Heiligenblut ، دروازه ورود به بهشت ​​Automagazin.sk

[ad_1]

دو نوع تعطیل کننده وجود دارد. برخی از افراد تنبل در جایی در ساحل ، از خدمات یک مجتمع هتل استفاده می کنند ، اینجا و آنجا یک سفر کوتاه سازماندهی شده یا سفر به نزدیکترین جزیره را آغاز می کنند ، اما به طور کلی تعطیلات را به عنوان “کاری برای انجام” نمی پذیرند. دیگران حتی به تعطیلات نمی روند ، هر روز برنامه ای اختراع می کنند ، با محیط اطراف آشنا می شوند ، به دنبال تجربیات ، حتی گاهی آدرنالین می گردند. اگر به گروه دوم بپیوندید ، Heiligenblut am Grossglockner ، یک شهر کوچک در قسمت جنوبی اتریش ، دقیقتر در مرز کارینتیا و تیرول ، یک نقطه شروع ایده آل است.

هفت دلیل

من از نقطه نظر راننده شروع می کنم. Heiligenblut یک درگاه کمتر شناخته شده به یکی از بهترین بهشت ​​های اتومبیل در اروپا است. حداقل برای موتورسیکلت ها و ماشین های معمولی ، نه خارج از جاده. این مکان در ابتدای گذرگاه افسانه ای Grossglockner Hohalpenstraße واقع شده است. به شخصه ، من به چند دلیل این گردنه کوهی را یکی از بهترین گذرها در سراسر اروپا می دانم. اول ، از آنجا که دارای هدف گیری عالی با انواع مختلف منحنی ها است ، این فقط مربوط به وینچ های زیگزاگ مانند Stelvio نیست. ثانیاً ، زیرا آسفالت خود در تمام طول 47.8 کیلومتر از کیفیت خوبی برخوردار است. اتریشی ها قبل از “شکستن” سطح آن را مرتباً تمدید می کردند. تأکید می کنم که آنها پرداخت نمی کنند ، بلکه کل بخش ها را تمدید می کنند. سوم ، زیرا طبیعت زیبایی را ارائه می دهد – بسیاری از جاده ها از مرزهای درختان و سروها خارج می شوند. می خواهم اضافه کنم که کارشناسان و مردم نیز با من در مورد چشم انداز طبیعت زیبا موافق هستند ، زیرا حتی به نظر آنها این گذرگاه یکی از زیباترین مسیرهای پانوراما در اروپا است. چهارم ، زیرا اتریشی ها نه تنها از جاده ، بلکه از اطراف نیز مراقبت می کنند – پارکینگ هایی که دست نخورده اند ، سطل های زباله ، تابلوهای اطلاعاتی ، مسیرهای پیاده روی … البته ، چندین رستوران و سوغات فروشی وجود دارد. پنجم ، زیرا هزینه پرداخت می شود (هزینه ورودی روزانه خودرو 37.5 یورو ، موتورسیکلت 27.5 یورو است و 61 یا 51 یورو برای بلیط سه هفته ای پرداخت می کنید) ، اما پس از آن همه چیز (مگر اینکه خریداری کنید – غذا ، نوشیدنی) یا سوغات) به صورت رایگان. شما نه برای پارک کردن در پارکینگ نمای Kaiser-Franz-Josefs-Höhe ، و نه برای بازدید از موزه ، استفاده از جعبه های نگهداری موتورسواران ، توالت ها هزینه ای نمی پردازید … اگر مجبور باشم همه چیز را در یک جمله خلاصه کنم ، بگویید که برای پول خود نه تنها گذرنامه ، مانند در اسلواکی ، بلکه خدمات در سطح بالا را دریافت نخواهید کرد. ششم ، من فکر می کنم این گذرگاه کوهستانی یکی از بهترین گذرگاه های اروپایی است ، زیرا برای لذت بردن از آن لازم نیست به خود بیایید. و وقتی می گویم که امسال از دیزل کیا سورنتو خوشم آمد ، سر بنزین روی پیشانی من می لغزد ، اما من این انتقال را بسیار دوست داشتم. باور کنید ، شما به سرعت مطلق نیاز ندارید ، فقط به سرعت نسبی – نسبت به منحنی و نوع وسیله نقلیه – نیاز دارید. من حتی بیشتر از آن لذت بردم زیرا دوباره خوش شانس بودم که تقریباً هیچ ترافیکی نداشتم. تقریبا هیچ خودرویی بالا یا پایین نیست. این اغلب دیده نمی شود ، معمولاً ترافیک سنگینی وجود دارد. به هر حال ، اگر می خواهید از سفر “در حاشیه” لذت ببرید ، به یاد داشته باشید که پلیس محلی نسبت به سرعت و رانندگی تهاجمی کاملاً سازش ناپذیر است. و یک نکته جالب دیگر را نیز اضافه می کنم – در حال حاضر 5 ایستگاه شارژ خودروهای برقی در گذرگاه بین دروازه های شارژ وجود دارد. هفتم ، اما مهم نیست ، من این پاساژ را برترین می دانم زیرا “نزدیک” است – حدود 500 کیلومتر از براتیسلاوا فاصله دارد. من به گروه دوم تعطیلات تعلق دارم و وقتی در Heiligenblut هستم ، هرگز خود را برای غلبه بر Grossglockner Hochalpenstrasse با دوچرخه نمی بخشم. من همیشه افسانه ام را برای جاده می گیرم و حتی امسال هیچ تفاوتی نداشت ، آن را با یک دانه نمک در کی سورنتو جا داد. از Heiligenblut ، درست از میدان روستا ، جاده با 12 درصد صعود شما را آزار می دهد ، سپس برای مدتی به 10 درصد آرام می شود ، دوباره دندانهای شما را با دوازده مسواک می زند ، مدتی با کمی فرود شما را فریب می دهد. -درصدی در پشت تونل هوچتور ، که 2،504 متر از سطح دریا ارتفاع دارد ، فرود سریع به شما می دهد ، اما سپس باید دوباره به Fuscher Törl ، که 2428 متر از سطح دریا ارتفاع دارد ، صعود کنید. در ارتفاع 2571 متری از سطح دریا ، اما به جاده ای با میانگین صعود حدود 14 درصد منتهی می شود. شجاعان می توانند به طرف دیگر گذرگاه بروند – به روستای Fusch an der Grossglocknerstrasse ، که معروف ترین دروازه این گذر محسوب می شود ، و سپس دوباره راه بروند. همچنین می توانید به دیدگاه قایصر-فرانتس-یوسف-هوهه اشاره کنید و در یک “دوربرگردان” کوچک در حدود 2 کیلومتری پشت دروازه شارژ Heiligenblut به چپ بپیچید. در آنجا نیز صعود مداوم 12 را از دست نخواهید داد. روی کاغذ به نظر می رسد ساده است ، اما هرکسی که دوچرخه سواری می کند می داند که می تواند 12 درصد را طی کند ، و وقتی کیلومترها زیاد باشد ، خنده دار نیست. به طور خلاصه ، دوچرخه سواری تا “glokač” قطعاً تنبل نیست. برای روشن شدن مطلب ، اگر می خواهید دوچرخه کوهستانی یا الکترونیکی سوار شوید ، نیازی نیست آن را با خود ببرید. می توانید آنها را مستقیماً در میدان بین اسپورت اجاره کنید. با این حال ، شما سفری را در آنجا اجاره نمی کنید. و البته ، در هیچ جا نمی گوید که فقط می توانید با دوچرخه به گردنه کوه بروید. بسیاری از مسیرهای دوچرخه سواری زیبا در اطراف Heiligenblut وجود دارد – سبک تر و سخت تر ، کوتاه تر و طولانی تر ، از جمله مسیرهایی که می توانید با کودکان طی کنید. البته با دوچرخه های کودکان وام گرفته شده از Intersport.

روی پای شما

کوههای اطراف به معنای واقعی کلمه نیاز به پیاده روی دارند و شما یک میلیون گزینه برای انتخاب دارید – از آسان و کوتاه تا چالش برانگیزتر ، از جمله چالش برانگیز کوهستان با راهنما ، کشتی یا کوهنوردی. می توانید مستقیماً از Heiligenblut به پیاده روی بروید ، از آسانسور تله کابین در ارتفاع حدود 2،604 متری استفاده کنید ، جایی که مسیرهای آلپ شروع می شود ، می توانید به گردنه کوه رانندگی کنید ، در یکی از پارکینگ ها توقف کرده و به دنباله ای بروید که درست شروع می شود. آنجا. پارک ملی هوه تاورن زیبایی و تنوع باورنکردنی را ارائه می دهد – از قله های چشمگیر 3000 متری با قله های تیز ، از طریق جنگل های ملایم و دره های رنگارنگ گرفته تا آبشارها. یخچال طبیعی Pasterze ، بزرگترین و طولانی ترین یخچال طبیعی اتریش را از دست ندهید که می توانید مستقیماً از نمای Kaiser-Franz-Josefs-Hohe به آن دسترسی داشته باشید. برای پیاده روی با کودکان ، من یک زنجیره کوچک 3.6 کیلومتری Natura Mystica با بیست توقف را توصیه می کنم ، جایی که شما جانوران و گیاهان محلی را خواهید دید ، اما بزرگترین جاذبه آبشار 70 متری Gössnitzfall است.

لانه را ترک کنید

همانطور که در قلب شهر قدم می زنید ، می توانید به Lienz نزدیک بروید ، جایی که رویدادهای مختلف فرهنگی به طور مرتب در آنجا برگزار می شود و در آنجا یک قلعه زیبا وجود دارد. با این حال ، شهر و اطراف آن چیزهای بیشتری ارائه می دهند. به عنوان مثال ، بهترین پارک دوچرخه سواری برای اسکی بازان سرازیری ، پیست بابسلی و غیره. به هر حال ، بخشی از شیب دوچرخه را مسیر پیتر ساگان می نامند. و یک نکته دیگر: در Lienz قایق سواری روی رودخانه دراوا – Draupaddelweg با 12 مرحله شروع می شود. با این حال ، قسمت اول از Lienza تا Oberdrauburg به دلیل امواج چالش برانگیزتر است ، برای افراد بی تجربه توصیه می کنم از مرحله دوم شروع کنند. طول کل قایق سواری به طرز باورنکردنی 185.7 کیلومتر است ، اما شما می توانید قسمت مورد نظر خود را انتخاب کنید و البته سرویس شاتل نیز وجود دارد که سپس شما را به نقطه شروع می رساند. از طرف دیگر – از دیدگاه هایلیبنبلوت در آن سوی گلوکاچا – من Zell am See یا روستای تومرسباخ را در آن سوی دریاچه زل توصیه می کنم. استفاده از مایو را فراموش نکنید ، دمای آب برای شنا مناسب است و اگر از طرفداران موج سواری هستید ، مطمئناً به خود خواهید آمد. به هر حال ، کارینتیا پرآب ترین ایالت فدرال اتریش است که دارای حدود 200 دریاچه ، 8000 کیلومتر رودخانه و نهرها ، 60 چشمه شفابخش و 43 یخچال طبیعی است. با توجه به این که این منطقه یک منطقه کوهستانی است ، این امر برای برخی از دریاچه ها در تابستان تا 28 درجه سانتیگراد پوچ است.

بوی تعفن فروکش نمی کند

همانطور که قبلاً ذکر شد ، من سفر دو نفره را با دوست دخترم با یک دیزل کیا سورنتو به پایان رساندم. موردی که در مجله Auto 12/2020 آزمایش کردم. او در حال حاضر تقریبا 30،000 کیلومتر در سرعت سنج داشت و من به اندازه شش ماه پیش از آن هیجان زده بودم. هیچ چیز فرسوده نشده بود – پلاستیک ، کنترل ، دستگیره درها یا چرم روی صندلی – هیچ چیز منفجر نشد ، همه چیز کار کرد … او ما را با خیال راحت ، از لحاظ اقتصادی ، اما به ویژه راحت به خط پایان برد. چرا راحت؟ از آنجا که Sorento فضای زیادی را در همه جهات فراهم می کند ، دارای یک چمدان بزرگ است ، مدل آزمایشی نیز دارای صندلی های چرمی راحت با گرمایش و تهویه بود ، بنابراین ما مجبور نبودیم تهویه مطبوع را در چنین مقدار پایینی قرار دهیم و هنوز هم از کیفیت مناسبی برخوردار باشیم. احساس راحتی حرارتی خنک کننده معکوس کمک می کند. راحت است زیرا کولر گازی به این خوبی کار می کند – ما مجبور نبودیم آن را یک میلیون بار در طول سفر تغییر دهیم و حتی ویژگی ای را به ما نشان داد که من هیچ ایده ای از آن نداشتم. وقتی از بزرگراه پیاده شدیم و سرعت خود را در جاده های کوهستانی کاهش دادیم ، پنجره ها را بستیم تا هوای تازه کوهستانی را تنفس کنیم. در عوض ، ما از بوی گاوهای اتریشی غرق شده بودیم – به عبارت دیگر ، بوی تعفن گاوهایی که در پای یک شیب مجاور می چرند. من وقت نداشتم که عکس بگیرم و نحوه صدا را به طور خاص ضبط کنم ، اما در آن لحظه سورنتو نوشت که پنجره ها را بردارید ، در غیر این صورت فیلتر نمی تواند بوی هوا را فیلتر کند. به عبارت دیگر ، فیلتر موجود در سورنت می تواند چنین بوهایی را تحمل کند ، اما شما به هر حال نمی توانید این کار را انجام دهید. جالب اینجاست که ما تا آن زمان بوی بد را ثبت نکرده ایم ، بنابراین واقعاً کار می کند. و این مصرف چقدر بود؟ ما در مجموع 1757 کیلومتر با میانگین 7.3 لیتر / 100 کیلومتر رانندگی کردیم ، اما به عنوان مثال آخرین 280 کیلومتر ، یعنی از آخرین سوخت گیری تا تحویل خودرو ، تنها 6.4 لیتر / 100 کیلومتر را طی کردیم. از طرف کیا از طرف دوست دخترم تشکر می کنم.

Carinthia و Tyrol به طور طبیعی چیزهای بیشتری ارائه می دهند. به همین دلیل مهم است که از قبل بدانید و به خودتان بگویید که می خواهید چه کار کنید. خوشبختانه اتریشی ها وب سایت های اطلاعاتی بسیار خوبی دارند و بسیاری از آنها نیز به زبان چک هستند. و اگرچه ما در اواسط تابستان هستیم ، من به این واقعیت توجه می کنم که این منطقه به دلیل پیست های اسکی زمستانی بسیار مشهور است. فقط یک انتخاب خوشحال برای آب و هوا و به طوری که طاعون COVID-19 ما را دوباره از مرزها مسدود نکند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =