Mercedes-EQA 250 – مرحله اول Automagazin.sk

[ad_1]

من با این واقعیت شروع می کنم که بر اساس مدل GLA ساخته شده است. در نگاه اول، عمدتاً با جلوپنجره درخشان براق رادیاتور، چراغ‌های جلوی اصلاح‌شده، امضای خاص برای نور روز و نوار LED بالای جلوپنجره که آنها را به هم متصل می‌کند، چراغ‌های عقب به هم پیوسته و دیسک‌های آیرودینامیک‌تر روی چرخ‌ها متفاوت است. آیرودینامیک یکی از اولین گام ها در توسعه وسیله نقلیه بود، زیرا آیرودینامیک نقش کلیدی در مصرف انرژی و در نتیجه در محدوده خودروهای الکتریکی دارد. جلوپنجره و چرخ‌های آیرودینامیک فوق، سپر اصلاح‌شده، سوپاپ‌های فعال پشت ورودی هوای ورودی، اسپویلر گلگیر، روکش آینه، صفحه کف تخت، اما حتی جزئیاتی مانند مهر و موم چراغ‌های جلو ضریب آیرودینامیکی خوب را بهبود بخشیده است. مدل پایه دارای چرخ های بزرگ 18 اینچی است. EQA دارای ضریب c استایکس = 0.28. فضای داخلی مشابه مدل GLA است که شامل انتخابگر دنده، تیغه‌های فرمان، انتخابگر حالت رانندگی است.

همه چیز از قبل

درایو یک موتور ناهمزمان سه فاز است که چرخ های محور جلو را از طریق یک گیربکس تک سرعته و دیفرانسیل به حرکت در می آورد. موتور الکتریکی، گیربکس دیفرانسیل، سیستم خنک کننده و الکترونیک قدرت یک دستگاه فشرده را تشکیل می دهند. نسخه‌های قوی‌تر EQA 300 و 350 دارای هر دو محور هستند، در حالی که محور عقب توسط یک موتور دوم نیرو می‌گیرد. با این حال، کاملا متفاوت از جلو، زیرا عقب دارای یک موتور سنکرون است که توسط آهنربا هدایت می شود. تعادل قدرت بین موتورهای جلو و عقب توسط واحد کنترل 100 بار در ثانیه بسته به وضعیت رانندگی تنظیم می شود، اما جالب ترین نکته این است که واحد کنترل – به نفع کمترین مصرف برق ممکن – برق عقب را ترجیح می دهد. موتور تا حد امکان با این حال، اگر به EQA 250 برگردیم، موتور الکتریکی 140 کیلووات و 375 نیوتن متر است که همراه با واکنش های مستقیم، دینامیک بسیار خوبی به خودرو می دهد. در حال حاضر در حالت راحتی، واکنش های موتور قانع کننده است، حتی در ورزش شدیدتر. با گاز غلیظ تر از صندلی، حتی محور جلو نیز در انتقال نیروی محرکه به جاده مشکل دارد – و این در حالت راحتی نیز صدق می کند. موتورهای الکتریکی کاملاً بی صدا نیستند، اما بی صدا هستند و به جز در برخی موارد، شما واقعاً آنها را نمی شنوید، اما در EQA از اینکه موتور همیشه کار می کرد شگفت زده شدم. نافذ نیست، اما وقتی بدون رادیو رانندگی کردم، شنیدم.

اضافه می کنم که در حالت اسپرت موتور توسط صدای مصنوعی پشتیبانی می شود. مرسدس مصرف ترکیبی در کار ترکیبی در WLTP 17.7 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر و مسافت پیموده شده 426 کیلومتر را نشان می دهد. با EQA 1159 کیلومتر را با میانگین مصرف 18.1 کیلووات ساعت طی کردم. پس از شارژ کردن، کامپیوتر درونی من مسافت پیموده شده 384 – 432 کیلومتر را نشان داد، بسته به نحوه رانندگی من قبل از شارژ. با این حال، در تابستان می توانید روی مسافت پیموده شده 400 کیلومتر حساب کنید، البته در زمستان، کمتر. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در داده‌های مصرف این است که MBUX به شما می‌گوید که با مصرف کل خود چقدر برای رانندگی هزینه کرده‌اید، به ترتیب چقدر برای گرمایش هزینه کرده‌اید. خنک کننده و چقدر برای وسایل دیگر (رادیو، روشنایی …). به عنوان مثال، در یکی از پیاده روی ها فقط 90 درصد مصرف انرژی، 4 درصد از تهویه مطبوع و 6 درصد از وسایل دیگر استفاده کردم. در رابطه با خود سواری، می خواهم تاکید کنم که شاسی زیاد سفت نیست و می توان ماشین را در فرمان حس کرد. نورهای پایین در دنیا شانس بزرگی نیستند – نور پس از آن کوتاه هستند، اما نورهای بالا خوب هستند. همانطور که در مارک های پریمیوم مرسوم است، برای بسیاری از اقلام هزینه پرداخت می شود، بنابراین مدل آزمایش شده فقط یک دوربین معکوس داشت. پهلو و جلو نداشت. در طرف دیگر دوربین جلو هیچ “زگیل” وجود نداشت. در کابین فقط کانکتورهای USB C پیدا خواهید کرد. USB-B وجود ندارد و متاسفانه حتی یک کانکتور 230 ولتی وجود ندارد.

به واحد ستاره

مرسدس ریکاوری به خوبی حل شده است، شاید بهترین از همه. در زیر فرمان شما دو تیغه “+/-” دارید که شبیه اهرم های گیربکس معمولی هستند، اما در واقع برای تغییر شدت بازیابی عمل می کنند. شما 4 سطح D–، D-، D و D + در دسترس دارید، در حالی که D + مربوط به بازیابی صفر است. اسکرول رایگان متذکر می شوم که بین مرحله سوم و چهارم بهبودی جهشی بزرگ وجود دارد. مرحله پنجم D استخودکار، یعنی بازیابی خودکار بسته به مشخصات جاده (شیب، پیچ، تقاطع، دوربرگردان)، محدودیت سرعت (خواه بر اساس نقشه‌های ناوبری یا دوربینی که علائم جاده را می‌خواند) و فاصله و سرعت ماشین مقابل شما.

EQA یک راه حل عالی دارد!

به لطف دامنه وسیع ریکاوری بین مراحل و کنترل ساده دو اهرمی، همیشه می توانید شدت ریکاوری مناسب را انتخاب کنید و مجبور به سازش نیستید. و این اساس مصرف کم است. اضافه می کنم که در هر مرحله ریکاوری – علاوه بر اسکرول آزاد – به اصطلاح کنترل با یک پدال وجود دارد، یعنی. شدت بازیابی را می توان با گاز ریز تنظیم کرد. البته به اصطلاح Eco Assist یعنی. توصیه زمانی که راننده مجبور است پایش را روی گاز بگذارد – بسته به سرعت نزدیک (مثلاً ابتدای روستا، کاهش سرعت در بخش)، پیچ ها، تقاطع ها، توپوگرافی جاده، خودروی کندتر جلوی شما (

سخت افزار و نرم افزار

باتری 66.5 کیلووات ساعتی از پنج ماژول تشکیل شده است که در زیر کف کابین ذخیره می شوند. فریم آلومینیومی باتری بخشی از بدنه است و استحکام بدنه اصلی را افزایش می دهد. حقیقت این است که سختی خیره کننده نیست. هنگام عبور از دست اندازها، هنگام خروج از حاشیه ها و غیره. بدنه کار می کند، درها گاهی ترک می خورند و گچ های داخلی می ترکند. من اضافه می کنم که ارتفاع واضح EQA بیش از 200 میلی متر است، در حالی که پایین ترین نقطه فقط صفحه ای است که از باتری از پایین محافظت می کند. مرسدس دارای یک مدیریت حرارتی بسیار خوب طراحی شده برای باتری است، دمای ایده آل باتری توسط صفحه گرمایش در زیر کل باتری که به مدار خنک کننده متصل است مراقبت می شود. بنابراین، هر پنج ماژول، تمام 200 سلول باتری به طور یکنواخت خنک یا گرم می شوند.

نرم افزار هوشمند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

تجهیزات استاندارد شامل یک پمپ حرارتی است که مصرف انرژی را کاهش می دهد. نه تنها سخت افزار حرارتی، بلکه کنترل نیز با جزئیات در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، اگر ناوبری را فعال کرده باشید، دستگاه الکترونیکی دمای باتری را کمی قبل از رسیدن به ایستگاه شارژ تنظیم می کند تا از همان لحظه اول با قدرت بالا شارژ شود. با این حال، حتی اگر ناوبری را فعال نکرده باشید، در ایستگاه شارژ سریع توقف می کنید و دمای باتری پایین است، در مرحله اول واحد کنترل مقداری از انرژی را برای گرم کردن باتری استفاده می کند تا باتری به سرعت شروع به شارژ کند. -قدرت بالا در اسرع وقت. در هر دو مورد، این باعث کوتاه شدن زمان شارژ می شود.

100 یا 11 کیلو وات

اضافه کنیم که می توانید EQA را با توان ۱۰۰ کیلووات روی شارژر سریع شارژ کنید، در حالی که شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. برای شارژ AC، EQA دارای یک مبدل داخلی است که امکان شارژ با توان 11 کیلو وات را فراهم می کند. از 10 تا 100 درصد باتری را در 5:45 ساعت شارژ کنید. البته امکان تنظیم زمان شروع، جریان شارژ و ظرفیت شارژ باتری نیز وجود دارد. همچنین می توانید کابین را هنگام شارژ گرم کنید. جالب اینجاست که باز کردن قفل ماشین برای آزاد کردن کابل شارژ کافی نیست، بلکه باید دکمه کنار کانکتور را نیز فشار دهید. و بنابراین می‌توانید از EQA خود در هر مکانی استفاده کنید، مرسدس کارت شارژ مرسدس مِی را در اختیار شما قرار می‌دهد که تقریباً در تمام شبکه‌های ایستگاه شارژ در سراسر اروپا معتبر است.

اگرچه EQA 250 اولین گام در دنیای مرسدس EQ است، اما از نظر فناوری بسیار بالغ است. حیف که فقط بدنه کار و پلاستیک های ترک خورده.

EQS از Mercedes-EQ – Manifesto of the Force، اولین مسابقه

آنچه باید تصدیق شود

  • بازیابی پیشرفته عالی، از جمله حالت Dخودکار.

چیزی که از دست دادیم

چیزی که ما را شگفت زده کرد

  • بدن کار کرد، در بهم خورد.

مرسدس EQA 250

قیمت (پایه / تست) 43 090/64 350 €

ضمانتنامه 2 سال بدون محدودیت کیلومتر

موتور

  • موتور سه فاز آسنکرون حداکثر. قدرت 140 کیلو وات (190 اسب بخار)، حداکثر. گشتاور 375 نیوتن متر ظرفیت باتری اسمی / قابل استفاده 78.9 / 66.5 کیلووات ساعت.

راندمان رانندگی

  • 0 – 100 کیلومتر در ساعت در 8.9 ثانیه، vحداکثر = 160 کیلومتر در ساعت، مصرف ترکیبی طبق WLTP / تست 17.7 – 19.1 / 18.1 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر، مسافت پیموده شده WLTP / تست 398 – 426/390 – 400 کیلومتر.

نمادها

  • بلوتوث – بله
  • وای فای
  • یو اس بی
  • آینه
  • مورب: 10.25
  • فضای بار: 340 dm3

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =