OKODA FABIA: بهترین آیرودینامیک در کلاس خود Automagazin.sk

[ad_1]

آیرودینامیک مدل جدید FABIA به طور قابل توجهی به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کمک می کند. متخصصان چندین بخش در توسعه آیرودینامیک شرکت کردند – علاوه بر طراحان و متخصصان در زمینه هوانوردی ، مهندسان مسئول بدنه ، شاسی و موتورها نیز در توسعه شرکت داشتند.

ده ها هزار ساعت محاسبه روی ابررایانه ها کار می کند

در طول توسعه ، بخش آیرودینامیک عمدتا در فضای مجازی کار می کرد. بهینه سازی آیرودینامیک خودرو یک کار چالش برانگیز است ، که در آن حتی یک تغییر کوچک می تواند تعدادی پیامد در زمینه های دیگر داشته باشد. به همین دلیل توسعه دهندگان از رایانه های قدرتمندی استفاده کردند که به لطف آنها توانستند از شبیه سازی CFD برای هرچه بیشتر آزمایش استفاده کنند. در حدود سه سال و نیم ، بیش از 3000 محاسبه شبیه سازی جریان انجام شد که به ده ها هزار ساعت زمان محاسبه نیاز داشت. اهمیت آیرودینامیک در صنعت خودروسازی در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این روند به دلیل استانداردهای سختگیرانه آلایندگی ادامه خواهد یافت. بنابراین ، ŠKODA به طور قابل توجهی کارکنان و ظرفیت حرفه ای خود را در این زمینه افزایش داده است. در حالی که 20 سال پیش تنها 3 متخصص آیرودینامیک از کل تولید خودرو ساز چک مراقبت می کردند ، در حال حاضر فقط 3 متخصص مسئول مدل FABIA هستند.

پرده های رادیاتور مصرف سوخت را در 120 کیلومتر در ساعت تا 0.2 لیتر در 100 کیلومتر کاهش می دهد

بسیاری از جزئیات ŠKODA FABIA جدید به بهترین آیرودینامیک در کلاس خود کمک می کند. یکی از آنها پرده های شوفاژ رادیاتور در ورودی هوای پایین سپر جلو است. OKODA FABIA اولین مدل در کلاس خود است که از آنها استفاده می کند. با نیاز کم به سرمایش ، تخته ها بسته می شوند و بنابراین آیرودینامیک را بهبود می بخشد. با سرعت ثابت 120 کیلومتر در ساعت ، صرفه جویی در سوخت تا 0.2 لیتر در 100 کیلومتر حاصل می شود. در نتیجه ، FABIA تا 5 گرم CO2 کمتر در کیلومتر ساطع می کند.

برای حداکثر خنک کننده یا در توقف های کوتاه ، سیستم پنجره به طور کامل باز می شود تا حداکثر هوا وارد شود. علاوه بر این ، چندین عنصر به حداقل رساندن مقاومت هوا کمک می کند. جلوی خودرو دارای پرده های هوا با پرده هوا در سپر است که با هدایت جریان هوا در پشت چرخ های جلو و در سراسر خودرو ، آیرودینامیک را بهینه می کند. در حال حاضر جریان هوا در زیر خودرو به لطف 12 پوشش به جای 3 روکش شاسی تنظیم می شود. بنابراین ، چرخش هوای عقب در ترکیب با اسپویلر بلند و باله های عقب کمتر است. شکل آینه های بیرونی هوا را به لبه های جدا شونده چراغ های عقب هدایت می کند. با توجه به این واقعیت که چرخ ها خود تقریباً 25 درصد مقاومت هوا را ایجاد می کنند ، اکنون برای اولین بار چرخ های مدل FABIA با روکش پلاستیکی آیرودینامیکی را ارائه می دهند که باعث بهبود بیشتر آیرودینامیک خودرو می شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =