Lexus ES و NX – آنها من را بسیار فریب دادند! | Automagazin.sk

[ad_1]

اگرچه ما مدل اتحادیه اروپا را تنها 3 سال است که “می شناسیم” ، اما برای لکسوس بسیار مهم است. از یک سو ، همراه با پرچمدار LS ، مارک لکسوس را در سال 1989 تعریف کرد. به عبارت دیگر ، مدل های ES و LS اولین لکسوس های تاریخ بودند و امروزه ES در نسل هفتم به فروش می رسد. از سوی دیگر ، این مدل دومین مدل پرفروش این برند پس از مدل RX در سراسر جهان است. و سوم ، مدل ES در فروش ناوگان قوی است.

پس از جديد جديد ، جلوپنجره رادياتور تغيير يافته ، چراغهاي جلو ، در سطوح بالاتر تجهيزات ، حتي با سه لنز مينياليستي و تكنولوژي BladeScan ، كه تردد را پوشش مي دهد ، دريافت كرد و طراحي ديسكهاي چرخ نيز جديد است. در داخل ، بزرگترین تغییر در ابتدا نمایشگر جدید 8 یا 12.3 اینچی است. خود صفحه نمایش 112 میلی متر به راننده و 5 درجه به راننده نزدیک تر است. دلیل نزدیک شدن به راننده این است که او کاملاً لمسی است. با این حال ، سطح کنترل در تونل مرکزی باقی ماند. جالب اینجاست که Android Auto با کابل کار می کند ، اما Apple CarPlay به صورت بی سیم کار می کند.

برنامه جدید Lexus Link برای مشتریان ناوگان مهم است ، که علاوه بر ثبت سفرها ، رانندگی کارآمدتری را نیز ارائه می دهد. شاسی نیز به گونه ای تغییر کرده است که “حرکات خطی بدنه به دستور راننده” را بیشتر انجام دهد. مقاومت پیچشی محور عقب افزایش یافته است ، طراحان حتی تا آنجا پیش رفته اند که سیستم ترمز را دوباره برنامه ریزی کرده اند ، آنها همچنین شکل پدال ترمز را برای بهبود تماس پا با سطح پدال تغییر داده اند. مدل F Sport کمک فنرهای ضربه ای تعدیل شده با حساسیت بیشتر ، مخصوصاً برای نیروهای کم ، را دریافت کرد. سیستم های پشتیبانی و امنیتی نیز تغییر کرده اند. به عنوان مثال ، سیستم ایمنی برخورد عابران پیاده و دوچرخه سواران را در نور کم بهتر تشخیص می دهد ، دستیار نیمه اتوماتیک رانندگی روانتر کار می کند و کروز کنترل تطبیقی ​​سرعت پیچ را مطابق شعاع خود تنظیم می کند. در مورد درایو ، تنها جایگزین هنوز در دسترس است – یک سیستم ترکیبی با موتور 2.5 لیتری و قدرت ترکیبی 160 کیلووات (218 اسب بخار). برای خانواده ها و شرکت ها ، مصرف استاندارد 5.2 لیتر در 100 کیلومتر و برد مربوطه تقریبا 960 کیلومتر عالی است.

از اصول اولیه

روز دوم برای یک مدل جدید NX اختصاص داده شد. نسل دوم دارای طراحی جذاب تر و پیچیده تری است. بدنه مملو از منحنی های متضاد و سطوح صاف است. بدنه 20 میلی متر بلندتر ، 20 میلی متر پهن تر و 5 میلی متر بلندتر است ، اما فاصله بین دو محور نیز 30 میلی متر افزایش یافته است ، همچنین فاصله بین دو محور – 35 میلی متر در جلو و 55 میلی متر در عقب ، که همراه با طراحی جدید دارای غرفه ماشین تاثیرگذارتر ایجاد کرد جلوپنجره جدید رادیاتور با نقش دوک بزرگتر و عمودی تر است و دارای چراغهای جلو با چهار پروژکتور در بالاترین سطح تجهیزات است. برآمدگی نسبتاً طولانی در جلو با حداقل پیش آمدگی در عقب و ضخیم شدن عقب با چراغ های جلویی سه بعدی و یک نوار جداگانه در سراسر خودرو در تضاد است. به جای لوگو ، کلمه Lexus روی درب صندوق بارگذاری شده است. این خودرو بر روی پلت فرم جدید GA -K ساخته شده است که – علاوه بر اندازه بدنه بزرگتر – فضای داخلی بیشتری از جمله صندوق عقب را فراهم می کند.

تازونا

NX اولین مدل لکسوس است که از کانسپت جدید Tazuna برای طراحی کابین خلبان استفاده کرده است. این نام از کلمه ای گرفته شده است که نشان دهنده کنترل سوار بر اسب با استفاده از افسار است. این کانسپت بر رانندگی بصری خودرو بر اساس اصل “دستها روی فرمان ، چشم ها در جاده” متمرکز شده است و باید بگویم که فضای داخلی بسیار عالی به نظر می رسد و در عین حال برای من شبیه یک دستکش است. جالب می گویم ، به طوری که راننده بتواند تمام عملکردها را کنترل کند و بدن را در وضعیت طبیعی نگه دارد ، لکسوس فاصله شانه تا نوک انگشتان افراد در سراسر جهان را اندازه گیری کرد. نتایج این اندازه گیری ها همچنین منجر به گسترش زیر بغل می شود ، که توسط افراد کوتاه قد یا افرادی مانند من که ورزشی می نشینند – یعنی نزدیکتر به فرمان و راست تر ، قدردانی می شود. دومین نکته جالب این است که لکسوس NX جدید تنها 45 دکمه و کنترل فیزیکی به جای 78 اصلی دارد و بقیه منطقی تر گروه بندی شده اند و به عنوان مثال ، دستگیره های دوار روی کولر کاملاً ظریف عمل می کنند. تنها چیزی که با آن موافق نبودم صفحه لمسی روی فرمان بود ، زیرا هنگام رانندگی ناخواسته چیزی را تغییر دادم. در ارتباط با مدیریت ، باید روی کنترل صدا ، که زبان اسلواکی را نیز درک می کند ، تأکید کنم و نیازی به یادگیری دستورات خاص ندارید. شایان ذکر است باز شدن الکترونیکی درها با قفل های الکترونیکی ، چه در داخل و چه در خارج. تازگی سیستمی است که با باز شدن درب از داخل هنگام نزدیک شدن خودرو یا دوچرخه سوار از پشت مانع از باز شدن در می شود.

یک لکسوس معمولی

ویژگی های رانندگی کاملاً با مارک لکسوس مطابقت دارد. شاسی با نعمت بی سابقه نابرابری ها را سرکوب می کند. در عین حال ، نسبت به نسل قبلی بسیار پویاتر است ، اگرچه خود مدیریت هنوز کمی خسته کننده است. البته منظور من عکس العمل چرخ ها نیست ، بلکه احساس در فرمان است. فاصله بین دو محور بیشتر ، فاصله بین دو محور بزرگتر ، مرکز ثقل 20 میلی متر پایین تر ، توزیع وزن بهتر در محورها و همچنین 30 درصد استحکام پیچشی بیشتر بدنه به پویایی بهتر کمک می کند. در جلو یک سیستم تعلیق مک فرسون وجود دارد ، در عقب یک چند اتصال با سیستم تعلیق ذوزنقه ای و بازوی بکسل ، هندسه سیستم تعلیق دوباره طراحی شده است ، آجرهای آلومینیومی در تعلیق چرخ جلو و عقب با آهنگری ساخته شده است. مدل های F Sport دارای کمک فنرهای تطبیقی ​​هستند.

با قلب ترکیبی

جای تعجب نیست که همه نسخه های Lexus NX دارای پیشرانه هیبریدی هستند. اساس کار نسخه لکسوس NX 350h است که از سیستم ترکیبی نسل چهارم با قدرت ترکیبی 179 کیلو وات (244 اسب بخار) استفاده می کند که در مقایسه با نسل قبلی 24 درصد افزایش یافته است ، اما مصرف 10 درصد کاهش می یابد. موجود در دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک E-Four ، بدون اتصال مکانیکی موتور احتراق داخلی به محور عقب. چرخ های عقب توسط یک موتور الکتریکی دیگر هدایت می شوند.

معتبرترین مارک Lexus است

NX 450h + اولین خودرو پلاگین هیبریدی لکسوس است. این پیشرانه بر اساس یک موتور بنزینی 2.5 لیتری Dual-VVTi متغیر همزمان و تزریق ترکیبی D-4S طراحی شده است که 136 کیلو وات ، موتور جلو 134 کیلووات ، موتور عقب 40 کیلووات و باتری لیتیوم یونی 18.1 کیلووات ساعت تولید می کند. محدوده شارژ برای عملکرد ترکیبی مطابق WLTP 69 – 76 کیلومتر ، در شرایط شهری حتی 89 – 98 کیلومتر است ، اما هنگامی که آب در باتری وجود دارد ، ماشین می تواند به عنوان یک هیبرید معمولی ادامه دهد. واحد شارژ AC داخلی 6.6 کیلو وات است و در 32 آمپر شارژ حدود 2.5 ساعت طول می کشد. باتری زیر کف کابین است. باید بگویم که هیبرید پلاگین به طور قابل توجهی کارآمدتر است ، در پشت گاز چابک تر ، سبک تر و حتی بیشتر آماده به نظر می رسد. قدرت ترکیبی 227 کیلووات (309 اسب بخار) است. نکته خوب این است که بر خلاف هیبریدهای پلاگین معمولی ، موتور احتراق داخلی در حالت الکتریکی یا در گاز کامل متصل نمی شود. این در واقع از عملکرد ناخواسته آن جلوگیری می کند (درک سرما). همانطور که اشاره کردم ، Lexus NX پلاگین هیبریدی دارای چهار چرخ استاندارد E-Four است.

LEXUS ES به طور رسمی با جزئیات ارائه شد

پس از دو روز اقامت در مایورکا ، با یک س homeال به خانه برگشتم: چه زمانی مدل های ES و NX را در سردبیری برای آزمایش مناسب خواهیم داشت؟ آنها من را بسیار فریب دادند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =