توضیح را دریافت کنید: به همین دلیل است که خودروهای برقی در بزرگراه ها انرژی زیادی مصرف می کنند

[ad_1]

موتور الکتریکی 85-95 درصد است. تاثير گذار

موتور الکتریکی به این صورت کار نمی کند. 85 تا 95 درصد انرژی باتری را به کار تبدیل می کند، در حالی که تنها بخش کوچکی از انرژی در اثر اصطکاک و تولید گرما از بین می رود.

هر چه سرعت بیشتر باشد، اتلاف انرژی ناشی از گرما ناشی از اصطکاک در پیشرانه و لاستیک ها بیشتر می شود.

مقاومت در برابر باد مهم است

علاوه بر این، مقاومت هوا با مجذور سرعت افزایش می یابد.

اگر سرعت را از 100 کیلومتر در ساعت به 110 کیلومتر در ساعت افزایش دهید – و در نتیجه 10 درصد. – مقاومت هوا را بیش از 20 درصد افزایش می دهد. از آنجایی که مقاومت هوا عامل اصلی ترمز در چنین سرعت های بالایی است، نقش ویژه ای برای خودروهای الکتریکی ایفا می کند.

مقاومت در برابر باد نیز برای خودروهای فسیلی مهم است، اما در اینجا تنها یکی از عوامل متعددی است که انرژی را ربوده است.

در یک ماشین بنزینی، این چندان قابل توجه نیست، زیرا بیشتر سوخت همچنان به سمت کلاغ ها شلیک می شود – حتی با افزایش بار، بهره وری انرژی تا حدودی افزایش می یابد. علاوه بر این، از گرمای هدر رفته می توان برای گرم کردن کابین در زمانی که بیرون سرد است استفاده کرد.

از طرف دیگر، موتور الکتریکی که همیشه بسیار کارآمد است، با مصرف انرژی به اندازه واقعی برای حرکت سریعتر پاسخ می دهد. بنابراین سرعت بالا در خودروهای برقی بسیار بیشتر به چشم می خورد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − چهار =