
  • آینه
  • مورب: 10.25
  • فضای چمدان: 604 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =