بحران تراشه های جهانی: چه اهمیتی برای شما دارد؟

[ad_1]

چطور شد؟

بحران ریز تراشه های جهانی تقریباً در پایان سال به وجود آمد ، اما در واقع ناشی از همه گیری CoVID بود. در اوایل دهه 2020 ، زمانی که جهان در آستانه تعطیلی اساسی قرار داشت ، بخشهای زیادی از صنعت خودرو مجبور شدند کارخانه های این نوار را تعطیل کنند.

این ، همراه با تقاضای کم مورد انتظار ، به این معنی بود که تأمین کنندگان میکروچیپ مجبور بودند بیشتر تولیدات خود را بر روی محصولات خانگی ، از جمله کالاهای سفید ، تلفن های هوشمند و رایانه متمرکز کنند – بازاری که از وقت اضافی که مصرف کنندگان در خانه می مانند استفاده می کند و بنابراین به تراشه های کوچک نیاز دارد. همچنین.

اما صنعت خودرو سریعتر از آنچه در سطح جهانی انتظار می رفت بهبود یافت و این بدان معنی بود که تقاضا برای ریز تراشه ها دوباره از صنعت خودرو افزایش می یابد. این مانعی را ایجاد کرد که تأمین کنندگان میکروچیپ از پس آن بر نمی آیند و مارک هایی مانند فورد ، VW و BMW به دلیل کمبود تراشه مجبور به کاهش شدید تولید شدند.

مانند نمک در زخم ، بلایای طبیعی نیز مانع تولید ریز تراشه ها می شوند:

در اثر زمین لرزه ای که در سال 2021 فوکوشیما رخ داد ، آتش سوزی در یک کارخانه ژاپن رخ داد.

تگزاس در ایالات متحده نیز مورد خشم طبیعت قرار گرفته است و طوفان های برفی در ایالت جنوبی افتتاح برخی از کارخانه ها – از جمله کارخانه تولید ریز تراشه ها را غیر ممکن کرده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =