Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport: اولین بازی مقابل لس آنجلس Automagazin.sk

[ad_1]

در نمایشگاه اخیر لس آنجلس، پورشه از یک خودروی اسپرت GT4 برای برنامه مسابقه مشتریان رونمایی کرد. پورشه 718 کیمن GT4 RS Clubsport جدید نیز اولین نمایش جهانی خود را در خارج از کشور داشت.

مدار ویژه با موتور واقع در وسط عمدتاً به واحد محرک متکی است که مهمترین تغییر آن است. باکسر 6 سیلندر 4.0 لیتری بر پایه 911 GT3 Cup ساخته شده است و در حال حاضر دارای 368 کیلووات (500 اسب بخار) در قدرتمندترین مدل مسابقه ای سری کیمن است. به این ترتیب، این محصول جدید با طراحی آشکارا توسعه یافته، 55 کیلووات (75 اسب بخار) از نسل قبلی خود پیشی می گیرد.

البته، این فقط موتور نخواهد بود که جدید را متمایز می کند. همچنین گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه PDK با دنده های کوتاه تر (قبلاً فقط 6 دنده) جدید است. بسته به نوع مسیر، این جدید می تواند 2 درصد سریعتر از مدل قبلی خود رانندگی کند. وسیله نقلیه همولوگ شده که کاملاً برای استفاده در مسابقات آماده شده است، می تواند بدون تغییر بیشتر در سری مسابقات SRO در سراسر جهان کار کند. قیمت پایه 196000 یورو بدون مالیات بر ارزش افزوده تعیین شد.

ما تجربیات و خواسته‌های مشتریانی را که سال‌ها سعی در شنیدن آن‌ها داشته‌ایم در توسعه مدل Clubsport گنجانده‌ایم.” مایکل درایزر، رئیس فروش پورشه موتور اسپورت گفت. زمان‌های دور بهتر همراه با هندلینگ بهبودیافته به این معنی است که مشتریان ما برای سال‌های آینده محصولی بسیار رقابتی برای مسابقه GT4 خواهند داشت.» درایزر افزود. پورشه در سال 2016، زمانی که با نسل 981 Cayman GT4 Clubsport عرضه شد، یک مدل مشابه برای کلاس مسابقه مشتریان GT4 ارائه کرد.

این خودروی موفقی بود که 421 دستگاه از آن تا سال 2018 تولید شد. در سال 2019، جانشین 718 کیمن GT4 معرفی شد و موفقیت مشتریان را بیشتر کرد. تا کنون، آنها به حدود 500 رسیده اند. تقاضای بالا و موفقیت مرتبط با کل برنامه مشتریان پورشه نه تنها به دلیل کیفیت خودرو، بلکه به دلیل هزینه های عملیاتی نسبتاً پایین است. پورشه اغلب از فناوری تولید قوی همراه با اجزای مسابقه‌ای خاص استفاده می‌کند که در نهایت مولفه هزینه را برای تیم‌های مشتری کاهش می‌دهد.

718 Cayman GT4 RS Clubsport جدید این استراتژی را ادامه می دهد و رقابت پذیری خود را بیشتر می کند. موتور تخت شش سیلندر 4.0 لیتری با 368 کیلووات (500 اسب بخار) که از مدل بزرگتر 911 GT3 Cup تولید می شود، تقریباً 18 درصد از واحد 3.8 لیتری مدل قبلی فراتر رفته است. به لطف استخراج بهینه، بالاترین بهره وری را از 800 دور در دقیقه به بالا – در 8300 در دقیقه به دست می آورد. سپس محدود کننده با سرعت 9000 در دقیقه مداخله می کند. از سوی دیگر، حداکثر گشتاور 465 نیوتن متر (قبل از 425 نیوتن متر) در حال حاضر به 6000 در دقیقه (برای نسل قبلی 6600 در دقیقه) رسیده است.

سپس این اثر طیف وسیع‌تری از سرعت‌های قابل استفاده و منحنی گشتاور بهتر است که مسابقه را برای خلبانان حرفه‌ای و آماتور آسان‌تر می‌کند. به لطف 115 لیتر، این خودرو برای مسابقات استقامت نیز آماده است. علاوه بر این، پورشه موتور اسپورت دو سیستم اگزوز برای GT4 RS Clubsport توسعه داده است که به آن اجازه می‌دهد در مسیرهایی با محدودیت‌های صوتی سخت‌تر رقابت کند. ویژه ورزشی جدید همچنین برای نصب چراغ های اضافی یا سوراخ های سوخت گیری اضافی که به عنوان مثال در مسابقات استقامت در شب مورد نیاز است، آماده است.

-jj-، منبع و عکس: پورشه

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =