سیتروئن CX – حتی پس از چندین دهه، الهام بخش بسیار قوی است Automagazin.sk

[ad_1]

سیتروئن CX 2000 را در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 1974 ارائه کرد. این خودرو از نظر راحتی، ارگونومی و مانور پذیری عالی است و همچنین در زمان عرضه به عنوان خودروی سال اروپا، جایزه ایمنی و جایزه سبک خودرو شناخته شد. و طراحی پویا

سیتروئن CX کودک زمان خود بود. بحران نفتی سال 1973 به عصر سوخت ارزان در اروپا پایان داد، بنابراین تولیدکنندگان مجبور بودند مصرف سوخت را به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه خودرو در نظر بگیرند. Double Chevrón تصمیم گرفت موتورهای کارآمدی مانند دیزل را در نظر بگیرد که مصرف سوخت کمتری نسبت به مکانیک کاربراتور بنزینی دارد و در عین حال لذت رانندگی را حفظ می کند. او همچنین بر چالش حرکت از پاریس به نیس (930 کیلومتر) بدون سوخت گیری فائق آمد. آیرودینامیک این استراتژی نیز ناشناخته نیست، همانطور که از نام این مدل CX می توان فهمید که مقاومت هوای پایین را نشان می دهد که در کاهش مصرف سوخت منعکس می شود.

آخرین قطعات از خط تولید 12/92 می باشد.

سیتروئن CX که به دلیل طراحی توسط رابرت اوپرون (که همچنین در حال کار بر روی مدرن سازی سیتروئن DS، سیتروئن SM، رنو فوئگو، رنو آلپاین A310 و غیره است) شناخته شده است، از نظر راحتی و ارگونومی نیز خودرویی انقلابی است. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک آن امکان تنظیم خودکار ارتفاع و ویژگی های رانندگی بهتر در جاده های با کیفیت های مختلف را فراهم می کند.

در سال 1985، این اولین خودروی فرانسوی مجهز به ABS بود. سطح استثنایی راحتی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. او همچنین توسط رئیس جمهور سابق فرانسه، ژاک شیراک، انتخاب شد که او را در سال 1995 انتخاب کرد تا جایگزین سایر جایگزین های مدرن تر برای نیروی دریایی لوکس شود.

باید به موقعیت رانندگی نوآورانه آن اشاره کرد، که سلف سیتروئن Advanced Comfort امروزی است. ساخته شده توسط Michelle Harmand، این حس عملی و زیبایی شناختی را نشان می دهد و تمام کنترل ها را در دسترس راننده نگه می دارد.

در طول زندگی تجاری خود، سیتروئن محدوده CX را برای رفع نیازهای مختلف گسترش داد، با نسخه استیشن واگن در سال 1975، 2400 GTi با تزریق الکترونیکی در سال 1977 و سری Prestige در سال 1978، 28 سانتی متر طولانی تر.

سیتروئن BX GTI 16V – من حتی نمی دانم چه زمانی آن را دیدم

این وسیله نقلیه با فروش بیش از 1.2 میلیون دستگاه تا سال 1991 به یک موفقیت تجاری واقعی تبدیل شد. این خودرو در فرانسه، شیلی و اسپانیا به ویژه در ویگو تولید شد. میراث او در خودروهای مفهومی مانند سیتروئن CXperience یا جانشین او در سیتروئن C5 X نیز بسیار زنده است.

عکس: باشگاه هواداران غیررسمی سیتروئن CX

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =