BMW iX3 یک جنتلمن e-SAV Automagazin.sk است

[ad_1]

من شخصاً از این واقعیت قدردانی می کنم که یک خودروی الکتریکی ساخته شده در چین با نوع مدرن موتور الکتریکی که از جریان بدون آهنربا و دیفرانسیل عقب نیرو می گیرد، در مقایسه با نسخه های کلاسیک با احتراق داخلی، اصلاً در جهت نمایشگاهی به نظر نمی رسد. از نظر طراحی، من بیشتر به کلیه های بسته علاقه داشتم که قسمت پایینی آنها از نظر عملکردی باز است. شما متوجه چند عنصر آیرودینامیکی دیگر در سراسر خودرو خواهید شد که هدف آنها کاهش مصرف و افزایش برد مورد نیاز است. اتفاق می افتد به عنوان مثال o دیسک های مخصوص با درج پلاستیکی یا دیفیوزر عقب. بسیاری از افراد عادی واقعاً متوجه نمی شوند که یک ماشین الکتریکی مدرن در جلوی آنها وجود دارد ، حتی نقطه شارژ در گلگیر عقب سمت راست قرار دارد. در نگاه اول به نظر می رسد که BMW راه آسان تری را با تزریق یک درایو الکتریکی به بدنه کلاسیک با احتراق انتخاب کرده است، اما این کاملاً اینطور نیست. آنها واقعاً اهمیت دادند و اگر نمی خواهید بر سر دنیا فریاد بزنید که از فناوری مدرن حمایت می کنید، قطعاً از فرم های محافظه کار قدردانی خواهید کرد.

عملی بودن معقول

خود X3 با توجه به اندازه داخلش یک خودروی متوسط ​​است. محفظه چمدان نسخه الکتریکی به طور سنتی کمی کوچکتر است – 510 لیتر (550 لیتر دارای نسخه های احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی تنها 450 لیتر) و نسبتا کم عمق به نظر می رسد. فضای ذخیره سازی نسبتا کوچک زیر طبقه دوتایی می تواند تجهیزات اولیه اجباری و اضافی را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل به نظر من جای بسی تاسف است که زیر کاپوت بلند فضای ذخیره سازی اضافی وجود ندارد. هنگامی که اهرم رهاسازی کاور دو بار کشیده می شود، صدای کلیک بلندی شنیده می شود. سپس چشم شما به منظره زیر درب کشیده می شود، جایی که فقط یک پلاستیک سیاه بزرگ به شما نگاه می کند. پس از برداشتن آن، می توانید چندین جزء سیم کشی درایو، کمپرسور تهویه مطبوع، پمپ آب برقی را ببینید و تمام کنترل را در کف دست خود دارید. اگر جهت یک شیلنگ هوا را تغییر دهند، یک ورقه کامل در زیر کاپوت وجود خواهد داشت که می‌تواند در قسمت دوم چمدان کوچک‌تر قرار گیرد که می‌توانید در آن رانندگی کنید. کابل های شارژ واقعاً گناه است که از پتانسیل جای خالی استفاده نکردند…

فضای داخلی بر پایه ای صادقانه با مواد خوب و طرز کار خوب است. تقریبا هیچ چیز نمی ترکد. ترک خوردن پلاستیک در خودروهای برقی کم صدا حداقل دو برابر آزاردهنده تر از خودروهای احتراق داخلی است که همیشه ماژول صدا دارند. بزرگترین نقطه ضعف پلاستیک سخت ارزان است که یک پرده قابل جابجایی در چمدان نگه می دارد. سر و صدای آن هنگام عبور از نابرابری ها به جلو پخش می شود. عایق صوتی بالا حتی در سرعت های بزرگراه، از جمله، با شیشه های آکوستیک چند لایه استاندارد عرضه شده به دست می آید. من ترکیب همیشگی کنترل‌ها را با سیستم بصری iDrive، که با ده‌ها دکمه سخت‌افزار تکمیل می‌شود، تحسین می‌کنم. سایر خودروسازان می توانند از این طراحی و ارگونومی درس بگیرند. با این حال، چیزی که من را آزار می داد، همیشه نیاز به شروع با دکمه آبی شروع-استاپ بود. حتی خودروسازان ارزان‌تر نیز با کشیدن جوی استیک روی گیربکس D یا R شروع به کار می‌کنند.

لذت رانندگی الکتریکی

iX3 ماشین آسانی نیست. با این حال، از خودروهای الکتریکی بهره می برد که به لطف باتری های موجود در کف، مرکز ثقل پایینی دارند. درایو محور عقب نیز برای این سگمنت کاملاً غیر معمول است، گزینه xDrive تمام چرخ محرک در دسترس نیست و این از نظر رقابت لوکس تر مایه تاسف است. به هر حال شاسی محکم تنظیم شده و به نظر من زیاد مناسب زمین نیست. او همچنین آسفالت های بدتر را دوست ندارد، جایی که علاوه بر یک بازگشت جزئی، متوجه احساس سختی، حتی از نظر آکوستیک با لاستیک های runflat شدم. بنابراین، تنظیمات مطابق با فلسفه BMW و همچنین دسته‌بندی خودروهای SAV است که اخیراً روی آسفالت با کیفیت بهتر از شرایط رانندگی کمتر احساس می‌شود، اما همچنین به‌طور عینی به لطف فاصله بالاتر از سطح زمین که می‌تواند روی زمین ایجاد کند.

خود سواری

به لطف موتور الکتریکی فشرده تر و سبک تر بدون آهنربا، که در زیر یک محفظه با الکترونیک و گیربکس قرار دارد و از اهمیت کمتری برخوردار نیست، موتور الکتریکی دارای یک نقطه کار متغیر (موتورهای الکتریکی با آهنربای دائم دارای نقطه کار ثابت هستند) و یک جعبه تک سرعته به خوبی کار می کند. نه، نه آسفالت می شکند و نه با فشردن پدال گاز مثل اینکه از مدار جدا شده است عبور می کند که این را در خودروهای برقی ارزان قیمت می شناسند. من بارها و بارها از سواری لذت بردم و واقعاً از حس شتاب گیری خوب در دورهای پایین لذت بردم و با ضربه محکم تر پدال، درایو بیشتر و بیشتر می خواست. با پدال می توانید عملکرد موتور را بهتر دوز کنید. اگر انتظار دارید که با دیفرانسیل عقب و بخش مناسبی از قدرت، ماشین بازیگوش باشد و حتی روی آسفالت خشک هم دریفت شود، احتمالاً کمی شما را ناامید خواهم کرد. با این حال، در جاده های خاکی یا آسفالت خیس، لب به لب اجازه می دهد تا کمی سرگرمی به شکل واژگونی جزئی انجام شود. حالت های رانندگی تنظیمات مختلفی را ارائه می دهند. در ورزش، صدای تولید شده مصنوعی نیز تغییر خواهد کرد، که در کمال تعجب تاثیر قابل توجهی ندارد، این چنین ترکیب مصنوعی بین موتور الکتریکی با احتراق داخلی است، اما به سبک ماشین می آید. در حالت راحت یا اکولوژیک از حداکثر سکوت ذکر شده لذت می برید. بازیابی برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز مهم است. در اینجا می تواند در حالت دستی (3 شدت) و در حالت خودکار کار کند، جایی که از داده های GPS و داده های موقعیت جلوی ماشین استفاده می کند. عالی به نظر می رسد، همچنین بسیار خوب کار می کند، مشکل این است که تنظیمات مشخص شده را فقط در سیستم iDrive تغییر دهید. تا زمانی که به این موضوع برسید که آیا می خواهید به طور خودکار بازیابی کنید یا یکی از شدت های بازیابی دستی، فقط می خواهید چیزی را تغییر دهید، بنابراین من معمولاً در شهر در حالت “B” با جوی استیک سرعت با کاهش سرعت خودکار رانندگی می کنم. در شهر من هر از گاهی فقط پدال ترمز را لمس می کرد. من واقعاً یک تغییر سریعتر را می خواهم، به عنوان مثال. با اضافه کردن تیغه های زیر فرمان یا + و – روی جوی استیک گیربکس.

وقتی به محفظه چمدان نگاه می کردم، به دستگاه کشش الکتریکی نیز علاقه مند شدم. این چیز خاصی نیست … اما در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی معمولی، این به نوعی معنای خود را از دست می دهد. حداکثر وزن یک تریلر (غیر ترمز) همیشه 750 کیلوگرم است و می خواهم به شما یادآوری کنم که X3 با احتراق داخلی می تواند تا 2.5 تن را بکشد. به این ترتیب، دستگاه کشش الکتریکی منطقی است، به خصوص زمانی که از کریرهای مختلف، مثلاً برای دوچرخه استفاده می کنید، فقط باید بیش از 1100 یورو برای آن بپردازید.

شارژ و سفر…

BMW iX3 مزایای طیف وسیعی از پیشنهادات شارژ را در خانه، محل کار و جاده به همراه قدرت شارژ لذت بخش تا 150 کیلو وات به ارمغان می آورد. شارژ با توان عمومی 42 کیلووات در نقطه شارژ از 18٪ تا 100٪ حدود 100 دقیقه طول کشید. تحت شرایط ایده آل. بی ام و می گوید از 0 متر و 80 درصد باتری در 34 دقیقه شارژ می شود. شارژ 100% در خانه باید 7.5 ساعت با 16 A / 230 ولت AC Wallbox سه فاز طول بکشد.

iX3 بیشتر به رده خودروهای جهانی تعلق دارد. به نظر من، نه تنها عملکرد یک ماشین الکتریکی شهری را انجام می دهد، بنابراین انتظار مسافت پیموده شده واقعی در سطح مقادیر کاغذ (453 – 462 کیلومتر) در همه شرایط خیلی خوش بینانه نیست. خودروهای برقی به ماهیت استفاده و همچنین آب و هوای خارج از منزل حساس هستند. بنابراین، مسیری که من از براتیسلاوا به نیترا در هوای بارانی پاییزی و حداکثر 10 درجه سانتیگراد شبیه‌سازی کردم، در عمل با سرعت 120 کیلومتر در ساعت مصرف 23.3 کیلووات ساعت (میانگین هفتگی در جدول) بود. پس از بازگشت به براتیسلاوا، 186 کیلومتر مسافت پیموده شد، مسافت پیموده شده 136 کیلومتر بود و در واقع با این یک بار شارژ توانستیم در مجموع 352 کیلومتر را با دبی تقریبا مطلق در محیطی فوق العاده شهری طی کنیم.

آنچه باید تصدیق شود

  • خودروی برقی نباید از بین مردم متمایز شود.

چیزی که ما از دست دادیم

  • گزینه تمام چرخ متحرک.

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • فضای بلااستفاده زیر درب را خالی کنید.

BMW X6 M Competition – از رویا، از آرزو تا واقعیت

بی ام و iX3 خط چشمگیر

قیمت (پایه / تست) 67 550 /74,343 یورو

گارانتی 2 سال بدون محدودیت کیلومتر. گارانتی باتری 8 سال یا 160000 کیلومتر.

موتور:

  • موتور سنکرون (ESM)، حداکثر قدرت 210 کیلووات (286 اسب بخار) در 6000 دور در دقیقه-1.، حداکثر 400 نیوتن متر گشتاور در دور در دقیقه-1. ظرفیت باتری لیتیوم یون نصب شده / قابل استفاده 80.0 / 74.0 کیلووات ساعت.

مشخصات رانندگی، مصرف:

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 6.8 ثانیه، vحداکثر= 180 کیلومتر در ساعت، مسافت پیموده شده در WLTP / تست 453 – 462/352 کیلومتر، مصرف WLTP / تست 18.5 – 18.9 / 20.5 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر.

قابلیت اتصال و فضای بار

  • بلوتوث – بله
  • Wi-Fi – بله
  • AUX / USB – خیر / بله
  • آینه – بله
  • قطر: 12.3
  • حجم صندوق عقب: 510

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 2 =