Škoda Fabia – روی پایه های جامد ایستاده است Automagazin.sk

[ad_1]

Fabia یک مدل بسیار مهم برای odakoda است ، زیرا در بخش A0 تمرکز دارد ، که سهم قابل توجهی از بازار خودرو را در اختیار دارد و بر خلاف سایر بخش ها ، سالها پایدار است. نسل چهارم فابیا بر پایه های محکمی ساخته شده است – منظور من موفقیت نسل های قبلی و پایه های فنی گروه VW است. به معنای واقعی و به معنای واقعی کلمه. به عنوان مثال ، در حالی که نسل اول Fabia بر روی یک سکوی کاملاً جدید کف ساخته شد و Fabia اولین کسی بود که آن را در گروه VW دریافت کرد – دو سال قبل از Polo ، چهارمین ساخته شده بر روی پلت فرم MQB A0 بود ، که خواهر و برادرهای گروه از آن برخوردار هستند هر چند سال یکبار استفاده می کردم و یادآور می شوم که منظور از سکوی کف ، ساختار کف بدنه نیست – اتفاقاً از استحکام بیشتری نسبت به قبل برخوردار است – بلکه از الکترونیک نیز استفاده می شود. سیستم های جدید کمک بنابراین فابیا جدید یک آزمایش نیست ، بلکه مبتنی بر پایه های محکم و اثبات شده است. خوشبختانه این خودروساز چک حتی در مورد تمرکز نسل چهارم فابیا آزمایش نمی کند. او همچنان طیف وسیعی از مردم را هدف قرار می دهد ، می خواهد مقرون به صرفه باشد ، اما همچنین می خواهد ارزش بالایی را برای قیمت خودرو فراهم کند. اگرچه نمایندگان سازنده اتومبیل هنوز قیمت های مشخصی را فاش نکرده اند ، اما آنها در هنگام ارائه آنلاین قول داده اند که قیمت متوسط ​​با قیمت فعلی قابل مقایسه است.

این از 4 متر نمادین فراتر رفت

سکوی کف MQB A0 امکان افزایش سایز اتومبیل را فراهم کرده است و Fabia بار دیگر در رده های بالای کلاس قرار دارد. فاصله دو محور 94 میلی متر افزایش یافته و هم اکنون به مقدار 2564 میلی متر رسیده است که البته به ویژه در افزایش فضای پا برای سرنشینان صندلی عقب نیز منعکس می شود. من فقط می خواهم یادآوری کنم که 52 میلی متر بیشتر از نسل اول Octavia مدرن در سال 1996 است. طول بدن bodykoda Fabia با 111 میلی متر افزایش به 4108 میلی متر نهایی رسیده است ، برای اولین بار در تاریخ Fabia از حد نمادین از 4 متر. عرض بدنه با 48 میلی متر افزایش به 1780 میلی متر ، اما ارتفاع با کاهش 8 میلی متری به 1459 رسیده است. واضح است که Fabia جدید در جاده ها با نسبت های پویا تر ، نرم و محکم به نظر می رسد. افسوس که به دلیل وضعیت همه گیر نتوانستیم ماشین را به صورت زنده ببینیم. اتومبیل در تماس مستقیم همیشه کمی متفاوت از تصاویر نشان داده می شود. افزایش اندازه نیز مربوط به افزایش حجم فضای چمدان است ، دقیق تر از 330 به 380 dm3 فعلی. سازندگان از ضریب مقاومت هوا رسیده توسط آنها بسیار افتخار می کنند – cd = 0.28. این نیز به دلیل پرده های فعال پشت مشبک رادیاتور است. با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در هر 100 کیلومتر 0.2 لیتر سوخت صرفه جویی می کنند. پایان کلی شاسی نیز به آیرودینامیک بهتر کمک می کند. به جای سه پوشش نسل سوم ، فابیا جدید 12 جلد دارد. حتی طراحان آزمایش نکردند ، آنها از خطوط شناخته شده استفاده کردند. چراغ ها از فناوری LED استفاده می کنند ، اما به دلیل این واقعیت که خودرو می خواهد در دسترس عموم قرار گیرد ، ماتریسی نیستند. این بدان معنی است که آنها نمی توانند ترافیک را پوشش دهند.

با اتصال کامل

به دلیل بزرگی خودرو ، فضای داخلی خود به طور قابل توجهی جادارتر از قبل است. احساس فضا با شکل داشبورد با یک خط افقی از طریق آن و صفحه لمسی “ایستاده آزاد” سیستم چندرسانه ای در وسط بیشتر می شود. سه نسخه در دسترس است – Swing اصلی دارای یک مورب 6.5 اینچی ، Bolero میانی 8 اینچی و نسخه بالایی Amundsen اکنون 9.2 اینچی است. یک ویژگی اضافی Wi-Fi hotspot است ، کنترل صوتی Laura و Fabia می توانند تا 5 اتصال USB-C داشته باشند. یکی در کنار آینه دید عقب داخلی است ، جایی که برای تامین انرژی دوربین ماشین از قبل مونتاژ شده ایده آل است. راننده می تواند مستقیماً از طریق نمایشگر اطلاعات و سرگرمی آموندسن یک حساب odakoda Connect ایجاد کند یا یک حساب Fabia موجود را انتقال دهد. برنامه های جدید سرگرمی و سرگرمی که اخبار و آب و هوا را نشان می دهند ، به تقویم شخصی شما در Google دسترسی پیدا می کنند یا از شرایط آسان به شما هشدار می دهند ، بارگیری آنها نیز آسان است. سیستم Amundsen همچنین امکان استفاده از بسیاری از خدمات آنلاین موبایل odakoda Connect را فراهم می کند. اینها شامل عملکرد eCall است که به طور خودکار باعث تماس اضطراری در صورت تصادف می شود ، سرویس فعال ، خدمات دسترسی از راه دور گسترده با استفاده از برنامه MyŠkoda و پورتال وب Škoda Connect. تجهیزات Style دارای نور LED محیطی هستند که تریم داشبورد را به رنگ قرمز و سفید روشن می کند. روشنایی محیط همچنین شامل روشنایی LED برای کنسول وسط جلو ، دستگیره های داخلی درب جلو و چراغ های قرائت LED جلو و عقب است. فرمان چند منظوره چرمی و فرمان چند منظوره اسپرت با سه پره با پد برای وسایل نقلیه مجهز به گیربکس DSG از عملکردهای اختیاری هستند ، همچنین فرمان گرم شده و شیشه جلو اتومبیل گرم ، که دید مناسب و سطح بالای ایمنی در زمستان را تضمین می کند ماه ها. هر دو عنصر برای اولین بار در محدوده مدل FABIA در دسترس هستند. برای اولین بار Fabia می تواند یک صفحه ابزار کاملاً دیجیتالی داشته باشد – کابین خلبان مجازی با مورب 10.25 اینچ ، برای اولین بار یک تهویه مطبوع دو منطقه ای برای Fabia در نظر گرفته شده است.

البته ، تعدادی از راه حل های Simply Clever وجود دارد که پنج مورد از آنها کاملاً جدید هستند – یک سانروف متحرک پانوراما ، جعبه ذخیره سازی واقع در تونل مقابل صندلی های عقب ، از جمله نگهدارنده نوشیدنی ، نگهدارنده کارت و مداد در داخل جعبه ذخیره سازی جلوی اهرم دنده ، نگهدارنده نوشیدنی قابل جابجایی و جعبه ذخیره انعطاف پذیر تاشو در محفظه چمدان.

نیمه مستقل کار می کند

سکوی کفپوش مدولار MQB جدید به معنای ایمنی منفعل و فعال بالاتر است. از یک سو بدنه به لطف آن قویتر است ، از طرف دیگر امکان اجرای تعدادی سیستم جدید ایمنی و کمکی را فراهم کرده است ، سیستمهایی که تاکنون برای مدلهای سطح بالا اختصاص یافته است. odakoda Fabia جدید قادر به رانندگی در سطح دوم مستقل است – یعنی می تواند سرعت را حفظ کند. از اتومبیل مقابل خود فاصله بگیرید و در همان زمان می توانید در وسط لاین نگه دارید. با این حال راننده باید با دستان خود پشت فرمان باشد. علاوه بر این ، فابیا جدید می تواند از نظر طولی و عرضی بین اتومبیل های ایستاده در جاده ، دارای سیستم پارک نیمه اتوماتیک باشد. برای اولین بار ، فابیا دارای نشانه های جاده خوانی و Front Assist (هشدار برخورد جلو و سپس ترمز خودکار ضد برخورد) با حفاظت پیش بینی کننده برای عابران پیاده و دوچرخه سوار است. در صورت تصادف ، حداکثر 9 کیسه هوا می تواند از خدمه محافظت کند. کیسه های هوای راننده و سرنشین جلو ، کیسه های هوای جانبی جلو و کیسه های هوای جانبی برای دو ردیف صندلی ها به ترتیب پشت سر هم هستند که کیسه هوای جانبی عقب و کیسه هوای زانوی راننده به ترتیب به عنوان گزینه در دسترس هستند. به تجهیزات بستگی دارد.

هزینه کمتر ، انتشار کمتر

سه موتور نسل جدید EVO که دارای محدودیت های انتشار یورو 6d هستند انتخاب می شوند. پایه یک MPI سه سیلندر پر از جو و با قدرت 48 یا 59 کیلووات (65 یا 80 اسب بخار) است. این موتور توسط odakoda Auto ساخته شده و برای کل گروه فولکس واگن در جمهوری چک ساخته شده است. این موتور از چرخه اتکینسون ، کنترل بهینه سازی احتراق ، یک مدار خنک کننده جداگانه برای سر سیلندر و بلوک موتور ، پوشش پلاسما از پوشش چدن سیلندر ، یک مبدل کاتالیزوری کاملاً غنی تر در سیستم اگزوز استفاده می کند … مرحله دوم یک کمپرسور نسخه 1.0 TSI با 70 یا 81 کیلووات (95 یا 110 اسب بخار) است که از چرخه میلر استفاده می کند. این واحدها همچنین از فناوری روکش پلاسما استفاده می کنند. در پله بالا یک 1.5 سیلندر 1.5 لیتری TSI با قدرت 110 کیلووات (150 اسب بخار) قرار دارد که از این فناوری برای خاموش کردن دو سیلندر چهارگانه استفاده می کند – ACT. تمام موتورهای TSI به فیلتر ذرات اشتعال مثبت مجهز هستند. فابیا بسته به نوع موتور یا خواسته مشتری مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی ، 6 سرعته دستی یا 7 سرعته DSG خواهد بود. فناوری ترکیبی نرم توسط خودروسازان منتفی نبوده است ، اما تاکنون – از آنجا که آنها می خواهند با فابیا به افراد حساس به قیمت برسند – از آن استفاده نکرده اند.

odakoda Fabia موقعیت استثنایی در منطقه ما داشته و دارد و به نظر می رسد نسل چهارم این موقعیت را حفظ کند. او همه پیش نیازهای این کار را دارد – یک شهرت خوب ، یک شبکه متراکم از فروشندگان و خدمات ، فناوری ، از نظر مکانی بالاتر از حد متوسط ​​است … و همچنین دارای جذابیت لازم است. پیش بینی می شود فابیای جدید در سه ماهه سوم سال جاری به فروش برسد. در ابتدا ، در دو سطح تجهیزات – Ambition و Style فروخته خواهد شد. بعداً ، آنها با یک نسخه ورزشی محور از مونت کارلو تکمیل خواهند شد. شما قادر خواهید بود یک شاسی استاندارد یا اسپرت را برای همه آنها انتخاب کنید. حتی در نسخه مونت کارلو نیز شاسی ورزشی استاندارد نخواهد بود. نمایندگان سازنده اتومبیل نیز نسخه استیشن را تأیید کردند ، اما بسته به توسعه بازار ، مدتی در سال های 2023 – 2024 ارائه می شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 2 =