تویوتا میرای در کتاب رکوردهای گینس Automagazin.sk

[ad_1]

تویوتا میرای هیدروژنی قله جدیدی ایجاد کرد که به لطف آن وارد کتاب رکوردهای گینس شد. این خودروی ژاپنی با شارژ یک خودروی الکتریکی با سلول های سوختی هیدروژنی طولانی ترین مسافت را طی کرد.

تویوتا میرای در جاده های کالیفرنیای جنوبی مسیری به طول 1360 کیلومتر را مدیریت کرد. این خودرو در کل آزمایش 5.65 کیلوگرم هیدروژن مصرف کرد، اما پمپاژ آن تنها 5 دقیقه طول کشید. این خودرو هیچ گونه گازهای گلخانه ای یا CO2 منتشر نمی کند، فقط آب تمیز منتشر می کند. در همین مسیر، یک خودروی معمولی با موتور بنزینی حدود 300 کیلوگرم دی اکسید کربن منتشر می کند. در راه، ماشین از 12 پمپ بنزین هیدروژن رد شد.

این وسیله نقلیه در ساعات اوج بار، زمانی که دما بین 18 تا 28 درجه سانتیگراد متغیر بود، از ترافیک سنگینی عبور کرد. مخزن سوخت بلافاصله پس از پمپاژ هیدروژن در ابتدای آزمایش آب بندی شد. تمرکز رانندگان بر روی کمترین مصرف انرژی ممکن بود و در نهایت به نتیجه 13.8 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر دست یافتند. وین گردس، یک راننده ماشین حرفه ای، پشت فرمان تویوتا میرای نشست و راننده باب وینگر او را همراهی می کرد.

این آزمایش دو روزه از روز دوشنبه 23 آگوست سال جاری در مرکز فنی تویوتا (TCC) در کالیفرنیا آغاز شد. این جایی است که مرکز تحقیقات و توسعه سلول سوختی آمریکایی تویوتا واقع شده است. این وسیله نقلیه ابتدا از جنوب به سان ایزیدرا و سپس از طریق سانتا مونیکا و مالیبو در بزرگراه اقیانوس آرام به سمت شمال به سانتا باربارا رفت. در شب، وین گردس با 761 کیلومتر به مرکز فنی تویوتا بازگشت.

قسمت دوم مسیر که تویوتا میرای فردای آن روز یعنی 24 آگوست آغاز شد، بیشتر در جاده های محلی انجام شد. در این مرحله، خودرو 599 کیلومتر را طی کرد و از جمله در ساعات اولیه صبح از طریق جاده های شلوغ از جمله بزرگراه سن دیگو به لس آنجلس نفوذ کرد. در پایان روز، بقیه هیدروژن موجود در مخزن به مقر TTC رسید. ورود او توسط مایکل امپریک مشاهده شد که سپس به همراه راننده وین گردس بررسی کردند که مخزن سوخت هنوز بسته است و باز شدن آن را تماشا کرد.

من به عنوان داور در کتاب رکوردهای جهانی گینس، به مدت 10 سال این فرصت را دارم که تلاش هایی برای شکستن رکوردهای مختلف از جمله چندین رکورد از راه دور را مشاهده کنم. تست دو روزه تویوتا میرای بدون شارژ، قدرت و قابلیت های فناوری پیل سوختی الکترونیکی را نشان می دهد. این فناوری به همراه طراحی متفکرانه تویوتا میرای بود که این رکورد تاریخی را ممکن کرد. مایکل امپریک گفت.

-jj- منبع و عکس: تویوتا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =