ODKODA Hispano-Suiza در خدمت رئیس جمهور TG Masaryk Automagazin.sk

[ad_1]

پروفسور Tomasz Garige Masaryk (7 مارس 1850 – 14 سپتامبر 1937) ، اهل هودونین ، موراویای جنوبی ، یک دولتمرد مهم ، فیلسوف ، جامعه شناس ، مربی و روزنامه نگار ، بنیانگذار اصلی و در دوره 1918-1935 اولین بود رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک چکسلواکی. او از شرایط نامناسب رشد کرد ، به عنوان دانشیار در وین مورد تحسین قرار گرفت و قبلاً در سن 32 سالگی استاد فلسفه در پراگ بود. وی به عنوان عضو پارلمان وین طرفدار دموکراتیک شدن سلطنت بود. وی ، از جمله ، با مبارزه با یهودی ستیزی ، مخالفت شدید با رژیم های تمامیت خواه و به عنوان یک مسیحی پروتستان با ایمان عمیق ، و ترویج جدایی کلیسا و دولت ، به رسمیت شناختن بین المللی دست یافته است. در طول جنگ جهانی اول ، وی از حمایت دولت های متحد در تبعید برای ایجاد جمهوری مستقل چکسلواکی برخوردار شد و متعاقباً ریاست آن را عهده دار شد (1918-1935).

در حال حاضر اولین سفر پیروزمندانه او از طریق پراگ ، بلافاصله پس از بازگشت از تبعید ، توسط TG Masaryk 68 ساله و در آن زمان در 21 دسامبر 1918 در اتومبیل باز Laurin & Klement از خط لوکس M ، با تزئین بسیار گل و چینی در تاریخ 3 مه 1919 ، TG Masaryk شخصاً از کارخانه اتومبیل سازی Mlada Boleslav بازدید کرد و در آنجا مورد استقبال بنیانگذاران آن ، Vaclav Laurin و Vaclav Clement قرار گرفت. رئیس جمهور پس از تجربه اقامت خود در آمریکا ، خواستار توسعه و تولید وسایل نقلیه ارزان قیمت شد كه برای طیف وسیعی از مردم قابل دسترسی باشد.

ODKODA Hispano-Suiza: 10 سال خدمت در TG Masaryk

در طول فعالیت سیاسی خود ، توماس گاریج ماساریک از اتومبیل هایی با مارک های چک استفاده می کرد ، اما CzechKODA Hispano-Suiza بیشترین خدمت را به او داشت. یادداشت تحویل مربوطه در روز دوشنبه ، 10 مه 1926 ، به دفتر رئیس جمهور جمهوری صادر شد. Tomasz Garige Masaryk خودش مایل است با لباس سختگیرانه مورد علاقه خود و با درپوش مشخصی از وسیله نقلیه برای عکاس عکس بگیرد. این عکسها را می توان در وسط محل اقامت تابستانی رئیس جمهور چکسلواکی و بعداً رئیس جمهور چک ، در قلعه لانی در بوهمیای مرکزی ثبت کرد. بعداً ، TG Masaryk رسماً دفتر مرکزی inKODA Hispano-Suiza را در مقر خود در قلعه پراگ تصاحب کرد. این نماینده شش سیلندر تا 17 مارس 1936 در اختیار رئیس دولت باقی ماند.

این اولین وسیله نقلیه تحویل شده در یک سری صد قطعه بود که بر اساس مجوز صادر شده توسط شرکت معروف فرانسوی-اسپانیایی Hispano-Suiza در دوره 1926 – 1929 توسط کارخانه Pilsen از شرکت concernkoda تولید شد. در نگاه اول ، اصطلاح گمراه کننده “Suiza” به زادگاه سوئیس ، طراح یکی از با کیفیت ترین و از نظر فنی پیشرفته ترین اتومبیل های آن زمان ، سوئیسی به نام Mark Birkigt اشاره دارد.

دستور لیموزین ŠKODA Hispano-Suiza توسط دفتر رئیس جمهور ماساریک در تاریخ 25 ژوئیه 1925 صادر شد و تولید خواستار یک وسیله نقلیه لوکس با شماره شاسی 388 و موتور 683 به سفارش انجام شد. این پروژه احتمالاً توسط بروچیک تحت لیسانس شرکت پاریسی Carosserie Kellner Frères انجام شد و نتیجه آن یک لیموزین با پارتیشن شیشه ای بود که کابین راننده را از صندلی های عقب جدا می کرد. برخی از مشتریان بدنه شاسی ODKODA Hispano-Suiza را که به طور جداگانه فروخته می شد ، مستقیماً به سازنده خودرو واگذار کردند ، بنابراین بیشتر وسایل نقلیه در Mlada Boleslav ساخته شدند. به عنوان مثال ، شاسی های دیگر توسط JO Jech ، Aero ، Pokorný & Beywel ، Peter و سازندگان خارجی شرکت معروف برلین Erdmann & Rossi پوشیده شد.

شماره اصلی ثبت وسیله نقلیه رئیس جمهور TG Masaryk “N-1” بود ، در دهه 1930 با علامت “P-118” جایگزین شد ، در حالی که “P” به پراگ اشاره دارد. در برخی موارد ، رئیس جمهور به طور ناشناس با وسیله نقلیه ای با علامت “N-XIV-842” سفر می کرد. در دسامبر 1935 ، توماس گاریج ماسارک (85) سپس به دلایل جدی سلامتی از سمت خود کناره گیری کرد. ODKODA Hispano-Suiza در روز سه شنبه ، 17 مارس 1936 توسط تولیدكننده ، odakoda تصاحب شد و متعاقباً لیموزین را به Mlada Boleslav منتقل كرد. متأسفانه ، سرنوشت اولین و بدون شک برجسته ترین نسخه از تقریباً یکصد سری مورد سوال باقی مانده است ، زیرا در تعداد انگشت شماری از اتومبیل های حفظ شده از بین رفته است.

تکنولوژی و کیفیت برتر

منحصر به فرد بودن اتومبیل های ODKODA Hispano-Suiza نه تنها از لیست کاربران برجسته به رهبری رئیس جمهور ماساریک بلکه از پارامترهای فنی نیز ناشی می شود. موتور بنزینی خطی بسیار پیشرفته و با دقت متعادل دارای شش سیلندر بود که در یک بلوک ریخته شده بود. تأکید استثنایی بر کیفیت سازش ناپذیر مواد استفاده شده و طرز کار ، به عنوان مثال ، توسط میل لنگ هفت بار نصب شده است. صرف نظر از قیمت ، از 350 کیلوگرم جعل ساخته شده است که با ماشینکاری به 45 کیلوگرم کاهش می یابد.

در میان فن آوری های پیشرفته ODKODA Hispano-Suiza ، بیایید به تقویت کننده ترمز پیشرونده مبتکرانه با استفاده از انرژی جنبشی خودرو اشاره کنیم: هرچه سریعتر می رفت ، قدرت بیشتری برای متوقف کردن سدان 2.7 تنی داشت. برخلاف تقویت کننده های متداول که به فشار روغن موتور یا خلا in موجود در کالسکه متصل بودند ، حتی در هنگام توقف موتور خودرو نیز اثر ترمز از بین نرفت. بنابراین این یک ویژگی ایمنی مهم بود. موتور شش سیلندر خطی با زمان پیشرفته سوپاپ OHC به 100 اسب بخار دست یافت. با حجم 6654 سانتی متر مکعب و تا 135 اسب بخار. (74/99 کیلووات) برای مدت کوتاهی در 1600 دور در دقیقه ، به ترتیب 3000 دور در دقیقه. پنج و نیم متر طول ODKODA Hispano-Suiza با سرعت حداکثر 130 کیلومتر در ساعت با نسبت مناسب مصرف و 20- در حال حرکت بود 25 لیتر در 100 کیلومتر.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =